שתף קטע נבחר

עוקל לראשונה שכר ממחבלים: "כדי שדם יהודי לא ישתלם"

שר הביטחון חתם על צו תפיסה למשכורות שקיבלו המחבלים מהרשות הפלסטינית - והחיל אותו גם על בני משפחה שהוגדרו כמוטביהם. "עוד צעד במערכה נגד מחבלים", מסר בנט

 

  (צילום: חיים הורנשטיין) (צילום: חיים הורנשטיין)
(צילום: חיים הורנשטיין)

שר הביטחון, נפתלי בנט, חתם הבוקר (רביעי) על צו תפיסה לכסף שקיבלו שמונה אסירים ישראלים, בהם חמישה שנשלחו למאסר עולם, מהרשות הפלסטינית לאחר שהורשעו בעבירות טרור. הצו הוחל גם על בני המשפחה והמוטבים של המחבלים שמקבלים את המשכורות מהרשות במקומם.

 

בין המחבלים הבולטים שכספם הוחרם נמצא מופק נאיף חסן עירוק, שהדריך והוביל שני מחבלים מתאבדים לפיגוע בתחנה המרכזית הישנה בתל אביב שבו נהרגו 23 בני אדם, ובעקבות כך נשלח ל-30 שנות מאסר. כמו כן הצו הוחל גם על אברהים מוחמד אברהים בכרי ויאסין חסאן סלאח בכרי, שסייעו למחבל המתאבד באוטובוס בצומת מירון באוגוסט 2002, שבו נהרגו תשעה בני אדם - ונשלחו לתשעה מאסרי עולם. 

 

בנוסף הוחרמו כספים ממוחמד סעיד ג'בארין שהורשע ברצח שלושה חיילי צה"ל ב"ליל הקלשונים" ב-1992, רוצח החייל משה תמם ב-1984, וליד דקה, וסמיר סאלח, אחד מראשי חוליה ערבית-ישראלית שביצע שורה של פיגועים נגד ישראלים. כמו כן הצו הוחל גם על מוג'הד מחמד יוסף דוקאן שהורשע בקשירת קשר לסיוע לאויב במלחמה ומחכמת פהין מוסטפא נעאמנה, שהואשם בקשירת קשר לביצוע פשע ובשורת עבירות נוספות בגין עידוד פעילות עוינת והסתה בהר הבית.

 

המשכורת של רוצח משה תמם עוקלה ()
המשכורת של רוצח משה תמם עוקלה

טקס אזכרה במלאות 63 שנים לחללי
שר הביטחון בנט(צילום: אלכס קולומויסקי)
מלשכתו של בנט נמסר כי זוהי הפעם הראשונה שהמדינה פועלת ישירות נגד מחבלים שמקבלים כסף מהרשות הפלסטינית - וכי בהמשך ייחתמו צווים נוספים. לפי משרד הביטחון, הצו נחתם לאחר עבודת מטה של המטה הלאומי ללוחמה כלכלית בטרור (מט"ל) במשרד הביטחון, בשיתוף שירות הביטחון הכללי, המשטרה, שב"ס, הרשות לאיסור הלבנות הון וגורמים נוספים. בעקבות ההחלטה מסר בנט כי "עברנו למעשים, זהו עוד צעד במערכה נגד מחבלים. אנו פועלים כדי שדם יהודים לא יהיה עוד משתלם כלכלית".

  

סוגיית סיווג המשכורות מהרשות הפלסטינית כהכנסה עלתה לאחרונה באחת מעמדותיו של היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט שהוגשו לבית הדין הארצי לעבודה. היועמ"ש פירט את הרקע לתשלומים וקבע כי יש לראות בהם הכנסה - וככזו יש גם לגבות ממנה מס.

 

מאז הקמתה, שילמה הרשות הפלסטינית משכורות חודשיות למחבלים הכלואים בבתי הכלא הישראלים בסכומים שנעים בין 12,000-1,400 שקל בחודש. לפי נתוני הארגון "מבט לתקשורת פלסטינית", בשנת 2018 שולמו יותר מ-500 מיליון שקל למחבלים. הארגון פעל לאחרונה גם לקיזוז כספי מסים משכרם של המחבלים בעקבות חוות דעתו של מנדלבליט.

 

פורום "בוחרים בחיים" של המשפחות השכולות ונפגעי טרור אשר מלווה על ידי תנועת "אם תרצו" בירך על ההחלטה ומסר כי "מציאות הזויה שבה אותם מחבלים ובני משפחותיהם ממשיכים לחגוג על דם הילדים שלנו חייבת להיפסק. כל מי ששם את ביטחון אזרחי ישראל בראש מעייניו יזכה לתמיכה ציבורית רחבת היקף מאיתנו. הגיע הזמן שאותם מחבלים ירעדו לפני שהם מבצעים את זממם. יחד עם זאת, הליך זה חשוב אך הוא טיפה בים. יש להמשיך ולקדם את חבילת ההרתעה נגד המחבלים, הן בתנאי כליאתם בבתי הכלא והן בכלל ההטבות להם הם זוכים".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: דוברות שב"ס
האסירים שכספם עוקל - מחבלים ישראלים
צילום: דוברות שב"ס
מומלצים