שתף קטע נבחר

9 חודשי עבודות שירות לבכיר במשרד השיכון שהורשע בשוחד

במסגרת הסדר טיעון נגזר על גלעד פונק, לשעבר מרכז תחום עבודות חשמל במחוז מרכז במשרד הבינוי והשיכון, גם מאסר על תנאי וקנס בסך 150 אלף שקלים. עורך דינו: "מרבית טענות ההגנה התקבלו"

בית המשפט המחוזי בלוד גזר היום (שני) תשעה חודשי עבודות שירות, מאסר על תנאי וחילוט כספים בסך 150 אלף שקלים על גלעד פונק (67), לשעבר מרכז תחום עבודות חשמל במחוז מרכז של משרד הבינוי והשיכון, שהורשע בקבלת שוחד מהממונה שלו במשרד, ובסיוע להלבנת הון.

 

פונק היה מפקח על עבודות חשמל ומאשר חשבוניות של מנהלי פרוייקטים מטעם קבלנים. את החשבוניות שאישר היה מעביר למנהל החטיבה הטכנית במחוז, גדי רייבוך, לאישור סופי. במהלך השנים 2013-2016 הוגשו לאישורו של הנאשם חשבוניות בעבור ביצוע עבודות חשמל בארבעה פרוייקטים ביבנה ומודיעין.

 

  (צילום: shutterstock)
"הנאשם קיבל מעטפות כסף בסכום של 20 אלף שקלים". (אילוסטרציה)(צילום: shutterstock)
 

פונק מצא חוסר התאמה בין הדיווח לממצאים בשטח העבודות, "חשבוניות מנופחות", ועדכן את מנהל החטיבה בממצאים, אך זה לכאורה הורה לו לאשרם. עקב כך קיבלו קבלנים סכום עודף של מאה אלף שקלים. בתמורה, רייבוך כך נטען, הגיע למשרדו של פונק ונתן לו מעטפות כסף בסכום של 20 אלף שקלים.

 

עוד צוין כי הנאשם לווה מרייבוך מאות אלפי שקלים לטובת תשלומי משכנתא. פונק הפקיד את הכסף בחשבונותיו, במטרה לסייע לרייבוך להוביל לדיווח מוטעה לרשות לאיסור הלבנת הון.

 

פרקליטות מחוז מרכז הגיעה כאמור עם פונק להסדר טיעון והשופט עמי קובו אישר אותו. נציג המדינה הסביר את ההחלטה כי "בתיקים מסוג זה עמדת המאשימה היא למאסר בפועל. יחד עם זאת, בתיק זה ראינו לנכון לסטות מעמדה עונשית זו, נוכח נימוקים שפורטו ולהדגיש שאין בעמדה זו לבטא את עמדת המדינה בתיקים דומים בנסיבות דומות. נותן השוחד הוא הממונה על הנאשם, איש רב פעלים ועוצמה נגדו מתנהל הליך. ראינו להביא בחשבון את יחסי הכוחות, בין הנאשמים וגובה כספי השוחד. שקלנו את הודיית הנאשם, קבלת האחריות, לקחנו בחשבון את גילו ומצבו הבריאותי".

 

עורך הדין סתיו סער, המייצג את פונק, התייחס לגזר הדין: "הסדר הטיעון בתיק זה הוא ביטוי לכך שבפרקליטות המחוז הוחלט לקבל חלק נכבד מטענות ההגנה, כפי שהועלו במסגרת הליך השימוע. היום נשמעו טיעוני הצדדים בעניין, ובסופו של דבר, בשל מכלול הנימוקים ועל אף שהסדר הטיעון לא כלל רכיב של מאסר בפועל מאחורי סורג ובריח, בית המשפט המחוזי מצא לנכון לכבדו".

 

בינואר 2018 הפרקליטות הגישה לבית המשפט המחוזי בלוד כתב אישום גם נגד רייבוך בגין עבירות שוחד, הלבנת הון, עבירות מס, קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, הדחת עד ועבירות נוספות.

על פי כתב האישום, רייבוך נטל ונתן כספי שוחד בגובה של מאות אלפי שקלים, הלבין הון והשמיט הכנסות בגובה של מיליוני שקלים, הטה מכרז ואף הדיח עדים מלמסור הודעות אמת בחקירות המשטרה. לאחר קבלת השוחד נהג רייבוך להפקידו בחשבונות שונים במטרה להסוות את מקור הכספים. המשפט בעניינו טרם הסתיים.

 

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: shutterstock
שוחד (אילוסטרציה)
צילום: shutterstock
מומלצים