שתף קטע נבחר

המשטרה מתכוונת לבטל את האישום נגד תנ"צ גיא ניר

ארבע שנות מאבק יצרי בצמרת המשטרה עומדות בפני סיום בהתקפלות: ל-ynet נודע כי הקצין שחשף התנהלות פסולה באגף החקירות והפך לאויבו של המפכ"ל לשעבר אלשיך עומד לפרוש עם דף נקי - וגם לזכות לטקס פרידה. כתב האישום בגין דיווחים כוזבים והתנהגות שאינה הולמת צפוי להתבטל

גיא ניר (צילום: דוברות המשטרה)
תנ"צ גיא ניר(צילום: דוברות המשטרה)

הקצין הבכיר שטלטל את המשטרה יקבל פנסיה מלאה וכתב האישום נגדו צפוי להתבטל. יותר משנה אחרי שנפתח משפטו המשמעתי של תת-ניצב גיא ניר, לשעבר ראש חטיבת המודיעין באגף החקירות של המשטרה, החליטה המשטרה לנהל מגעים עם באי כוחו של הקצין לפרישתו בהסכמה.

 

תנ"צ ניר ניהל במשך תקופה ארוכה מאבק נגד פיקוד המשטרה, שבמהלכו חשף ליקויים בתוך החלקים הרגישים של אגף החקירות. במקביל הוא עמד מאחורי תלונתה של רב-פקד צ' נגד מפקד יחידת להב 433 לשעבר, ניצב רוני ריטמן, בגין הטרדה מינית. ריטמן ננזף בתיקו האישי ופרש מהמשטרה, אולם נגד תנ"צ ניר ופקודתו צ' הוגשו כתבי אישום לבית הדין המשמעתי של המשטרה במטה הארצי בירושלים.

 

ניר, שהושעה מתפקידו בשל חשדות להתנהלות בלתי תקינה ומערכת יחסים עם צ', הואשם בדיווחים כוזבים ובהתנהגות שאינה הולמת. פקודתו הואשמה בתיאום הדיווחים הכוזבים שלו וכן בפנייה בזלזול לעמיתיה הקצינים. בנוגע לצ' מסתמן כי היא תחזור לשירות במשטרה.

רוני אלשיך בכנס היובל של בית הספר למדעי המדינה באוניברסיטת תל אביב (צילום: מוטי קמחי )
המפכ"ל לשעבר אלשיך(צילום: מוטי קמחי )

במהלך ארבע שנים ניהלה המשטרה מאבק נגד תנ"צ ניר, שאותו הוביל מפכ"ל המשטרה לשעבר, רב-ניצב בדימוס רוני אלשיך. מאות אלפי שקלים הושקעו בחקירותיו, במינוי ניצב דוד ביתן כקצין בודק בענייניו ובעוד אינספור גורמים שתפקידם היה לעשות הכול על מנת להרשיע את ניר בבית הדין המשמעתי ולהביא לפיטוריו.

 

תנ"צ ניר נמצא בחופשה כפויה כבר ארבע שנים, ומקבל מהמשטרה שכר מלא, רכב ותנאים של קצין בדרגתו - והכול בשם המלחמה נגד מי שחשף לכאורה התנהלות פסולה של קציניה הבכירים.

 

 

בדיון האחרון במשפטו של ניר הציע לצדדים אב בית הדין, השופט בדימוס חנן אפרתי, לפנות להליך של גישור לנוכח מה שנחשף עד כה. רגע לפני שהקצינים הבכירים עולים להעיד, במשטרה עטו על המציאה - והצדדים ישבו לפגישות שבמהלכן הסכימו נציגי התביעה של המשטרה לבטל את כתב האישום ולאפשר לניר לפרוש בכבוד לאחר 33 שנות שירות עם כל כספי הפנסיה המלאים בספטמבר הקרוב.

 

באי כוחו של ניר ביקשו שמרשם יקבל החזר הוצאות משפט רבות, וגם שיזכה לטקס פרידה לפי פקודות המשטרה לקצין בדרגה כה גבוהה כמו שלו.

 

"כל המאבק של המשטרה במשך ארבע שנים הוא פארסה אחת גדולה", אמר גורם שמעורה בפרשה. "המטרה של המשטרה הייתה להרשיע את ניר ולפטר אותו בבושת פנים. בסופו של דבר היא רק בזבזה כסף, ניסתה לנקום והתקפלה עם הזנב בין הרגליים. פשוט בושה, מישהו צריך לעשות ועדת חקירה על הסיפור הזה".

 

מהמשטרה נמסר: "בעקבות המלצת בית הדין למשמעת לבצע הליך גישור בעניינו של הקצין, בימים אלה נבחנת האפשרות לסיים את העסקתו של תנ"צ ניר במשטרת ישראל ובמקביל אף נבחנת סוגיית ההליך המשמעתי המתנהל נגדו. טרם התקבלה החלטה בעניין".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: דוברות המשטרה
גיא ניר
צילום: דוברות המשטרה
מומלצים