שתף קטע נבחר

סקר הסקרים מנבא ניצחון גדול לבוריס ג'ונסון

מכון "יוגוב", שחזה את המכה שספגו השמרנים ב-2017, צופה בסקר חדש: ראש הממשלה ישיג רוב של 68 חברים בפרלמנט, הלייבור תאבד 51 מושבים

ראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון נמצא בדרך לניצחון גדול בבחירות המוקדמות, שייערכו ב-12 בדצמבר, והוא צפוי להשיג בהן רוב של 68 חברים בפרלמנט – כך עולה מסקר חדש של מכון YouGov. רבים ציפו לסקר הזה משום שהצליח לחזות במדויק את תוצאות הבחירות ב-2017, שהפתיעו רבים.

 

עוד סיפורים מהעולם בעמוד הפייסבוק של דסק החוץ

בריטניה בחירות בוריס ג'ונסון גרמי קורבין (צילום: EPA, AFP)
ג'ונסון ויו"ר הלייבור קורבין. התחזית: ניצחון מוחץ(צילום: EPA, AFP)

בוריס ג'ונסון (צילום: רויטרס)
רה"מ ג'ונסון. הצפי: הכי טוב מאז 1987(צילום: רויטרס)

ג'ונסון, נזכיר, הבטיח להוציא לפועל את הברקזיט עד 31 בינואר הקרוב אם ינצח בבחירות, ובכך לשים סוף לארבע שנים של טלטלה פוליטית וחברתית שגרמה למשבר ביחסים בין לונדון לבעלות בריתה, שבעבר ראו בה אחד מעמודי התווך של הכלכלה המערבית.

 

הסקר החדש צופה שהמפלגה השמרנית תגרוף 359 מ-650 המושבים בפרלמנט – עלייה מ-317 מושבים בבחירות של 2017. אם התחזית תתממש, זו תהיה התוצאה הטובה ביותר של השמרנים בבחירות מאז שמרגרט תאצ'ר הובילה אותם לניצחון ב-1987.

ברקזיט בריטניה ()

אנתוני וולס, מנהל מחלקת המחקר הפוליטי והחברתי ב"יוגוב", הסביר שהנהירה לחיק המפלגה השמרנית גדולה יותר באזורים שהצביעו ב-2016 בעד הברקזיט. לפי המודל של המכון שלו, מפלגת הלייבור צפויה לרדת מ-262 מושבים כיום ל-211 מושבים. המפלגה הלאומית הסקוטית מקבלת בסקר הזה 43 מושבים, הליברל-דמוקרטים 13 ומפלגת הברקזיט של נייג'ל פרג' – אף לא מושב אחד.

 

הבחירות בבריטניה – העדכונים האחרונים ב-ynet:

 

הסקר של "יוגוב" נשען על יותר מ-100 אלף משתתפים, והוא נערך במשך שבעה ימים. הובאו בו בחשבון שיקולים דמוגרפיים, נסיבות ספציפיות של מחוזות הבחירה וסטטיסטיקות ארציות.

 

לפי הסקר, מתוך 47 המושבים שיעברו לידי השמרנים – 44 הם מושבים השייכים כיום ללייבור. שניים מגיעים מהליברל-דמוקרטים ואחד הוא מושבו הישן של יושב ראש בית הנבחרים. הלייבור אינה צפויה להעביר לידיה שום מושב שאינו נמצא בידיה כיום. כשמביאים בחשבון את טעות הדגימה, מספר המושבים שבהם אמורים השמרנים לזכות נע בין 328 ל-385.

תרזה מיי ראש ממשלת בריטניה (צילום: gettyimages)
תרזה מיי. הקדימה את הבחירות והתרסקה(צילום: gettyimages)

"רוב המושבים שצפויים לעבור מיד ליד הם כאלה שהלייבור תפסה ב-2017 ושכעת אנחנו חוזים שיילקחו על-ידי השמרנים", אמרו ב"יוגוב". "מה שקורה במחוזות הבחירה האלה הוא הדבר החשוב ביותר, שיכריע אם לבוריס ג'ונסון יש רוב וכמה גדול הוא יהיה". מהמודל החדש עולה שמפלגת הברקזיט של פרג' פוגעת בסיכויי השמרנים יותר מאשר הלייבור פוגעת בהם. במכון הדגישו שבוחרים עדיין עשויים כמובן לשנות את דעתם בזמן שנותר.

 

ב-2017, שבוע אחד לפני הבחירות המוקדמות שיזמה ראש הממשלה השמרנית דאז תרזה מיי, פרסם "יוגוב" סקר על סמך המודל הייחודי שלו, ובו חזה שלמרבה התדהמה תאבד מיי את הרוב שלה. הוא הצליח לחזות במדויק את המכה שספגו השמרנים, ושהקשתה עליהם מאוד את ביצוע הברקזיט ולבסוף גם הביאה לנפילתה של מיי.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: EPA, AFP
קורבין וג'ונסון. הכיסאות עוברים צד
צילום: EPA, AFP
מומלצים