שתף קטע נבחר

תרצה גם ג'וק בצד? הקפה שמגיש חרקים

ב-Bugs Cafe מותחים את הגבולות: אם 2 מיליארד איש אוכלים נמלים ותולעי משי, גם אתם תעמדו בטרנטולה מטוגנת ועוגת צרצרים

ספרינג רולס נמלים, קרוקט תולעי משי – וגם Bug mac: מסעדת הטאפאס-חרקים הראשונה של קמבודיה מנסה להביא זוחלים אל קדמת הבמה, או לפחות אל קדמת הצלחת.

 

עוד סיפורים מהעולם בעמוד הפייסבוק של דסק החוץ

קמבודיה בית קפה חרקים (צילום: AFP)
"להראות שאפשר להכין מהם גם אוכל איכותי". בבית הקפה(צילום: AFP)

קמבודיה בית קפה חרקים (צילום: AFP)
תיירים באים מכל העולם. "אין כזה בבית"(צילום: AFP)

בבית הקפה השוקק Bugs Cafe בעיר התיירותית סיאם ריפ עומד השף סאיהה סואאון מעל ווק רוחש ומטיל לתוכו צרצרים, חרגולים, טרנטולות ועקרבים.

 

אכילת חרקים איננה דבר חדש בקמבודיה – הם הרי נמכרים בדוכני רחוב או בנקודות תיירות המיועדות לחובבי אינסטגרם – אבל בדרך כלל הם מוגשים בצורה אחת: מטוגנים, עם מטבל ואולי לצד בירה קרה.

קמבודיה בית קפה חרקים (צילום: AFP)
בסוף יצא Bug mac. יש גם קרם עם זחלים(צילום: AFP)

"לנו יש תפריט שונה", אומר סאיהה. הוא מסביר שכדי לפתח את מנת ה-Bug mac – קציצה העשויה ממחית של נמלים, דבורים, תולעי משי וצרצרים ומעליה חתיכת גבינה ומלפפון חמוץ – הוא התאמן עליה פעמים רבות עד שקיבל את המוצר הרצוי.

 

למחוק את ה-H

באחד הערבים האחרונים ניצב במסעדה המייסד-השותף דבי ובירך את הסועדים והסביר להם על התפריט. "אנחנו רוצים להראות שאפשר להכין אוכל איכותי מחרקים", אמר. ההיצע כולל קרם בטטה עם זחלי דבורים, תולעי משי ומנגו פלמבה, ואפילו עוגת גבינה עם צרצרים לקינוח.

 

לפי ארגון המזון והחקלאות של האו"ם, שני מיליארד בני אדם ברחבי העולם אוכלים חרקים. מעבר לכך שחרקים הם מקור זול לחלבון, מטבח המושתת עליהם גם עשוי להיות התשובה לדאגה ההולכת וגוברת מההשפעה הסביבתית שיש לגידול חיות משק לצורכי מאכל.

קמבודיה בית קפה חרקים (צילום: AFP)
קצת מהססים, אבל שמחים. טועמים בקפה(צילום: AFP)

כשהאוכל מגיע לשולחן, התיירים שהתאספו בבית הקפה, חלקם מבריטניה, מפולין וממלזיה, אמנם הססניים משהו – אבל לועסים אותו בשמחה. המלצרים מסתובבים ביניהם כשעל חולצתם מתנוססת הכתובת I hate Insects כשהאות H בה מחוקה, כך שבמקום "אני שונא חרקים" מתקבל המסר "אכלתי חרקים".

 

התרמילאי ג'ושוע בין, בן 23 מבריטניה, מספר שהבין מיד שהוא חייב לבקר בבית הקפה אחרי שנתקל בפרסומת שלו באכסנייה. הוא לא נרתע מתולעי המשי ה"עסיסיות" ומשלל החרקים האחרים שנערמו על צלחתו. "זה לא משהו שיש לך בבית", הסביר.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: AFP
לא אוכל רחוב. מנה בבית הקפה
צילום: AFP
מומלצים