נמצאה הקופסה השחורה מהיסעור שנשרף. מפקד חיל האוויר: "הצוות הציל את הלוחמים"
אלוף עמיקם נורקין מינה צוות מומחים בראשות קצין בדרגת אלוף משנה שיתחקרו את התקלה שגרמה לשריפה המסוק בדרום. מפקד חיל האוויר שיבח את צוות המסוק ש"פעל היטב וקיבל החלטות מהירות ונכונות"
מפקד חיל האוויר, אלוף עמיקם נורקין, מינה היום (ד') צוות מומחים בראשות קצין בדרגת אלוף משנה שיתחקר את נחיתת החירום של מסוק היסעור אמש בדרום. דובר צה"ל מסר כי הקופסה השחורה של המסוק נמצאה אתמול בשטח והיא תישלח לבדיקה. עוד צוין כי הצוות החל בעבודת התחקיר.
מומחה תעופה: "היסעור מיושן, צריך להחליפו"
האלוף נורקין מסר כי "צוות המסוק פעל היטב וההחלטות המהירות והנכונות שלקחו הטייסים עם גילוי האש במנוע היסעור, הצילו את חייהם ואת חיי הלוחמים במסוק". עוד צוין כי מערך מסוקי היסעור יישאר מקורקע לסיום הבדיקות הנדרשות להחזרתו לפעילות מבצעית ולאימונים.
התקרית אירעה במהלך טיסת אימונים, בזמן שאנשי צוות האוויר הטיסו 11 לוחמי שלדג כחלק ממבנה של שלושה מסוקים באימון. בכיר בחיל האוויר אמר אמש כי הצוות שמע רעש נקישה בנוסף לנורית האזהרה שנדלקה וכך הבין את האירוע.
בזמן שהלוחמים עלו על התקלה, מסוק היסעור היה בגובה של 170 מטר - והנחיתה התבצעה תוך דקה. "האש התפשטה מהר והמסוק נשרף כליל", אמר הבכיר. עם זאת, הבכיר ציין כי המנוע היה חדש יחסית למסוק, ולא היה ציוד לחימה חריג עליו.
הקצין שיבח את התנהלות צוות המסוק שלדבריו הציל בסבירות גבוהה את כלל הכוח. "הצוות נחת בשטח מהר. הלוחמים יצאו והמסוק המשיך לבעור. כולם בריאים ושלמים", הוסיף הקצין ואמר כי בצבא לא הכירו אירוע דומה מהעבר.
שלושה צוותי כיבוי הוזעקו לזירה שבה נחת המסוק. מפקד הזירה בכיבוי, סגן טפסר אבי הרוש, סיפר כי "קיבלנו הודעה על שריפת מסוק מערבית לבית קמה. בגלל שמדובר באירוע מורכב הזנקנו למקום כוחות כיבוי נוספים וכאשר הגענו למקום פעלנו מיד לכיבוי השריפה וסריקה לאיתור לכודים. לשמחתנו ,כל יושבי המסוק יצאו שלמים ובריאים טרם הגעתנו למקום".
האירוע החריג התרחש בימי ההכרעה לגבי מחליפי היסעור - מסוק הסופר-יסעור של חברת סיקורסקי מבית לוקהיד מרטין האמריקנית, או הדגם החדיש של מסוק הצ'ינוק עם שני הרוטורים מתוצרת בואינג.
חיל האוויר וצמרת הצבא אמורים להכריע בסוגיה הדחופה באיחור של שנתיים לאחר שמסוקי היסעור, שהגיעו לישראל בסוף שנות ה-60, "משכו" בקושי רב את השנים האחרונות, ומזמן עברו את שעות הטיסה המקסימליות מבחינת היצרן. בהיעדר ממשלה קבועה שאמורה לאשר את הרכש הענק בעלות של יותר ממיליארד שקלים - הבעיה בהחלפתם מחריפה.