שתף קטע נבחר

גרטה הסתכסכה עם חברת הרכבות הגרמנית

בדרך הביתה לשבדיה מוועידת האקלים צייצה הנערה בת ה-16 תמונה שלה יושבת על רצפת הקרון, וציינה שהרכבת מלאה. ב-Deutsche Bahn פירשו זאת כביקורת ותקפו: "חבל שלא סיפרת על הצוות האדיב שלנו ועל המושב שקיבלת במחלקה הראשונה"

פעילת איכות הסביבה גרטה טונברג נקלעה ביממה האחרונה לעימות מתוקשר בטוויטר עם חברת הרכבות הלאומית של גרמניה, אחרי שפרסמה תמונה שלה נאלצת להעביר את הנסיעה הביתה לשבדיה על רצפת קרון הרכבת, מוקפת תיקים ומזוודות. התמונה גררה גל של תגובות ברשת על התנהלות חברת הרכבות הגרמנית, אבל גם תשובה של חברת הרכבות שעלולה להביך את הנערה השבדית בת ה-16.

 

עוד סיפורים מהעולם בעמוד הפייסבוק של דסק החוץ

 

גרטה טונברג אקלים איכות סביבה עימות עם חברת הרכבות הגרמנית יושבת על הרצפה (צילום: AP)
עם המזוודות על הרצפה. גרטה בציוץ מהקרון(צילום: AP)
טונברג, שהייתה בדרך חזרה לארצה מוועידת האקלים של האו"ם במדריד, פרסמה את התמונה אתמול בערב, וכתבה: "נוסעת ברכבת מלאה עד אפס מקום דרך גרמניה. ואני סוף סוף בדרך הביתה".

 

בתגובתה על הציוץ הזה של טונברג איחלה לה חברת הרכבות הגרמנית, Deutsche Bahn, נסיעה טובה הביתה והוסיפה: "אנחנו ממשיכים לעבוד קשה כדי להכניס לשימוש עוד רכבות, עוד קווי המשך ועוד מושבים". עם זאת, בהמשך שלחה החברה הודעה לתקשורת שבה ציינה כי במהלך הנסיעה בין קסל והמבורג ישבה טונברג במחלקה הראשונה, וכי חברים אחרים בצוות שלה כבר יושבים במחלקה הראשונה בנסיעה מפרנקפורט והלאה.

 

היום פרסמה החברה עוד שני ציוצים בנוגע לנסיעה של טונברג דרך גרמניה. בציוץ הראשון הודתה לנערה על כך שהיא תומכת במאבקה של Deutsche Bahn בשינויי האקלים, וציינה שהרכבת שבה השתמשה מופעלת במאת האחוזים באמצעות אנרגיה ידידותית לסביבה. בציוץ השני, עם זאת, רמזה החברה שטונברג לא העבירה את כל הנסיעה על הרצפה. החברה כתבה לנערה: "היה נחמד יותר אילו היית מדווחת באיזו אדיבות שירת אותך הצוות שלנו במושב שלך במחלקה הראשונה".

גרטה טונברג אירוע אקלים טורינו (צילום: EPA)
באירוע האקלים בטורינו. "מתנצלת בפני מי שלא הבין"(צילום: EPA)

טונברג צייצה בהמשך שהעובדה שדיווחה כי תחילה לא ישבה על כיסא לא נועדה למתוח ביקורת על Deutsche Bahn. "זו לא בעיה כמובן, ומעולם לא אמרתי שזו בעיה", כתבה טונברג. "רכבות מלאות עד אפס מקום הן סימן טוב, משום שפירושן הוא שהביקוש לנסיעה ברכבת גבוה!". יצוין כי חברת Deutsche Bahn, שבעבר נודעה בדייקנות שלה, מואשמת בשנים האחרונות בעיכובים, בביטולי רכבות של הרגע האחרון ובתעריפים גבוהים של כרטיסי נסיעה.

 

בתגובה על התמונה שפרסמה טונברג הביעו חלק מהגולשים בטוויטר רחמים על כך שלא קיבלה מושב הולם לנסיעתה הארוכה. רבים איחלו לה דרך צלחה אחרי חודשים שהעבירה בנסיעות ברכבות ובסירות לאירועי אקלים שונים באירופה ובארה"ב. טונברג, שנבחרה בשבוע שעבר לאשת השנה של המגזין "טיים" וספגה עלבונות מנשיא ארה"ב דונלד טראמפ, נמנעת מטיסות משום שמטוסים גורמים נזק לסביבה.

גרטה טונברג אקלים איכות סביבה ועידת האקלים של האו
חוזרת הביתה. טונברג אחרי חודשי נסיעות בסירות ורכבות(צילום: AP)

העימות עם חברת הרכבות הגרמנית בא שעות אחרי שהנערה נאלצה להתנצל על הצהרה שניפקה במהלך אירוע אקלים בטורינו, איטליה, ושפורשה כקריאה לאלימות. במהלך נאום שנשאה בטורינו ביום שישי אמרה טונברג שצריך להציב את הפוליטיקאים "מול הקיר". אתמול הסבירה שתרגמה בתרגום חופשי ביטוי בשבדית, שפירושו להעמיד מישהו בפני שאלות קשות – ושחלילה לא התכוונה לשימוש באלימות.

 

"זה מה שקורה כשאת מאלתרת נאומים בשפה שאינה שפת אמך", אמרה טונברג. "אבל אני כמובן מתנצלת בפני כל מי שהבין את הדברים שלי לא נכון".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: AP
טונברג בתמונה שחוללה סערה
צילום: AP
מומלצים