שתף קטע נבחר

משפחת פועל שנהרג במפעל תובעת פיצויים

משפחתו של סרגיי דרצ'וב, שנהרג במהלך עבודתו לפני כ-10 חודשים, תובעת פיצויים מבעלי המפעל ומחברת הביטוח. לפי כתב התביעה, הנהלים שבגינם נסגר תיק החקירה נקבעו רק לאחר האירוע

סרגיי דרצ'וב, העובד שנהרג במפעל 'רעפי קוניאל אנטוניו' בירוחם ()
סרגיי דרצ'וב, העובד שנהרג במפעל בירוחם

משפחתו של סרגיי דרצ'וב, שנהרג לפני עשרה חודשים במהלך עבודתו במפעל לרעפים בדרום, תובעת פיצויים מהחברה שבבעלותה המפעל, ואת חברת הביטוח מגדל, בטענה לרשלנות. המקרה נחקר בזמנו על ידי המשטרה, אך הפרקליטות החליטה שלא להגיש כתבי אישום בפרשה.

 

לפי כתב התביעה, בלילה שבין 15 ל-16 בפברואר השנה, ב-1:00 בלילה זוהתה במחשב תקלה. דרצ'וב, שהפעיל את תנור הרעפים במפעל, ניגש לקדמת התנור ונתקע בין עגלות כבדות ללא יכולת להיחלץ. בתביעה נטען כי מותו נגרם בשל חוסר בחמצן, עודף נוכחות של פחמן דו-חמצני וחום כבד. עוד נטען בתביעה כי ב-1:00 התקבלה התרעה במפעל על כך שדלת התנור לא נסגרה, אך ההתרעה נבדקה רק למחרת בבוקר, כשדרצ'וב היה ללא רוח חיים.

זירת האירוע בירוחם (צילום: דוברות כבאות והצלה)
המפעל שבו נהרג דרצ'וב(צילום: דוברות כבאות והצלה)

הפרקליטות המליצה לסגור את התיק, ולפי כתב התביעה, הסיבה לכך היא חוות דעת מטעם משרד העבודה והרווחה שקבעה שדרצ'וב אשם במותו בגלל שהלך לבדוק את התנור ללא פנס כיס, כובע מצחייה וטלפון. עם זאת, המשפחה טוענת בתביעה שהנובל בנושא נעשה רק לאחר האירוע וכי דרצ'וב לא עבר הדרכה ספציפית על עבודתו. כמו כן, הציגה המשפחה מומחה מטעמה שטוען כי תהליך האירוע היה כושל ומנוגד לחוקים ולתקנות.

 

עו"ד בועז אלקלעי, ממשרד אלקלעי ושות', המייצג את בני המשפחה, אמר: "מדובר במקרה טרגי שבו עובד מסור ונאמן, שעשה כל שביכולתו כדי למקסם את תפוקת המפעל, הופקר בצורה רשלנית ומצא את מותו. אני סמוך ובטוח כי בית המשפט יעשה מלאכתו וימצא את האחראים לאירוע חייבים, ויפצה את המשפחה".

עו״ד בועז אלקלעי (צילום: דודי בכר)
עו"ד אלקלעי. "מדובר במקרה טרגי"(צילום: דודי בכר)

מבדיקת ynet עולה כי מאז המקרה הוחלפו בעלי המפעל המדובר, שאף שינה את שמו. לאחר המקרה, וככל הנראה ללא קשר אליו, המפעל עבר לידי כונס נכסים, שמכר אותו לבעלים הנוכחיים. הבעלים הקודמים של המפעל הם בעלי מניות מאירופה שלא ניתן היה להשיג את תגובתם.

 

מחברת מגדל נמסר בתגובה: "נלמד את הפרטים ונגיב במסגרת ההליך המשפטי".

 

מפרקליטות מחוז דרום, שהחליטה על סגירת התיק, נמסר: "לאחר בחינה מעמיקה של חומר החקירה, שנאסף על ידי משרד העבודה ומשטרת ישראל, החליטה הפרקליטות לסגור את התיק. זאת מכיוון שלא נמצאו ראיות לכך כי מי מהחשודים גרם ברשלנות למות המנוח".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים