שתף קטע נבחר

החוקרת לאיריס אלוביץ': "את יודעת ששאול פחות חזק"

במסגרת תיק בזק-וואלה ניסתה המשטרה לגרום לרעייתו של בעל השליטה בבזק לשתף פעולה. החוקרת אמרה לאיריס אלוביץ': "אנשים שלא מכירים את החקירה אומרים לי 'שאול נראה שבר כלי'"

תמונה מחולקת של בנימין נתניהו שאול אלוביץ' איריס אלוביץ' (צילום: AFP, אוראל כהן)
בנימין נתניהו, שאול אלוביץ' ואיריס אלוביץ'(צילום: AFP, אוראל כהן)

פרשת בזק-וואלה : במסגרת ניסיונותיה לשכנע את איריס אלוביץ', רעייתו של בעל השליטה בבזק, לשתף פעולה בחקירה, אמרה לה החוקרת: "את יודעת ששאול פחות חזק, שאול פחות עמיד". לפני כשבועיים החליט היועמ"ש להעמיד לדין את בני הזוג אלוביץ' בשוחד בתיק 4000, שמהותו יחסי תן וקח ביניהם לבין ראש הממשלה בנימין נתניהו: סיקור חיובי באתר וואלה בתמורה להקלות רגולטוריות.

 

במשך שעות ישבו חוקרי המשטרה עם איריס אלוביץ', ומלבד שאלות ישירות בנוגע למעורבותה במתן הסיקור האוהד לבני משפחת נתניהו, הם הפעילו עליה מניפולציה במטרה שתדבר על בעלה. אחרי ששיכנו אותה בבית המעצר ללא סדינים וכרית, ניסו לשכנע אותה באמצעות הערות על מצבו של בעלה.

 

חוקרת: "אני לא בטוחה. אני לא בטוחה. אנשים שלא מכירים ממש מבפנים את החקירה, כאילו אם זה לא החוקר של שאול שמכיר אותו כבר ברמה שאני מכירה אותך. זה אנשים שכאילו את יודעת, שהם פחות מעורים, פחות יודעים, באים אליי ואומרים לי 'שאול נראה שבר כלי'. אני מדבר כאילו על התמונות שיש... על הסרטונים מהבית משפט. אוקיי?

 

"שאול גמור וזה משהו שכאילו, תרצה או לא תרצה, אתה מקרין. כאילו איך אומרים? בן אדם שאומר 'אני עצבני, כשאני עצבני רואים את זה עליי'. לא משנה אם הוא ירצה או לא ירצה. אם הוא ינסה לסדר איזשהו חוסן. הוא לא כמוך. את מבינה? את כאילו, עד כמה שקשה לך וכמה שזה, עד עדיין עומדת איתנה. את עדיין נותנת את התשובות, את... הוא לא. להגיד התבטאויות כמו 'אני... אני... אני אמות בכלא' זה לא...".

 

איריס אלוביץ': "נכון. נכון".

 

 

אחר כך עברה החוקרת לספר דברים שאמר הבן אור אמר על אביו ועל הסיכוי שלו לשרוד: "ודרך אגב, היום שמעתי גם שהחוקרת שלו אמרה את זה שאור אמר 'אבא שלי לא יעמוד בזה'. זה משהו שבן אדם שמכיר אותו יודע את זה, מכיר... כאילו מבין שזה המצב. ואת בעצמך יודעת את זה. את בעצמך יודעת ששאול פחות חזק, שאול פחות עמיד בזה. שאול, נכון, הוא איש משפחה, הוא איש עסקים, הוא איש מאוד מרשים, אבל הוא... כנראה הוא גם יותר רגיש".

 

איריס אלוביץ': "נכון. אבל מה אני יכולה לעשות בשביל שאול?".

 

חוקרת: "תראי, תראי, ברוך לך שאם את מחליטה לבוא ולהעיד, אוקיי, יאללה, שמים הכל על השולחן, מנקים שולחן. זה לא רק את. זה בינינו כאילו, זה כמו שכבר אמרו לך אתמול, אורי (החוקר, א"ס) את לא תעידי נגד בעלך וגם נגד החוק. וגם כאילו מן הסתם זה משהו שברור לנו שלא יקרה".

 

איריס אלוביץ': "כן"

 

חוקרת: "מן הסתם".

 

איריס אלוביץ': "לדעתי אור בכלל לא קשור כאילו".

 

חוקרת: "עוד פעם אור".

 

עו"ד ינון סרטל, שעבד בעבר בפרקליטות ומייצג כיום חשודים ונאשמים בעבירות צווארון לבן, התייחס לאופן החקירה: "חקירת המשטרה מעצם טיבה היא מהלך קשה ביותר עבור הנחקר, וכאשר מתלווים לחקירה הליכי מעצר והגבלת חירות, גדלה הפגיעה בנחקר שבעתיים. בנסיבות אלה, חזרו בתי המשפט פעם אחר פעם על החומרה היתרה שיש בפגיעה ברצונו החופשי של הנחקר והחשש הכבד שיש בפגיעה זו כדי לגרום לעיוות הדין בהמשך. תיאור האופן שבו פעלו החוקרים כלפי אלוביץ', כמו גם תמלילים נוספים שהובאו מהחקירה האמורה, מעוררים חשש לחציית גבולות המותר בחקירה".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: אוראל כהן
איריס אלוביץ'
צילום: אוראל כהן
מומלצים