שתף קטע נבחר

4 הרוגים בהתנגשות אוטובוס בתחנה ליד נתב"ג

אוטובוס אגד בקו מירושלים לחיפה התנגש בתחנה בצומת בדק בכביש 40 - וארבעה בני אדם נהרגו במקום. קורת בטון התנתקה מהתחנה ופילחה את האוטובוס. 14 נוסעים שנפצעו, בהם אחד באורח קשה, פונו לבתי חולים באזור. הכביש נחסם בשני הכיוונים

  

אוטובוס נוסעים התנגש הערב (ראשון) בתחנה בצומת בדק שליד נמל התעופה בן גוריון. ארבעה בני אדם נהרגו במקום ואחד נפצע באורח קשה ופונה לבית החולים שיבא בתל השומר. מדובר באוטובוס אגד בקו 947, שיצא בשעה 18:00 מירושלים לחיפה.

זירת התאונה בצומת בדק (צילום: אביב הרץ, TPS)
זירת התאונה בצומת בדק(צילום: אביב הרץ, TPS)

זירת התאונה בצומת בדק (צילום: אביב הרץ, TPS)
(צילום: אביב הרץ, TPS)

זירת התאונה בצומת בדק (צילום: אביב הרץ, TPS)
(צילום: אביב הרץ, TPS)

זירת התאונה בצומת בדק (צילום: תיעוד מבצעי מד
(צילום: תיעוד מבצעי מד"א)

זירת התאונה בצומת בדק (צילום: קבוצת תקשורת מרכז שפלה)
(צילום: קבוצת תקשורת מרכז שפלה)

חובשים ופרמדיקים של מד"א שהוזעקו למקום פינו לבתי החולים 13 פצועים נוספים, בהם אחד שמצבו בינוני ו-12 שנפצעו קל. צוותי כבאות והצלה מתחנות פתח תקווה ואיילון פועלים לחילוץ הלכודים.

 

כתוצאה מהתאונה כביש 40 נחסם לתנועה בשני הכיוונים מצומת תע"ש ועד לזירת התאונה. במשטרה קראו לנהגים לנסוע בדרכים חלופיות. מאגד נמסר כי האוטובוס סטה מסיבה לא ברורה מנתיבו ופגע בעוצמה בטרמפיאדה המבוטנת.

 

פרמדיקית מד"א גלי סופר סיפרה: "כשהגעתי למקום ראיתי אוטובוס נוטה על צידו, שעון על שיחים ושעל הגג שלו יש בטונדה גדולה. ביצעתי סריקה מהירה של הזירה, נהג האוטובוס שהיה בהכרה מלאה נלכד במושב, 6 מנוסעי האוטובוס שכבו לכודים בתוכו כשהם בדרגות פציעה שונות ופצועים נוספים במצב קל התהלכו בזירה.

 

"התחלתי את המיון הרפואי הראשוני על מנת להעריך את דרגות הפציעה של הפצועים, 2 פצועות קשה, אישה כבת 60 וצעירה כבת 18 חולצו תוך כדי טיפול רפואי ע"י כוחות הכיבוי והעוברו במהירות לניידות לטיפול נמרץ שפינו אותן במצב קשה לבי"ח שיבא, הפצועים שהתהלכו בזירה נבדקו ע"י הצוותים הנוספים של מד"א ופונו במצב קל לבתי החולים בסביבה".

זירת התאונה בצומת בדק ()

זירת התאונה בצומת בדק (צילום: תיעוד מבצעי מד
(צילום: תיעוד מבצעי מד"א)
 

זירת התאונה בצומת בדק (צילום: תיעוד מבצעי מד
(צילום: תיעוד מבצעי מד"א)
 

זירת התאונה בצומת בדק (צילום: שאול גולן)
(צילום: שאול גולן)

זירת התאונה בצומת בדק (צילום: איתי בלומנטל)
(צילום: איתי בלומנטל)

מאגד נמסר: "מדובר בקו 947 שיצא בשעה 18:00 מירושלים לחיפה. בסמוך לבח"א 27 (צומת התעשייה האווירית) סטה האוטובוס מסיבה בלתי ברורה מנתיבו ופגע בעוצמה בטרמפיאדה המבוטנת. נסיבות התאונה, הסטייה והפגיעה הבלתי ברורה במבנה המבוטן תבדקנה על ידי בוחני המשטרה עם גמר תהליכי הפינוי של הנפגעים מתאונה קשה וטראגית זו. מבלי להתייחס לנסיבות התאונה וגורמים אנו מביעים צער עמוק וכבד על מותם של שני נוסעים מקרב נוסעי האוטובוס ופציעתם בדרגת קושי כזו או אחרת של אחרים על לא עוול בכפם".

 

מהרשות לבטיחות בדרכים נמסר כי מתחילת השנה נהרגו 345 בני אדם. בתקופה המקבילה אשתקד נהרגו 310 בני אדם. עוד נמסר כי מתחילת חודש דצמבר נהרגו 33 בני אדם בתאונות דרכים.

 

על פי נתוני הרלב"ד, מתחילת השנה נהרגו 34 בני אדם בתאונות במעורבות אוטובוסים. שנת 2018 הסתיימה כולה עם 33 הרוגים במעורבות תאונות עם אוטובוסים. מתחילת השנה התרחשו 27 תאונות במעורבות אוטובוסים.

בית חולים שיבא בכוננות לקבלת הפצועים (צילום: דנה קופל)
בית חולים שיבא בכוננות לקבלת הפצועים(צילום: דנה קופל)

זירת התאונה בצומת בדק (צילום: אנשי הדממה)
(צילום: אנשי הדממה)
 
זירת התאונה בצומת בדק (צילום: שאול גולן)
(צילום: שאול גולן)

ארז קיטה, מנכ"ל עמותת אור ירוק, אמר לאחר התאונה: "שנת 2019 היא שנת כישלון במאבק בתאונות הדרכים וזו תוצאה של הזנחה וצמצום הכסף שמועבר להצלת חיי אדם בכבישים. משרד התחבורה והבטיחות בדרכים נכשל בהגנה על האוכלוסיות שנמצאות בסיכון גבוה להיפגע בתאונות הדרכים כמו ילדים, קשישים, רוכבי אופנועים וקטנועים, צעירים ואזרחים מהחברה הערבית. במקום להתמקד בכל אוכלוסייה ובמאפיינים הייחודיים שלה, להכין תוכנית פעולה לצמצום הנפגעים ולהוציא אותה אל הפועל, המדינה פשוט התעלמה מאותן אוכלוסיות והתוצאות הקשות בהתאם. הנתונים הקשים היו מדליקים נורה אדומה בכל מדינה מתוקנת אבל למרות זאת בישראל לא נערך דיון אחד רציני עם כל הגופים האחראים על החיים של כולנו בכביש ולא נוספו תקציבים למאבק בקטל בדרכים אלא להיפך".

 

הוא הוסיף: "כדי להחזיר את ישראל חזרה למסלול של ירידה בהרוגים מתאונות דרכים יש להוסיף עוד 200 ניידות משטרה ומאות שוטרים שיגבירו את הנוכחות וההרתעה בכבישים, יש להגדיל את הכסף שמיועד לטיפול בכבישים האדומים ובצמתים המסוכנים, לעודד שימוש במערכות בטיחות מצילות חיים על ידי הפחתה במס, להתמקד בצמצום הנפגעים וההרוגים הגבוה באותן אוכלוסיות הנמצאות בסיכון להיפגע בתאונות דרכים. הכישלון המתמשך מוכיח כי האסטרטגיה של הטלת האחריות רק הנהגים פשוט לא עובדת ולכן חייבים להפסיק להאשים רק את הנהגים בתאונות ולקחת אחריות".

 

הבוקר נהרגו שני פועלים פלסטינים בהתנגשות בין רכב הסעות לאוטובוס סמוך למחלף אלוף שדה ברמת גן. המשטרה חוקרת אם התאונה נגרמה בשל נסיעה מופרזת ואי-שמירת מרחק בין הטרנזיט לאוטובוס. במשטרה עדיין לא גבו עדות מנהג רכב ההסעות, תושב אום אל פחם, שמאושפז במצב קשה בבית החולים שיבא בתל השומר. שני פצועים נוספים מאושפזים במצב קל.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: אביב הרץ, TPS
זירת התאונה
צילום: אביב הרץ, TPS
מומלצים