שתף קטע נבחר

ג'ונסון: הכי פרוע שלי? רכבתי על המדרכה

לקראת הבחירות בחמישי נשאל ראש ממשלת בריטניה מה הדבר השובב ביותר שעשה: "לפעמים רכבתי על אופניים בניגוד לכללים ועליתי על המדרכה. אני מרגיש רע עם זה, מגנה בתוקף את מי שמתנהג כך"

 

בשיחה עם "סקיי ניוז" לקראת הבחירות ביום חמישי נשאל בוריס ג'ונסון מה הדבר "השובב ביותר" שעשה. ראש הממשלה, שהרבה לרכוב על אופניים כשהיה ראש העיר לונדון, התנצל ואמר שהוא "לא תמיד ציית לחוק" – ולעיתים חטא ברכיבה על המדרכה.

 

עוד סיפורים מהעולם בעמוד הפייסבוק של דסק החוץ

 

"אני חושב שאולי לפעמים, כשרכבתי כל יום על אופניים, לא תמיד צייתי לחוקים שנוגעים לרכיבה על המדרכה", אמר ראש הממשלה ג'ונסון. "אבל אני רוצה שתדעו באיזו תקיפות אני מגנה את האנשים שרוכבים על המדרכה. אני חושב שזה לא בסדר ומרגיש רע בנוגע לזה, למרות שלפעמים אולי הייתי על המדרכה".

ג'ונסון ורון חולדאי, בשביל אופניים בתל אביב (צילום: עיריית תל אביב) (צילום: עיריית תל אביב)
ג'ונסון ורון חולדאי, בשביל אופניים בתל אביב(צילום: עיריית תל אביב)
 

סופי רידג', הכתבת שראיינה אותו, תהתה אם באמת מדובר בדבר הפרוע ביותר שעשה ג'ונסון בחייו. הוא הודה שאכן לא מדובר במשהו שיכול לגרום לו נזק פוליטי. ג'ונסון צחק והוסיף שהתשובה שלו הייתה הדבר השובב ביותר שבו הוא מוכן להודות, ושב להתייחס לחוקי הרכיבה: "אני עדיין מתנגד בתוקף לכל מי שמפר את החוקים בדרכים, ונפקח עליהם בצורה יסודית מאוד – אם יהיה לנו מספיק מזל להחזיר את הרוב בבחירות בחמישי, שזה מה שאנחנו צריכים כדי לבצע את הברקזיט ולהצעיד קדימה את המדינה הזאת".

 

לפני שנתיים, כשתרזה מיי התמודדה בבחירות לראשות הממשלה, היא נשאלה שאלה דומה. ראש הממשלה לשעבר השיבה שהדבר השובב ביותר שעשתה הייתה להתגנב בילדותה לשדה חיטה ולרוץ בשדה. היא סיפרה שהחקלאים בשדה "לא ממש היו מרוצים מכך".

  ()
 

בניגוד למיי, לג'ונסון יש תדמית פרועה יותר. ב-2008 הוא הודה שהשתמש בקוקאין כשלמד באוניברסיטת אוקספורד. בנוסף ניהל ג'ונסון רומנים מחוץ לנישואים. לאחרונה הוא התמודד עם פרשה מביכה שהעלתה חשד לניגוד עניינים. במרכז הפרשה נמצאת יזמית טכנולוגיה אמריקנית שניהלה רומן עם ג'ונסון כשהיה ראש העיר לונדון, ולפי טענות שונות בזכות הקשר בין השניים היא קיבלה הטבות עסקיות ומענקים ממשלתיים. לפני חודש התייצבה היזמית ג'ניפר ארקורי מול המצלמות, פנתה לג'ונסון ואמרה שהוא השפיל אותה. "הייתי נאמנה, שמרתי על הסודות שלך", אמרה בראיון.

 

ג'ונסון מקווה להחזיר למפלגה השמרנית את הרוב בפרלמנט, בבחירות שיהיו ביום חמישי. הסקרים מעניקים לו יתרון על מפלגת הלייבור של ג'רמי קורבין, ובמחנה של ג'ונסון חוששים משאננות. ב-2017 חזו הסקרים שתרזה מיי תזכה ברוב גדול בבחירות (שנערכות בשיטה אזורית), אך היא איבדה את הרוב בפרלמנט. "אל תשכחו מה קרה ב-2017", הזהיר ג'ונסון אתמול את תומכיו, ואמר שהמירוץ יהיה צמוד.


פורסם לראשונה 08/12/2019 22:30

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: עיריית תל אביב
ג'ונסון וחולדאי בביקור בתל אביב
צילום: עיריית תל אביב
מומלצים