שתף קטע נבחר

נשיא ברזיל מאשים את דיקפריו בשריפות באמזונס

בולסונרו התבסס על דיווח לא מאומת ברשתות החברתיות, והאשים את הכוכב ההוליוודי באחריות למצב ביערות הגשם: "הוא בחור מגניב נכון? הוא נתן כסף כדי לשרוף את האמזונס". לטענת הנשיא דיקפריו, פעיל סביבתי בולט, תרם לארגון ששילם למתנדבים להצית שריפות

 

נשיא ברזיל ז'איר בולסונרו מאשים את ליאונרדו דיקפריו באחריות לשריפות הענק ביערות הגשם באמזונס. לפי נשיא ברזיל כסף שתרם לכאורה דיקפריו הגיע לכיסם של אנשים שהציתו שריפות ביערות הגשם.

 

עוד סיפורים מהעולם בעמוד הפייסבוק של דסק החוץ

 

ז'איר בולסונרו נשיא ברזיל ו ליאונרדו די קפריו  (צילום: רויטרס, gettyimages)
(צילום: רויטרס, gettyimages)

השריפות ביערות הגשם בברזיל זעזעו הקיץ את העולם. בולסונרו הכעיס רבים כשסירב לקחת אחריות וטען שמדובר בהצתות של פעילי זכויות אדם - ולא בשריפות של חקלאים שמפנים מדי קיץ שטחים לקראת החורף. בהצהרה אתמול מחוץ למעון הנשיאות תקף בולסונרו את הכוכב ההוליוודי, פעיל סביבתי בולט. "ליאונרדו דיקפריו הזה הוא בחור מגניב, נכון? הוא נתן כסף כדי לשרוף את האמזונס".

 

דבריו של נשיא ברזיל היו בהמשך לפרסומים לא מאומתים ברשתות החברתיות, שטוענים שהארגון הסביבתי "הקרן העולמית לשימור חיות הבר" (WWF) שילמה לכבאים מתנדבים ופעילי זכויות אדם שצילמו את השריפות – ואז השתמשה בתמונות כדי לגייס תרומות. לפי הפרסומים דיקפריו תרם חצי מיליון דולר לקרן. השחקן והקרן הכחישו את הפרסומים על התרומה. הקרן גם דחתה את הטענות שקיבלה תמונות מהמתנדבים.

ברזיל שריפת שריפה אמזונס (צילום: AP)
השריפות הקיץ באמזונס(צילום: AP)

ברזיל שריפות ב אזור ה אמזונס תמונת לוויין (צילום: רויטרס)
(צילום: רויטרס)
למרות ההכחשה בולסונרו חזר על הטענה ש-WWF שילמה לכבאים המתנדבים לצלם את השריפות. בחמישי, יום לפני ההצהרה מחוץ למעון הנשיאות, תקף בולסונרו: "מה הם עשו? מה הדבר הכי קל שאפשר לעשות? להצית שריפה ביער. לצלם תמונות ולצלם וידאו. הקרן ביצעה קמפיין נגד ברזיל ויצרה קשר עם ליאונרדו די קפריו, שתרם חצי מיליון דולר. חלק מזה הלך לאנשים שהציתו את השריפות. ליאונרדו דיקפריו, אתה תורם לשריפות באמזונס. זה לא יעלה על הדעת".

 

דיקפריו מתבטא לעיתים קרובות בטוויטר בעניינים סביבתיים, והקים את "קרן ליאונרדו דיקפריו" שמתמקדת בהגנה על חיות בסכנת הכחדה. דיקפריו, מהסלבריטאים הבולטים במאבק בהתחממות הגלובלית, אמר בתגובה לדברי בולסונרו: "למרות שבפירוש כדאי לתמוך בהם אנחנו לא תרמנו לארגונים שכרגע נמצאים תחת מתקפה. העתיד של מערכות אקולוגיות שאין להן תחליף נמצא על כף המאזניים, ואני גאה להיות חלק מהארגונים ששומרים עליהן".

ברזיל שריפות ב אזור ה אמזונס גבר עובד ב שטח אש  (צילום: רויטרס)
(צילום: רויטרס)
 

ארגונים סביבתיים נלחמים בבולסונרו מתחילת כהונתו, והמתיחות בין הצדדים החריפה בעקבות חילופי ההאשמות הקיץ. בשלישי נעצרו ארבעה כבאים מתנדבים. המשטרה האשימה אותם בהצתות ביערות הגשם, כדי לתעד שריפות ולקבל כסף. שופט הורה לשחררם אותם בחמישי. פוליטיקאים ופעילי זכויות אדם מחו על המעצרים ואמרו שהם חלק מהניסיון של בולסונרו להטריד את הארגונים הסביבתיים.

 

ב-21 באוגוסט נשיא ברזיל עורר זעם גדול כשאמר שכל הסימנים מראים שפעילי זכויות אדם מציתים שריפות ביערות הגשם. הוא התבקש להציג הוכחות לטענות אך התחמק ולא עשה זאת. למחרת הודה שייתכן שהשריפות הן תוצאה של שריפות בלתי חוקיות של חקלאים. פחות מחודש לאחר מכן תקף את "התקשורת השקרנית" שדיווחה שהשריפות מחריבות את יערות הגשם.

 

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: רויטרס, gettyimages
בולסונרו ודיקפריו. השחקן מכחיש את הטענות
צילום: רויטרס, gettyimages
מומלצים