שתף קטע נבחר

החשד למעצר: כיבה לאשתו את האור במקלחת וסגר את המים

המשטרה הציגה את פרטי עבירת החשד לאיומים שמיוחסת לתושב באר שבע, אולם בית המשפט הורה לשחרר אותו בערבות. הסנגוריה הציבורית: "נמשיך להתריע על כל מעצר מיותר"

תושב באר שבע (41) נעדר עבר פלילי נעצר בחשד לאיומים על אשתו. האיש הובא לבית משפט, אולם בתום הדיון נקבע כי הסיבה למעצרו לא דורשת את החזקתו מאחורי סורג ובריח. "החשד הסביר ככל שקיים הוא חלש עד קלוש", צוין בהחלטת בית המשפט לשחרר את החשוד בערבות.

 

הנוכחים אתמול (יום א') בבית משפט השלום בעיר נדהמו לגלות כי בבקשה להאריך את מעצרו של הבעל, ציין נציג המשטרה כי "החשוד הנ"ל נכנס למקלחת בזמן שאשתו מתקלחת, כיבה לה את האור וסגר לה את המים וכל זאת בצורה מאיימת".

 

המשטרה תכננה בתחילה לבקש להאריך את מעצרו של הבעל בחמישה ימים, אולם בדיון עצמו הסכים נציג המשטרה לשחרר את החשוד בתנאים מגבילים שכוללים גם הרחקה מהבית המשותף. השופט יריב בן דוד לא התרשם מהבקשה, קבע כי "החשד לא מצדיק את הרחקת החשוד מביתו", ושחרר את החשוד בערבות.

 

הארכת מעצרו של החשוד באיומים על אשתו ()
פרטי העבירה בבקשה להאריך את מעצרו של הבעל

עו"ד חנן אסולין מהסנגוריה הציבורית, שייצג את הבעל, אמר כי "בני הזוג מתגוררים יחד אך מצויים בהליך גירושין. מרשי ביקש שאשתו שהתקלחה תזדרז לטפל בילד שבכה וביקש אותה. לכן הוא כיבה את האור וסגר את המים. המעצר מעורר תמיהה".

 

עו"ד נתנאל לגאמי, מנהל מחלקת המעצרים בסנגוריה הציבורית במחוז דרום, אמר: "צר לנו שתחנת באר שבע נוקטת הליך דורסני ופוגעני נגד אדם נעדר כל עבר פלילי מבלי שיש כל עילה חוקית למעצרו. כל חטאו של החשוד היה כי סגר לאשתו את המים וכיבה לה את האור שעה שזו מתקלחת. לא מדובר במעשה שמקים עילת מעצר כלשהי ובוודאי לא כזה שמצדיק שהות של לילה במעצר".

 

הוא הוסיף: "גם אם נעשתה טעות והחשוד נעצר, הרי שמצופה היה מהקצין הממונה בתחנת באר שבע להפעיל שיקול דעת ולהורות על שחרורו בתחנה. בקשת המשטרה להורות על שחרורו בבוקר הדיון תמוהה ומאששת את הטענה כי מדובר במעצר שווא של ממש. הסנגוריה הציבורית תמשיך להתריע על כל מעצר מיותר של כל אזרח, ובוודאי בעניינם של אלה שזהו להם המעצר הראשון".

 

מהמשטרה נמסר בתגובה: "במשטרת ישראל התקבלה תלונה על התנהגות מאיימת בתוך המשפחה של גבר כלפי אישה, לכן החשוד נעצר לחקירה והובא בפני בית משפט. מטבע הדברים לא נפרט על אודות חקירות מתנהלות, אולם נציין כי החלטת בית המשפט שלא להאריך מעצר של חשוד בפלילים אינה מעידה כהוא זה על חפותו או על תוצאות ההליך בעניינו, והחקירה תימשך במטרה להגיע לחקר האמת".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים