שתף קטע נבחר

47 מ"מ בהרי ירושלים: נתוני הגשם

בקיבוץ צובה ובבית גמליאל ירדו הכי הרבה משקעים. שיאנית הגשם מתחילת המערכת: חולדה עם יותר מ-120 מ"מ. היום: הגשם ייחלש מעט, עדיין קיים חשש להצפות

 

 

המערכת החורפית שפוקדת את הארץ הביאה עמה כמויות גשמים גדולות באזורים מסוימים. נכון לאתמול (שני) בשעה 21:00, הכמויות הגדולות ביותר ירדו בקיבוץ צובה שבהרי ירושלים ובבית גמליאל, מושב הסמוך לרחובות וליבנה. בשני יישובים אלה נמדדו 47 מילימטרים.

 

מעט פחות מכך, 43 מ"מ ליתר דיוק, ירדו בקיבוץ חולדה שבשפלה. שלשום נרשמו שם 80 מ"מ - ולכן חולדה היא שיאנית הגשם מתחילת המערכת הנוכחית. בנגבה שליד אשקלון, שיאנית הגשם שלשום עם יותר מ-100 מ"מ, ירד אתמול לפי אתר השירות המטאורולוגי מילימטר בודד.

 גשם בחוף נהריה (צילום: דני ברובקין)
ברקים ליד חוף נהריה, בחודש שעבר(צילום: דני ברובקין)

כמות המשקעים עד השעה 18:00 ()

גם ברמת הגולן, בגליל, בעמקים, במישור החוף, בגוש דן ובהרי ירושלים ירדו כמויות משקעים דו-ספרתיות אתמול. באזור הכינרת החל לרדת גשם משמעותי רק בשעות הערב. בנגב, בערבה ובאילת לא ירדו גשמים.

 

הגשמים הרבים המשיכו לגרום להצפות רבות. רחובות באשדוד הוצפו לחלוטין. דוד אלשייך, בעל משרד פרסום סמוך לכיכר הסיטי בעיר, סיפר ל-ynet כי "כבר בשעות הבוקר היו שלוליות ענק שהצטברו באזור של הניקוז אבל עוד היה אפשר לעבור. בצהריים היה עוד גל של גשמים ואז הכול החל לזרום. מכונית נתקעו, כבישים נחסמו. זו הייתה מנת גשם אדירה בזמן יחסית קצר. אנחנו לא רגילים לתופעות כאלה".

 

 

הצפות באשדוד (צילום: מוטי זילברברג)
הצפות באשדוד(צילום: מוטי זילברברג)

הצפות באשדוד (צילום: מוטי זילברברג)
(צילום: מוטי זילברברג)

ביבנה חילצו שוטרים שני נהגים שנתקעו בשלולית ענק שנוצרה בשדרות ירושלים כתוצאה מהגשמים העזים. הנהגים לא נזקקו לטיפול רפואי. ההצפות גרמו גם לחסימה בכביש 90, ליד מלונות ים המלח.

 

אבי יעקב זאדה, חזאי "מטאו-טק", אמר כי בלילה יוסיפו לרדת גשמים מצפון הארץ ועד לנגב. "ייתכנו סופות רעמים ויש חשש לשיטפונות. ביום שלישי יתמעטו הגשמים בהדרגה ועדיין יש חשש לשיטפונות. ביום רביעי תחול התחממות קלה, מזג האוויר יעשה מעונן חלקית וטפטוף ייתכן אחר הצהריים", אמר החזאי.

 

הוא הוסיף כי ביום חמישי הגשם יחזור והוא ילווה בסופות רעמים. קיים חשש להצפות באזורי החוף והשפלה. "בהחלט צפוי שביום חמישי, שישי ושבת יירדו גשמים מרובים. כרגע יש נטייה למודלים שמראים גשמים אבל ככל שנתקדם לסוף השבוע מטבע הדברים נהיה הרבה יותר מדויקים". 


 

 

הטמפרטורות החזויות הלילה ובצהריים: קריית שמונה 16-12, קצרין 13-10, צפת 13-9, טבריה 19-14, נצרת 15-10, חיפה 17-13, תל אביב 19-14, ירושלים 14-10, אשקלון 19-14, עין גדי 23-17, באר שבע 20-12, ערד 18-9, מצפה רמון 17-9 ובאילת 24-15.

 

ממעבדת הברקים של חברת החשמל נמסר אתמול כי מאז יום ראשון נרשמו במערכת 188 פגיעות בשטח היבשתי של ישראל, 248% ביחס לממוצע היומי הרב-שנתי לחודש דצמבר העומד על 76 ברקים. עיקר הפעילות נרשמה במישור החוף בין אשדוד לתל אביב, בעתלית וצפונית לחיפה, וכן בפנים הארץ, גוש דן, דרום הר חברון, בשומרון, בגליל ובגולן.

 

אחד הברקים, נזכיר, פגע בלוחם בן 19 בשטח פתוח ליד יקנעם. מתחקיר ראשוני בצה"ל עולה כי התקרית התרחשה במהלך אימון ניווט של סיירת גולני באזור בסיס אליקים. החובש הפלוגתי ומפקד הפלוגה ביצעו בו החייאה בשטח ובכך הצילו את חייו. החייל פונה לבית החולים רמב"ם בחיפה במצב קשה, אך בהמשך חל שיפור במצבו והוא שב להכרה חלקית.


פורסם לראשונה 09/12/2019 22:57

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: מוטי זילברברג
הצפה באשדוד
צילום: מוטי זילברברג
מומלצים