שתף קטע נבחר

תאונת האוטובוס הקטלנית: הנהג שוחרר למעצר בית, מנהליו באגד ייחקרו

אלכסנדר לייבמן, החשוד בגרימת מוות ברשלנות ובהמתה בקלות דעת, שוחרר למעצר בית בן חמישה ימים בניגוד לבקשת המשטרה. במהלך הדיון הודיעה המשטרה כי היא מבקשת לחקור ממונים באגד על התנהלות הנהג: "על אחריותו לקחת הפסקה והתרעננות"

 

 

המשטרה מתכוונת לחקור ממונים באגד על התנהלותו של הנהג אלכסנדר לייבמן החשוד בהמתה בקלות דעת של ארבעה נוסעים בתאונת האוטובוס הקטלנית ליד נתב"ג. לייבמן חשוד גם בגרימת מוות ברשלנות, נהיגה בקלות ראש ופנייה או סטייה בחוסר זהירות. נציג המשטרה הודיע הבוקר (יום ה') על הכוונה לחקור את מנהליו של הנהג לשופטת זוהר דיבון מבית משפט השלום בראשון לציון. זו החליטה לשחרר את לייבמן למעצר בית בן חמישה ימים בניגוד לבקשת המשטרה.

אלכס לייברמן בבית המשפט (צילום: סיון חילאי)
הנהג אלכס לייברמן בבית המשפט(צילום: סיון חילאי)
 

בדיון ביקש נציג המשטרה להאריך את מעצרו בחמישה ימים ולא לשחררו למעצר בית, מאחר שלדבריו עלו נקודות חדשות, וכן מחשש לשיבוש חקירה. "הנהג התלונן על שעות העבודה הקשות, זו הייתה אחריותו לעצור לנוח", אמר נציג המשטרה. "מדובר בנסיעה ארוכה. ידוע שזה קו מאסף מירושלים לחיפה ובכיוון ההפוך. הוא נסע בין שבע לשמונה שעות בלי הפסקה".

תיעוד מתוך האוטובוס כמה דקות לאחר תאונת הדרכים הקטלנית בצומת בדק (צילום: שאול גולן)
(צילום: שאול גולן)

עוד אמר: "על אחריותו לקחת הפסקה והתרעננות, כפי שהייתה לו אפשרות. שאלנו אותו 'יש לך אפשרות לנוח, למה לא עצרת באיזה בית קפה?', והוא ענה שלא היה עייף. יש פה זלזול באחריות שלו לציבור הנוסעים. הנהג זלזל במודע בעבודה שלו".

 

עו"ד רועי בראון, שייצג את אגד בדיון, אמר כי "ארבעה אנשים נהרגו וזה עצוב וכואב לכולם, אך אין סיבה שהוא לא יעבור למעצר בית. אבקש להורות לשחרורו כפי שהוסכם בדיון הקודם. רק אתמול בוצעה חקירה של העצור בשעות אחר הצהריים, המשטרה לא טרחה עד היום לזמן את עובדי אגד. הוא אינו מסוכן ולא נוהג. אם יש חשש להימלטות – נדאג לאיסור יציאה מהארץ".

גרירת האוטובוס עם טרקטור (צילום: איתי בלומנטל)
(צילום: איתי בלומנטל)

זירת התאונה בצומת בדק ()

מאגד נמסר בתגובה: "חקירת התאונה בעיצומה ואין בדעתנו לשבש אותה לא במישרין ולא בעקיפין. אנו נמתין באורך רוח עד לגמר החקירה ופרסום תוצאותיה ברבים. מובן שאנו סומכים ידינו על מקצועיות חוקרי משטרת ישראל ואנו משתפים עימם פעולה ככל שאנו נדרשים לכך".

 

באיגוד הנהגים בכוח לעובדים קראו למשטרה לחשוף את דיסקת הטכוגרף של לייבמן, ולהעמיד את הממונים עליו שזאת אחריותם לדין: "באסון כזה קל להאשים את הנהג, אך לדאבוננו הכתובת הייתה על הקיר. המחסור היציב בכ-4000 נהגים בשל תנאי ההעסקה פוגעניים, מוביל לעומס בלתי סביר על מצבת הנהגים הקיימת. מדי יום אנו נתקלים בעובדים שלא זכו למנוחה ראויה ואו לא זוכים למקום ראוי למנוחה או להתפנות. אם תימשך התרדמת מצד משרד התחבורה, אנו הופכים את נהגי התחבורה הציבורית לפצצות מתקתקות".

 

אתמול ביקשה המשטרה בהודעה רשמית מנוסעים שהיו עדי ראייה וירדו לפני התאונה לפנות אליה. "משטרת ישראל מבקשת מנוסעים שנסעו באוטובוס קו 947 שיצא מירושלים ב-22 בדצמבר בשעה 18:00 וירדו ממנו טרם התרחשות התאונה להתקשר למספר 050-5071842", נכתב בהודעה.

 

בתאונה נהרגו יוסף קהלני, היילי ורנברג, ברטה שוורץ ואישה נוספת ששמה טרם הותר לפרסום. הנהג, אלכסנדר לייבמן, החל ללמוד נהיגה על אוטובוס לפני שלוש שנים בבית ספר לנהיגה של "אגד", ורק לפני שנתיים שובץ לעבודה בקווים השונים.

 

קו 947 יוצא מתחנת חוף הכרמל שבדרום חיפה. הוא נכנס בכביש החוף לתחנות במחלף עתלית ובמחלף אור עקיבא. לאחר מכן הוא נכנס לתוך נתניה, בין היתר לתחנה המרכזית בעיר. לאחר מכן, נוסע הקו לכביש 4, וגם שם הוא יורד מהכביש הראשי לתחנות שבמחלפים. האוטובוס ממשיך לצומת רעננה ונכנס למסוף האוטובוסים, ולאחר מכן עובר לכביש 40 – שם הוא נכנס להוד השרון ופתח תקווה. משם ממשיך האוטובוס דרומה לצומת הטייסים ואז לצומת בדק.

 

בהמשך, חולף האוטובוס בסמוך לנתב"ג, ומשם ממשיך בכביש מספר 1 לירושלים. בסך הכול לקו 947 יש 30 תחנות, ועל פי אתר אגד הנסיעה איתו מחיפה לירושלים נמשכת כמעט 3 שעות. אגד מפעילה בין חיפה לירושלים גם את קו 940, שלו רק שתי תחנות - בעתלית ובצומת פוריידיס. הנסיעה בקו, שעובר דרך כביש 6, נמשכת כשעתיים בלבד.

 

במשרד התחבורה נערכו דיונים בעבר הלא רחוק במחשבה לפצל את הקו הארוך לשניים, בשל העובדה שהנסיעה התארכה עם השנים עקב הפקקים, אך לבסוף הוחלט להשאירו כפי שהוא.

 

רועי רובינשטיין השתתף בהכנת הידיעה
לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: סיון חילאי
הנהג החשוד, אלכסנדר לייבמן
צילום: סיון חילאי
מומלצים