שתף קטע נבחר

אמו של דורס הרוכבים התעלפה. השופט: "המשטרה נרדמה"

בית המשפט החליט לשחרר למעצר בית את יונתן פדידה, שדרס למוות את רוכבי האופניים בשרון, ומתח ביקורת על המשטרה: "לא עושה את עבודתה". אך השופט עיכב את השחרור, המשטרה ערערה - והדבר יוכרע מחר. משפחות ההרוגים: "מקומם של נהגים רוצחים - מאחורי סורג ובריח"

יניב לוגסי תומר וינשטין  (צילום: יאיר שגיא)
יניב לוגסי תומר וינשטין (צילום: יאיר שגיא)

בית משפט השלום בפתח תקווה החליט היום (חמישי) לשחרר למעצר בית למשך 10 ימים את יונתן פדידה, שדרס למוות את רוכבי האופניים תומר וינשטין ויניב לוגסי מהיישוב קדימה-צורן ב-16 בדצמבר - אך עיכב את ביצוע ההחלטה ובעקבות ערעור המשטרה העניין יוכרע מחר בבית המשפט המחוזי בלוד. פדידה חשוד בשתי עבירות של המתה בקלות דעת, נהיגה תחת השפעת סמים, מהירות מופרזת, שיבוש הליכי חקירה ועוד.

 

דריסת רוכבי האופניים בשרון - ידיעות נוספות:

הנהג שדרס למוות את שני רוכבי האופניים חשוד שהיה מסומם

תיעוד מ-2017: הנהג הדורס מהתאונה בשרון האיץ והתרברב

משפחות רוכבי האופניים שנהרגו על הדורס: "רוצח לכל דבר"

יניב ותומר נהרגו ברכיבה: "הנהג הפוגע לא הותיר להם סיכוי"

 

במהלך הדיון בית המשפט מתח ביקורת על המשטרה: "היא נרדמה, לא עושה את עבודתה ולא מתקדמת בחקירה". אמו של הנהג החשוד התעלפה וצוות מגן דוד אדום הוזעק כדי לטפל בה. משפחות ההרוגים הגיבו להתפתחויות: "סומכים על המשטרה ועל בית המשפט שימצו עמו את הדין", והבהירו: "מקומם של נהגים רוצחים - מאחורי סורג ובריח".

 

הארכת מעצרו של הנהג החשוד בדריסתם של יניב (צילום: מוטי קמחי)
הנהג החשוד בדיון קודם בבית המשפט(צילום: מוטי קמחי)

 

אליס ואלברט הוריו של הנהג החשוד יונתן לוגסי (צילום: יריב כץ)
אליס ואלברט, הוריו של של פדידה, בבית המשפט(צילום: יריב כץ)

 


מדובר בבקשה רביעית של המשטרה להאריך את מעצרו של פדידה, שמפרטי התאונה הקשה עולה כי הוא סטה לנתיב הנגדי ופגע בוינשטין ולוגסי, שרכבו על אופניים בכביש 5511, ליד מחלף הדרים באזור השרון. לפי החשד, הוא נהג בכלי רכב שבו ערך שיפורים לא חוקיים במטרה לשפר את מהירותו. עוד הוא נחשד כי נהג במהלך שלילת רישיון, ומיד לאחר התאונה זרק שקית המכילה סמים ובכך העלים ראיות. 

 

נציג המשטרה ארז קפלן אמר בדיון כי "מהחשוד נשקפת מסוכנות. מדובר בעבירות התעבורה החמורות ביותר. בעת התאונה החשוד נסע במהירות גבוהה מאוד, ובדם ובשתן נמצאו אינדיקציות לנהיגה תחת השפעת סמים. באמצעות הטלפון שלו נחשפנו לכך שהוא לכאורה עוסק בספורט הקשור לנהיגה ונוסע במהירויות מופרזת. הוא שיבש את החקירה".

 

במהלך דבריו התמוטטה אמו של פדידה, אליס, ולמקום הוזעק צוות של מגן דוד אדום. לאחר שטופלה והתאוששה, התחדש הדיון ונציג המשטרה המשיך לטעון: "מדובר בהמתה בקלות דעת בשני המקרים". עוד הוא ציין כי לפדידה יותר מאזרחות אחת וכי הוא מחזיק ביותר מדרכון אחד.

 

משפחות ההרוגים מתאונות האופניים בבית המשפט (צילום: יריב כץ)
משפחות ההרוגים מתאונות האופניים בבית המשפט(צילום: יריב כץ)

 

 
זירת התאונה (צילום: תיעוד מבצעי מד
"לא היה להם סיכוי". זירת התאונה(צילום: תיעוד מבצעי מד"א)
עדי כרמלי (צילום: יאיר שגיא)
"אי אפשר לסמוך על המשטרה בחקירה זו". עו"ד כרמלי(צילום: יאיר שגיא)

עורך הדין של פדידה, עדי כרמלי, שביקש את השחרור למעצר בית, טען כי "אי אפשר לסמוך על המשטרה בחקירה הזו". גם השופט ארז מלמד מתח ביקורת חריפה על המשטרה: "מדובר בתאונה קשה, אבל לצערי המשטרה נרדמה. היא לא עושה את העבודה, לא מתקדמת בחקירה. זה תיק כל כך חמור, עם השלכות נרחבות, וכמעט לא עשיתם כלום. לא עבדתם", אמר השופט.

 

כאמור, לאחר החלטת השופט ביקש נציג המשטרה ביקש עיכוב ביצוע כדי לערער על הקביעה, ובית המשפט נעתר. לאחר הגשת הערעור בידי המשטרה, הדיון בעניין הארכת המעצר יתקיים מחר בבית המשפט בלוד.

 

בני משפחות הרוכבים הגיעו גם הפעם לדיון, אך בניגוד לדיונים קודמים לא הותר להם להניף שלטים במקום. לאחר החלטת בית המשפט הם מסרו: "אנחנו סומכים על המשטרה ועל בית המשפט שימצו את הדין עם הרוצח שהרג את יקירינו. מדינת ישראל חייבת לחשב 'מסלול מחדש' ולייצר הרתעה נגד אותם רוצחים על הכביש.

 

"כמו שלא יעלה על הדעת שהמדינה תשחרר מחבל שרצח אזרחים", הוסיפו המשפחות, "לא יעלה על הדעת שנהג שנסע תחת השפעת סמים בשלילה, בכלי רכב מסוכן ולא תקני ובמהירות מטורפת והרג שני אזרחים חפים מפשע, ידליק נרות חנוכה בחיק משפחתו כאשר הם אלה שאמורים לשמור עליו ולהבטיח שלא יברח לחו"ל עם הדרכון המרוקאי שברשותו, בעוד שילדיהם של יניב ותומר עוד ממתינים לאבות שלהם שלא ישובו. מקומם של נהגים רוצחים הוא מאחורי סורג ובריח".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: מוטי קמחי
הנהג החשוד יונתן פדידה
צילום: מוטי קמחי
מומלצים