שתף קטע נבחר

חשד: שני תושבי מזרח ירושלים התעללו בסוחרים בשוק מחנה יהודה

עמר מוחאצב (20) ועלי מוחמד (56) נעצרו בעקבות סרטונים שהופצו ברשתות החברתיות. באחד הסרטונים נשמע מוחאצב אומר לסוחר קשיש בשוק: "זקן נאחס, בהמה". המשטרה: נחקרים "מניעים שונים"

 

 

המשטרה עצרה בימים האחרונים שני בני אדם בחשד שהתעללו פיזית ונפשית בסוחרים קשישים בשוק מחנה יהודה שבירושלים. השניים, עמר מוחאצב (20) ועלי מוחמד (56) ממזרח העיר, נעצרו בעקבות סרטונים שהופצו ברשתות החברתיות, ובהם תועדו המעשים. מעצרם של השניים הוארך עד מחר (יום ד').

צעיר ערבי מתנכל לעוברי אורח בשוק מחנה יהודה  ()
ראשו של אדם מבוגר נעטף בשקית ניילון

צעיר ערבי מתנכל לעוברי אורח בשוק מחנה יהודה  ()
קללות ועלבונות הוטחו בסוחר
 

לפי החשד, מוחאצב נהג להעלות את הסרטונים שבהם הוא נראה מקלל ומגדף את הסוחרים לרשתות החברתיות. באחד המקרים, הוא תועד כשהוא מטיח עלבונות בקשיש בן 93, בעל דוכן להשחזת סכינים, ואף השליך לעברו חפצים. באחד הסרטונים הוא נשמע כשהוא אומר לסוחר הקשיש אברהם מקסימוב: "אתה זקן נאחס, יא בהמה. חתיכת נעל שפל, טפו עליך יא עלוב".

 

בסרטון אחר שהעלה החשוד, תועד צעיר מכסה את ראשו של אדם מבוגר בשקית ניילון.

 

במשטרה ציינו כי קיימים "מניעים שונים" לביצוע המעשים, אולם לטענת עו"ד מוחמד ראחל, המייצג את עלי מוחמד, טענות המשטרה שלפיהן מדובר באירוע גזעני לא עולות בקנה אחד עם הדברים שאמרה בתו של מקסימוב. "גם ליהודים שם לא חסר. היו שם יהודים שאמרו לו שהגיע אליו מכתב שהוא צריך לנקות את אזור הדוכן שלו. מכתב שהתברר כהלצה", סיפרה הבת.

עורך דין מוחמד רחאל ()
עו"ד מוחמד רחאל

מוחאצב עבד תקופה קצרה באחד מסניפי רשת "יוחננוף", ובעקבות המקרה החליט להתפטר מתפקידו, לאחר שהבין כי עומדים לפטרו בשל המעשים. "רשת יוחננוף דוחה בשאט נפש את ההתנהגות הלא הולמת שנחשפה במקרה זה. לאחר שהובאו הפרטים לידיעתנו החברה החלה לנקוט בהליכים משמעתיים, העובד הודיע על התפטרותו המיידית לאחר כשבוע עבודה בלבד", נמסר מהרשת.

 

עו"ד מוחמד רחאל מסר: "מי שיצפה בסרטונים תצלנה שתי אוזניו ללא ספק. המשטרה ביקשה חמישה ימים אך בית המשפט דחה את בקשתם. לצערי המשטרה זורה חיל בעיני בית המשפט בטענתה כי הדברים בוצעו על רקע גזעני דבר שעומד בסתירה עם דברי בת המתלונן. מכל מקום, מרשי אינו קשור והוא ישוחרר בהקדם".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
תיעוד: ראשו של מבוגר כוסה בשקית ניילון
מומלצים