שתף קטע נבחר

צילום: עמית שאבי, אבי מועלם

נתניהו: "נביא רוב מוחלט"; סער: "מאחורי הפרגוד כולם בני חורין"

כנסי הפריימריז בליכוד: כ-150 איש הגיעו לחיפה לתמוך בגדעון סער, שרמז: "האיומים והלחצים לא נכנסים מאחורי הפרגוד". שרי הליכוד אוחנה, כץ ורגב הגיעו לפתח תקווה לכנס התמיכה ביו"ר הליכוד נתניהו, שטען בציניות: "מי ישפיע על אמריקה? בני גנץ? יאיר לפיד? רוצים שאמשיך לתוך הליכוד?"

 

 

 

כ-150 איש הגיעו הערב (יום ד') לכנס הבחירות של גדעון סער בחיפה, בו השתתפו יו"ר סניף הליכוד בעיר, הרצל עכו, וסגן ראש עיריית חיפה, דוד עציוני. סער התקבל בקריאות "הו הא מי זה בא, ראש הממשלה הבא". יו"ר הליכוד בנימין נתניהו קיים כנס גם הוא הערב בפתח תקווה, אליו הגיעו מאות תומכים. עוד לפני פתיחת הכנס נעצרה כניסת הקהל לאולם בשל עומס, ונפתח אולם נוסף שם הועבר האירוע בשידור חי. תומכי נתניהו קראו "ביבי מלך ישראל", "העם הוא הריבון", וגם: "סער בוגד". בכנס של נתניהו, שהגיע מלווה ברעייתו שרה, השתתפו בין היתר השרה מירי רגב, השר אמיר אוחנה, השר ישראל כץ, ח"כ ניר ברקת וח"כ ציפי חוטובלי. 

 

 

גדעון סער בנימין נתניהו (צילום: נחום סגל, טל שחר)
גדעון סער ובנימין נתניהו הערב(צילום: נחום סגל, טל שחר)

השרים שהגיעו לאירוע התייחסו בנאומיהם בעיקר להתמודדות של גדעון סער לראשות התנועה. רגב: "אנחנו ננטוש את המנהיג שלנו? גדעון סער אומר בטלוויזיה לנתניהו 'תתפטר'. איך הוא מעז?". ישראל כץ: "גדעון סער בא לתוך הליכוד ומעז להגיד רק לא ביבי, הוא לוקח את הטיעונים של השמאל ורוצה לפסול את נתניהו. אנחנו ניתן לפסול את נתניהו?". כשהשר אוחנה נשא דברים נשמעו קריאות מהקהל: "שי ניצן לכלא".

 

בניגוד אליהם, נתניהו עצמו לא הזכיר את שמו של סער בנאומו ואף לא התייחס לפריימריז בליכוד. במקום זאת, מנה את הישגיו המדיניים וקרא להקמת ממשלת ימין לאחר הבחירות הכלליות: "גנץ וכחול לבן אומרים לנו אנחנו מוכנים לשבת עם טיבי אבל לא עם ביבי אנחנו אומרים תודה רבה לכם נסתדר בלעדיכם. נביא רוב מוחלט בממשלת ימין בראשותנו".

 

הוא רמז: "מי יפעל אל מול דעת הקהל? בני גנץ? הוא ישפיע על אמריקה? מי? יאיר לפיד? אתם רוצים שאמשיך לתוך הליכוד? אני עוצר".

 

כנס תמיכה בנימין נתניהו  (צילום: טל שחר)
נתניהו לצד רעייתו שרה ושר המשפטים אוחנה(צילום: טל שחר)

 

סער הודה בפתח דבריו הערב לכל בעלי התפקידים וחברי הכנסת מהליכוד שהביעו בו תמיכה באופן פומבי: יו"ר מטה החירות שלו יואב קיש, ח"כ מיכל שיר, ח"כ שרן השכל, חברת הכנסת לשעבר נורית קורן. סער אמר כי תומכיו "לא מתלהמים, ולא יורדים נמוך", וביקש מהנוכחים: "אני לא יודע אם יהיו פריימריז, אבל מתישהו יהיו, תזכרו בבקשה את החברים שהתייצבו לצידי. אין אף אחד שהגיע מתוך אינטרס, או כי לחצו עליו. כולם הגיעו נטו מתוך אמונה וזה הכוח שלנו". הוא הוסיף: "מאחורי הפרגוד כולם בני חורין. האיומים והלחצים לא נכנסים פנימה".

גדעון סער כנס תמיכה בחיפה (צילום: נחום סגל)
סער בכנס התמיכה בחיפה(צילום: נחום סגל)

 

  

 

סער מנה כמה נושאים כלכליים וחברתיים בהם לדבריו הליכוד כשל בטיפול, והוסיף לגבי הפלונטר הפוליטי: "היום כל אחד פוסל את השני ויש יותר מדי שנאה בעורקים. צריך בסופו של דבר לסיים את המשבר הפוליטי הארוך הזה שמתיש את המדינה וגוזל את משאביה מהדברים החשובים באמת".

 

"בחירה בנתניהו היא בחירה ביו"ר האופוזיציה הבא של מדינת ישראל", טען והוסיף: "בחירה עבורי היא בחירה בדרך שתבטיח הקמת ממשלה לאומית חדשה בראשות הליכוד שתוכל לפנות לטפל בבעיות של האזרחים וגם לעשות דבר חשוב מאוד: לאחד את העם". נאומו של סער נעצר כשרעייתו גאולה אבן נכנסה לאולם וזכתה לקריאות "אשת ראש הממשלה הבא".

 

גדעון סער כנס תמיכה בחיפה (צילום: נחום סגל)
סער עם רעייתו גאולה אבן(צילום: נחום סגל)

 

 

בתוך כך, מפלגת ש"ס הודיעה היום כי תשיק מחר את קמפיין בחירות 2020 בסדרה של שלטי חוצות בו היא מצהירה מחדש על תמיכה בנתניהו – עוד לפני שהוכרז כיו"ר הליכוד וכמועמדה לראשות הממשלה.

 

שלטי חוצות ()
קמפיין ש"ס שיעלה מחר

תחת הסלוגן "אריה צריך ביבי חזק" (המחליף את "ביבי צריך אריה חזק" מבחירות אפריל 2019), ייתלו השלטים בעיתוי לא מקרי - ימים ספורים לפני הבחירות המקדימות בליכוד, וגם מקומות שנבחרו בקפידה, שלושה בלבד – סמוך לבנייני האומה בירושלים, לגני התערוכה בת"א ולכפר המכביה ברמת גן, בהם ממקומות הקלפיות המרכזיות בפריימריז של מפלגת השלטון.

 


פורסם לראשונה 18/12/2019 20:37

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: נחום סגל, טל שחר
נתניהו וסער
צילום: נחום סגל, טל שחר
מומלצים