שתף קטע נבחר

צילום: אוהד צויגנברג

מנדלבליט יחכה עד מחר לתשובת נתניהו לגבי ויתור על תפקידי השרים

ברקע כתב האישום נגד ראש הממשלה הוגשו עתירות נגד המשך כהונתו במשרדי הרווחה, התפוצות, החקלאות והבריאות. ביום ה' יידרש היועמ"ש להשיב לבג"ץ

 

ביבי נתניהו אביחי מנדלבליט  (צילום: EPA)
היועמ"ש אביחי מנדלבליט וראש הממשלה ביבי נתניהו (צילום: EPA)

היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט ומחלקת הבג"צים בפרקליטות המדינה ממתינים לקבל מחר (יום ד') תשובה מלשכת ראש הממשלה בקשר לכוונתו של בנימין נתניהו לוותר על תפקידי השרים שבהם הוא מחזיק, על רקע כתב האישום שהוגש נגדו בגין שוחד, מרמה והפרת אמונים בתיקים 1000, 2000 ו-4000. זאת בהנחה שנתניהו לא יוותר עד אז על התיקים מיוזמתו.

 

מחלקת הבג"צים צריכה להודיע לבג"ץ עד יום חמישי מה עמדתה במענה לעתירות נגד המשך כהונתו של ראש הממשלה כשר העבודה והרווחה, שר התפוצות, שר החקלאות ושר הבריאות.

 

 

עד כה העדיף מנדלבליט לבוא בדברים עם מזכירות הממשלה, שאמורה הייתה להסדיר את העברת התיקים לח"כים אחרים, אולם השותפות הקואליציוניות מערימות קשיים על החלוקה החדשה.

 

בישיבה שתתקיים מחר בלשכת היועמ"ש יובהר מה תהיה תשובתו של מנדלבליט לבג"ץ. היועץ לא מעוניין לכפות את המהלך על נתניהו, אלא מעדיף שהוא יוותר על התיקים מרצונו. על פי כל הסימנים נערך נתניהו להעביר את התיקים, ובמקרה זה תתייתר העתירה לבג"ץ, אולם אם הוא לא יוותר עליהם ביומיים הקרובים, ייאלץ היועמ"ש להציג בפני השופטים את עמדתו.

 

בשלב זה העמדה של היועמ"ש אינה חד-משמעית: מחד, "הלכת דרעי פנחסי" מחייבת שר שנגדו הוחלט להגיש כתב אישום להתפטר מתפקידו. מאידך, חוות דעת של מנדלבליט עצמו התירה בידי נתניהו את ראשות הממשלה, למרות כתב האישום, וייתכן שניתן מכאן להקיש גם על נושא השרים.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: EPA
אביחי מנדלבליט ובנימין נתניהו
צילום: EPA
מומלצים