שתף קטע נבחר

למרות "פגיעה קשה בפרטיות" הדס שטייף לא תועמד לדין

הפרקליטות החליטה לגנוז את התיק נגד העיתונאית שמסרה מידע מהטלפונים הניידים של יו"ר לשכת עורכי הדין לשעבר שנפרצו: "שטייף העבירה את החומרים שלא פורסמו בציבור לגורמי האכיפה, ובכך צומצמה הפגיעה בפרטיותו של נוה". יו"ר לשכת עורכי הדין לשעבר והשופטת אתי כריף יואשמו בשוחד בכפוף לשימוע

הפרקליטות החליטה לגנוז את התיק נגד העיתונאית הדס שטייף במסגרת פרשת "מין תמורת מינויים". כך נמסר היום (שלישי), במקביל להחלטה כי יו"ר לשכת עורכי הדין לשעבר אפי נוה, ושופטת בית משפט השלום בנתניה אתי כרייף, יואשמו בשוחד בכפוף לשימוע. "צדק, זה הכול. בעתיד יוודעו כל הפרטים", מסרה שטייף.

 

אפי נוה והשופטת אתי כרייף יואשמו בשוחד בכפוף לשימוע

 

הדס שטייף ואפי נוה (צילום: מוטי קמחי)
הדס שטייף ואפי נוה(צילום: מוטי קמחי)

שטייף נחקרה בעקבות תלונתו של נוה על פגיעה בפרטיותו בשל מעורבותה בפרשה, שכללה בין היתר העברת חומרים מהטלפונים הניידים של נוה למשטרה. "לאחר בחינת חומר הראיות ושקילת מכלול נסיבות העניין, נמצא כי הגם שפרטיותו של נוה נפגעה קשות בעניין זה, הרי שאין מקום להעמיד לדין מי מהמעורבים בגין החדירה לטלפונים אלה", נמסר.

 

חקירת החשדות לשוחד ומרמה והפרת אמונים בפרשה נפתחה בעקבות פנייתה של שטייף אל גורמי אכיפת החוק, כאמור בטענה כי יש בידיה מידע מתוך הטלפונים של נוה, המלמד על ביצוע עבירות חמורות ביותר בקשר למינוי שופטים.

 

"נוכח האינטרס הציבורי המובהק בבחינת חשדות לפגיעה חמורה בטוהר המידות בהליך מינוי שופטים בישראל, לא ניתן היה להתעלם מפנייה זו, מה גם שבאותה עת לא היה ברור כיצד בדיוק מידע זה הגיע לשטייף", נכתב בהחלטת הפרקליטות, "בנוסף, טענה שטייף כי בידיה מידע המלמד על עבירות נוספות, כגון לגבי סיוע שנוה נתן למתמחה על רקע דומה". אז, צוין, המשטרה פנתה אל העיתונאית וביקשה ממנה למסור לרשויות את החומר ואת הטלפונים שהיו ברשותה.

   

אתי כרייף (צילום: אתר בתי המשפט)
תואשם בכפוף לשימוע. השופטת אתי כרייף(צילום: אתר בתי המשפט)

אפי נוה בדיון נגד עיתונאים בגין פריצה לפלאפון האישי שלו בבימ
אפי נוה בדיון בנוגע למידע שהועבר מהטלפונים שלו(צילום: מוטי קמחי)

"יודגש שלא ניתנה לשטייף הבטחה לחסינות בעיתוי זה, אך כן ניתנה הבטחה לבחון את אי העמדתה לדין בהמשך", נכתב, "שטייף שיתפה פעולה ומסרה את החומרים והטלפונים, בכפוף להבטחה שתיבחן האפשרות לשקול שלא להעמידה לדין בשל עבירות שביצעה לכאורה עד למועד פתיחת החקירה, ובכפוף להבטחה שלא ייעשה נגדה שימוש בדברים שיימסרו על ידיה בעדותה. בהמשך, נגבו עדויות גם משני גורמים שהעבירו אליה את הטלפונים והחומר, וגם חקירתם נוהלה תחת הבטחות דומות, כדי לאפשר הגעה לחקר האמת בחקירת החשדות החמורים".

 

עוד צוין כי "עקב הרגישות, המשטרה לא עיינה בטלפונים אלא פנתה לבית המשפט בבקשה שיתיר בהם חיפוש מצומצם וממוקד, במגמה לאתר מידע הנוגע אך ורק לחשדות הממוקדים שעלו. בית המשפט נענה לבקשה, תחם את הנושאים שבהם יותר העיון, והחיפוש המצומצם בוצע. גם בהמשך החקירה, החיפוש בטלפונים נעשה באופן ממוקד ומצומצם, בהתאם לצרכי החקירה ולחשדות שעלו בלבד. חיפוש זה העלה חלק נכבד מהממצאים, שבעקבותיהם הוחלט בסופו של יום לשקול הגשת כתב אישום חמור נגד עו"ד נוה והשופטת כרייף בכפוף לשימוע".

 

בהודעת הפרליטות צוין כי החומרים הללו לא פורסמו ברבים, אלא הועברו לגורמי אכיפת החוק: "ובכך צומצמה משמעותית הפגיעה בפרטיותו של נוה והאנשים ששוחחו והתכתבו עמו".  

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: מוטי קמחי
לא תועמד לדין: הדס שטייף ואפי נוה
צילום: מוטי קמחי
מומלצים