שתף קטע נבחר

התקציב ממשרד הבריאות לא הגיע - ומד"א יסגור תחנות בצפון

במד"א יסגרו החל מהלילה נקודות שבהן יש אמבולנס למקרי חירום ביישובים מרכזיים בגליל ובגולן: "פוגעים קשות ביכולת שלנו". ראשי רשויות באזור זועמים: "אוזלת יד וזלזול, מפקירים את הצפון". משרד הבריאות: הכסף יועבר בימים הקרובים

היערכות לקראת החגים (צילום: תיעוד מבצעי מד
ארכיון (צילום: תיעוד מבצעי מד"א)

מד"א יסגור החל מהלילה שלוש נקודות הזנקה ביישובים מרכזיים בגולן ובגליל, לאחר שתקציב שהובטח ממשרד הבריאות לא הגיע לארגון. כך נמסר בהודעה ששלח היום (רביעי) ראש אגף המבצעים בארגון, נקודות ההזנקה הן נקודות שבהן יש אמבולנס להקפצה, לטיפולים ראשוניים באזור, שמטרתו לתת מענה ראשוני במקרה הצורך. רונן בשארי, למנהל מרחב ירדן במד"א, אורן אביטן. ראשי הרשויות באזור זועמים ודורשים את התערבותו של שר הבריאות, שמסר מצדו כי התקציב אושר ויועבר בימים הקרובים.

 

נקודות ההזנקה שייסגרו הן במרום הגולן, מרגליות ואביבים. מדובר בנקודות בהן מופעל אמבולנס על ידי מד"א בשעות היום (בין 7:00 ל-15:00). כעת מצפים במד"א כי את האמבולנסים יאיישו מתנדבים, וכי את הגיבוי לאירועים רפואיים ייתנו כוחות הרפואה של צה"ל בכל אזור, והתחנות האזוריות הנמצאות בקצרין, קריית שמונה וצפת.

 

במכתב ששיגרה הנהלת מד"א למנהל המרחב, נכתב: "למרות דיונים והבטחות בחודשים האחרונים מול הנהלת משרד הבריאות בנושא התחייבויות תקציביות לשנת 2014, המשרד אינו עומד בהתחייבותו ופוגע קשות ביכולת מד"א לבצע את תפקידו.

ההתחייבויות נוגעות למספר שירותים שמד"א מעניק למדינה על פי בקשת משרד הבריאות ובהם בדיקות דם ייחודיות, שירותי מד"א ביהודה ושומרון, בגבול הצפון ובעוטף עזה. אי לכך ובמטרה לצמצם ככל האפשר את הפגיעה הגרעונית בתקציב מד"א, הננו נאלצים להתאים את הפעילות בחלק מנקודות ההזנקה ליכולת התקציבית.

 

"בוצעה באג"מ מד"א בחינה סדורה של הפעילות והצרכים שכללה עבודה מקיפה ובדיקה של היקף הקריאות, זמני התגובה, מספר התושבים והימצאות צוותי רפואה צה"ל בגזרת נקודות ההזנקה. בהתאם להחלטת מנכ"ל מד"א, החל מהלילה תצומצם/תבוטל הפעילות. מד"א ימשיך לתת שירות לתושבים מתחנות מד"א קיימות".

 

ראשי הרשויות דורשים משר הבריאות לטפל מיד בסוגיה. יו"ר אשכול גליל מזרחי וראש מועצה אזורית מבואות החרמון, בני בן-מובחר, פנה לשר וציין כי הוא וחבריו "רואים בחומרה את אזלת היד והזלזול של ממשלת ישראל בביטחונם ובטיחותם של תושבי הצפון. לא יעלה על הדעת כי תושבי הצפון ביישובים סמוכי גבול עם לבנון וסוריה, לא יוכלו לקבל מענה רפואי מידי להצלת חיים בשל אי העברת התקציב, זוהי הפקרה של חיי אדם בשל סיבות בירוקרטיות". לדבריו, "תחנות התגבור סיפקו מענה למרחקים הגדולים הקיימים בין היישובים ופתיחתן המידית נדרשת ומחויבת המציאות". ממשרד הבריאות נמסר כי התקציב המדובר אושר אתמול, וכי בימים הקרובים הוא יועבר לארגון.

 

חיים רוקח, ראש המועצה האזורית גולן, זעם גם הוא על ההחלטה: "מפקירים את הצפון, זו ממש גזילת כבשת הרש. תחנת מרום גולן פתוחה מ-07:00 בבוקר ועד 15:00 בסך הכל, וגם את השירות המינימלי הזה גוזלים מהתושבים. חווינו סגירת תחנת כיבוי אש בבני יהודה ועכשיו מד"א סוגרים את תחנת מרום גולן. לא ייתכן ששירות כה בסיסי נלקח מהתושבים".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: תיעוד מבצעי מד"א
אמבולנס מד"א. ארכיון
צילום: תיעוד מבצעי מד"א
מומלצים