שתף קטע נבחר

תיעוד חדש מהירי במרכול היהודי בניו ג'רזי

בצילומי האבטחה, מרגעי הפריצה של הרוצחים דייוויד אנדרסון ופרנסין גרהאם לחנות, נשמעים קולות הירי. התובע הכללי של ניו ג'רזי: "הרקע – שנאה ליהודים ולרשויות אכיפת החוק". התוקפים השתייכו לקהילת העבריים השחורים, שכניהם: "הם שמרו שבת, הוא היה בחור ממש מוזר"

 

בארצות הברית התפרסם הערב (יום ה') סרטון חדש מהרגעים שבהם החל אירוע הירי במרכול הכשר בג'רזי סיטי שלשום. בסרטון נשמעים קולות הירי היטב.

 

עוד סיפורים מהעולם בעמוד הפייסבוק של דסק החוץ

ארה
מתוך הסרטון החדש

ניו ג'רזי ארה
התוקפים פרנסין גרהאם ודייוויד אנדרסון. "בחור מוזר מאוד"

אם בתחילה נראה היה שמדובר באירוע פלילי בלבד, כעת החשד שהרקע הוא אנטישמי הולך ומתחזק. הערב הודיע התובע הכללי של ניו ג'רזי גורביר גרוול כי הרשויות מאמינות שהתוקפים פעלו הן מתוך אמונה אנטישמית והן מתוך שנאה לרשויות אכיפת החוק.

 

התובע מסר כי ההערכה היא שלשני התוקפים, בני הזוג דייוויד אנדרסון בן ה-47 ופרנסין גרהאם בת ה-50, לא היו שותפים. בטבח במרכול רצחו השניים שלושה בני אדם: לאה מינדל פרנץ (בת 31, הבעלים של המרכול יחד עם בעלה), משה דויטש (בן 24, שבא לקנות) ומיגל רודריגז (בן 49, עובד המרכול). לבסוף חוסלו הרוצחים.

 

התוקפים אנדרסון וגרהאם השתייכו כנראה לקהילת העבריים השחורים (Hebrew Israelites) – קבוצת שוליים שחלק מהחברים בה ידועים באיבתם ללבנים וליהודים. פלגים קיצוניים בקהילה זו מאמינים שהלבנים הם שליחי השטן, שהיהודים הם מתחזים ושהשחורים הם-הם "העם הנבחר". חלק מהארגונים המשתייכים לקהילה נחשבים בעיני מומחים לארגונים גזעניים המקדמים פשעי שנאה. היום ערכה ה-FBI חיפושים במרכז של הקהילה הזו בהארלם.

 

עוד על הטבח האנטישמי בניו ג'רזי:

 

לא הרבה ידוע עוד על אנדרסון וגרהאם, אולם שכנים לשעבר של גרהאם סיפרו כי השניים היו שומרי שבת וכי מעת לעת שמעו אותם צועקים קריאות דתיות. אחד השכנים סיפר שאנדרסון לא נהג לדבר הרבה: "הוא היה בחור ממש מוזר". לפי דיווחים, אנדרסון הוא זה שהכיר לגרהאם את קהילת העבריים השחורים ואת אמונותיה.

 

אתמול נודע כי אנדרסון פרסם ברשתות החברתיות פוסטים בעלי תוכן אנטישמי. גם ראש העיר ג'רזי סיטי, סטיב פולופ, הכריז שמדובר בפשע שנאה נגד יהודים. לדבריו לפי סרטונים ממצלמות האבטחה אין כל ספק שהתוקפים התכוונו לפגוע במרכול היהודי.

זירת הירי בניו ג'רזי  (צילום: AP)
זירת הירי בניו ג'רזי ביום שאחרי(צילום: AP)

זירת הירי בניו ג'רזי  (צילום: AP)
(צילום: AP)

זירת הירי בניו ג'רזי  (צילום: אמיר בוגן)
בתוך המרכול(צילום: אמיר בוגן)

ניו ג'רזי ארה
(צילום: MCT)

במהלך הירי במרכול השתמש אנדרסון ברובה, אולם התובע גרוול לא ציין היום אם גם לגרהאם היה כלי נשק כשנכנסה אחריו למקום. בחנות נמצאו כמה כלי נשק אחרי הטבח.

 

לפי החשד, מסע ההרג של אנדרסון וגרהאם החל עוד לפני הטבח במרכול. בסוף השבוע רצחו כנראה נהג משלוחים שעבד בשירותי Uber, וזמן קצר לפני הירי במרכול הם ירו למוות בבלש בבית עלמין סמוך.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים