שתף קטע נבחר

חמאס: "ישראל מתעקשת להמשיך את ההסלמה ותישא בתוצאות"

ארגון הטרור מסר בעקבות התגובה של צה"ל לשיגור הרקטות לעבר יישובי העוטף כי מדובר ב"הסלמה מסוכנת". במקביל, אחרי שיחות המשא ומתן להסדרה בקהיר נפגש מנהיג חמאס הנייה בטורקיה עם סגנו אל-עארורי

 

חמאס התייחס הבוקר (יום א') לתקיפה הלילית של חיל האוויר בעזה בתגובה לשיגור הרקטות אמש לעבר יישובי העוטף: "ההתעקשות של ישראל להמשיך את ההסלמה בעזה ולהפציץ את ההתנגדות היא הסלמה מסוכנת שלא יכולה להיות מובנת מאליה", אמרו בארגון הטרור. "ישראל צריכה לשאת בתוצאות".

 

אמש, בשעה 20:54 הופעלה התרעת צבע אדום בשדרות וביישובים במועצה האזורית שער הנגב. שלוש רקטות שוגרו משטח הרצועה והן יורטו על ידי מערכת כיפת ברזל. אישה כבת 40 וילדה בת 10 נפצעו קל לאחר שנחבלו בדרכן למרחב מוגן.

חיל האוויר תוקף ברצועה בתגובה לירי הרקטות מעל שדרות (צילום: רועי עידן)
חיל האוויר תקף בעזה(צילום: רועי עידן)

יירוט כיפת ברזל (צילום: ביטחון שדה)
יירוט רקטות בעוטף עזה(צילום: ביטחון שדה)

 

בתגובה לירי תקף חיל האוויר במהלך הלילה כמה יעדים של חמאס בשטח הרצועה, ובכללם מחנה צבאי. צה"ל הגדיש כי "כלל מרכיביו" של המחנה הותקפו, ובהם מחסנים, משרדים ועמדות שמירה. בנוסף נמסר כי הושמדה עמדה צבאית מהכוח הימי של חמאס בצפון רצועת עזה.

 

בפורום רשויות עוטף עזה ושדרות מתחו ביקורת על התנהלות הממשלה בעקבות ירי הרקטות. "ראינו שוב את ההרתעה הקלוקלת ואת המדיניות הכושלת בטיפול במצב הביטחוני בעוטף. נמשיך לפעול ולהיאבק עבור זכותם של כלל תושבי העוטף לחיים נורמליים ולביטחון בסיסי. עשרות אלפי מתושבי מדינת ישראל בסכנת חיים כבר 20 שנה, והפוליטיקאים עסוקים במשחקי הכיסאות במקום להתמקד בנושא הבהול של ביטחון תושבי המדינה", אמרו בפורום.

איסמעיל הנייה בקהיר ()
הנייה ואל-עארורי בפגישתם בטורקיה

איסמעיל הנייה בקהיר ()
המשלחת המדינית של חמאס במפגש בטורקיה

במקביל, מנהיג חמאס איסמעיל הנייה עזב את קהיר אחרי סיום השיחות עם ראשי המודיעין המצרי בנוגע למשא ומתן על ההסדרה מול ישראל, והחל בסבב ביקורים בינלאומי. הנייה נחת אמש בטורקיה ונפגש עם ראשי הארגון בחו"ל, בהם סגנו סלאח אל-עארורי ומנהיג חמאס בחו"ל מאהר סלאח.

 

למפגש בטורקיה הצטרפה גם משלחת בכירה של חמאס שערכה ביקור בלבנון בראשות חליל אל-חיה, סגנו של יחיא סינוואר. סבב הביקורים הבינלאומי של הנייה הצריך אישור מצרי ונראה כי בקהיר השתמשו בכלי הזה כדי לוודא שחמאס מסכים למתווה ההסדרה לשביעות רצונם של ראשי המודיעין המצרי.

 

הנייה צפוי לבקר בקטאר וברוסיה. בחמאס ביקשו ממצרים לבקר גם באיראן אולם לפי שעה לא ידוע אם ניתן אישור לכך.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: רועי עידן
חיל האוויר תקף בעזה
צילום: רועי עידן
מומלצים