יוסף נהרג בתאונה: "אמא חיכתה להדליק איתו נרות של חנוכה"
יוסף קהלני שנהרג אמש בתאונה בקו 947 של "אגד" הותיר שלוש בנות ו-14 נכדים: "לא הגיע לו ללכת בנסיבות כאלה". עוד שלוש נשים נהרגו בתאונה. מעצרו של הנהג הוארך בארבעה ימים, גורמים באגד: "יש לו עבר תעבורתי נקי"
יוסף קהלני בן 79 מפתח תקווה הוא אחד ההרוגים בקו 947 של "אגד" אמש (יום א') בכביש 40 בצומת בדק שליד נתב"ג. הוא הותיר אחריו שלוש בנות, איריס, אורנה ודקלה, ו-14 נכדים.
בתו, איריס סאייס, ספדה לאביה שהובא למנוחות בבית העלמין סגולה בפתח תקווה: "אבא מדהים שלי, איש טוב לב, איש צעיר ברוחו, כל היום עשה מצוות, נתן, באמת לא מגיע לו ללכת בנסיבות כאלה, לבד. צערי. אמא חיכתה לו הסתכלה מהחלון, היא אמרה לי שהיא מחכה לו. היא לא ידעה שבאותו הרגע הנר שלה כבה. הוא מת, ואין בי כעס והאשמות. היום זה אנחנו, מחר זה משפחות אחרות. כולם יודעים, וזה קורה. זה נורא, והיום זה תפס אותנו. מי היה מאמין שתלך ככה, תשמור עלינו מלמעלה".
היא סיפרה: "חזרתי אתמול ב-22:00 ומשהו. חיכו לי שוטר ועובדת סוציאליות. יצאנו מהמעלית ולבי נפל כי יש לי ארבעה ילדים. לא חשבתי שקרה משהו לאבא לרגע. הוא מלא חיים, הוא ומוות זה לא הולך ביחד. הוא אמר לי 'זה אבא שלך'".
לדבריה, אביה נהג לנסוע הרבה לירושלים. "בכל שיחת טלפון שאל לשלום הילדים. אמא של חברה שלי נפטרה, הוא לא הכיר אותה, הוא בא לכל השבעה. הוא בא באוטובוס, לא מתבכיין. לא שמעתי אותו אומר כואב לי, לא מגיע לו ללכת ככה".
היא נשאלה אם יש לה מסר לנהג האוטובוס: "מה יש לי להגיד לנהג? אין שום מילה שראויה להגיד בלי שזה לא יכבד את זכרו של אבא שלי. היה להם בכל השנים כל כך טוב, ולקחו לה את הבן אדם שדאג לה. לפני שהוא היה יוצא מהבית הם היו תמיד שמים מוזיקה תימנית. הם היו נשואים 55 שנה".
מלבד אביה של איריס נהרגו שלוש נשים בתאונה. מוקדם יותר האריך בית המשפט השלום בראשון לציון בארבעה ימים את מעצרו של נהג קו 947 של "אגד", אלכסנדר לייבמן, החשוד בגרימת מוות ברשלנות של ארבעה מנוסעי האוטובוס. כמו כן הוא חשוד בנהיגה בקלות דעת ופנייה או סטייה בחוסר זהירות.
14 נוסעים שהיו על האוטובוס פונו לבתי חולים שונים באזור, ורובם שוחררו לביתם. במרכז הרפואי שיבא תל השומר מאושפזת מאושפזת עדיין פצועה אחת - בת 71 במצב בינוני - ופצועה נוספת, בת 30 מפתח תקווה, עדיין מאושפזת במצב קל באסף הרופא. גופות ההרוגים הועברו למכון המשפטי באבו כביר כדי להמשיך בתהליך הזיהוי ולקדם את תהליכי הקבורה.
נהג האוטובוס החל את עבודתו באגד לפני שנתיים וקיבל את רישיון הרכב הציבורי באמצעות החברה. במהלך השנתיים נותר עברו התעבורתי נקי. עם זאת, גורמים בחברה אמרו כי נהג שנוסע מרחקים עצומים מדי יום יתקשה לשמור על גיליון נקי. "היו לו כמה תאונות נזק בלבד, וחלקן לא באשמתו", אמר הגורם. לייבמן נהג במהלך השנתיים שעבד באגד בקווים עירוניים ובינעירוניים בחברה.
פרדי הרשקוביץ, חוקר התאונות של אגד, שהיה בעבר סגן ניצב ביחידת הבוחנים של המשטרה, אסף אמש ממצאים בזירת התאונה. לדבריו, לפי הג'י.פי.אס שעוקב אחרי תנועת האוטובוסים, הייתה מהירות הנסיעה של האוטובוס בעת התאונה 60 קמ"ש. הוא ציין עם זאת כי הנתון המדויק ובשביל יותר הוא הרישום בטכוגרף, שנמצא בידי המשטרה. "הסיכוי שמדובר בתקלה טכנית באוטובוס נמוך, היות שעבר בדיקה תקופתית שלושה ימים לפני התאונה, בדיקה שבה נבדקו גם הבלמים".
לדבריו, "הנהג עצמו לא יכול להסביר את מה שקרה. הוא לא זוכר את האירוע אבל יודע להגיד שלא דיבר בטלפון הסלולרי, ולא נרדם".