שתף קטע נבחר

ילדה תינוק בריא: בת 26 במצב קשה מאוד עקב שפעת

על רקע ההתנפלות על החיסונים והחשש שייאזלו תוך שבוע, עוד חולה אושפזה במצב קשה מאוד. הצעירה, שלא התחסנה, הגיעה למחלקת יולדות בשיבא ויולדה כשנראה היה שהיא הולכת ומאבדת את נשימתה. כ-100 איש אושפזו החורף במצב קשה משפעת, 11 נפטרו

 

 

בזמן שהמוני ישראלים נוהרים להתחסן נגד שפעת וקיים חשש כי החיסונים ייאזלו תוך זמן קצר, עוד מקרה של חולה במצב קשה מאוד: יולדת בת 26, תושבת מרכז הארץ, אושפזה במצב קשה מאוד ביחידה לטיפול נמרץ בבית החולים שיבא בתל השומר בעקבות שפעת. היא ילדה תינוק בריא.

 

הצעירה הגיעה לבית החולים שיבא בשבוע ה-36 להריונה כשהיא סובלת מקוצר נשימה, והצוות הרפואי יילד אותה. היא הספיקה לראות את התינוק, שמצבו טוב, בטרם הורדמה והונשמה. זו לידתה השנייה של האישה, שהייתה בריאה, ללא מחלות רקע, ולא התחסנה העונה נגד שפעת.

מכת השפעת ()
 

ד"ר יעל חביב-ידיד, מנהלת המחלקה לטיפול נמרץ בשיבא, סיפרה: "הצעירה הגיעה למחלקת יולדות עם קוצר נשימה ובגלל שהיה נראה שהיא הולכת ומאבדת את נשימתה היא יולדה, הונשמה והועברה אלינו כשהיא מונשמת ומורדמת להמשך טיפול. היא אמנם במצב יציב אך מבחינה נשימתית מצבה קשה מאוד".

 

ד"ר חביב-ידיד הוסיפה כי זהו המקרה השישי העונה של חולים בשפעת שמגיעים לטיפול נמרץ בשיבא במצב קשה, חמישה מהם ילדים. "זו שפעת שלא ראינו לפני שנה ושנתיים", אמרה. "היא מזכירה את השפעת של שנת 2009 ומביאה למצבים מאוד קשים של אנשים בריאים ללא מחלות רקע. אנחנו רואים פעם בכמה שנים התפרצות של שפעת אלימה והשנה היא עשתה לנו תרגיל למופת, כי השנים הקודמות גרמו לשאננות בציבור ואנשים לא התחסנו. נשים בהיריון הן אוכלוסייה בסיכון והשפעת שלהן חמורה יותר. הן צריכות להתחסן, במיוחד כאלו שיש להן ילדים בבית".

 

גורם בכיר במשרד הבריאות אישר כי מלאי החיסונים צפוי לאזול במהלך השבוע הבא, ולא צפוי רכש של מלאי חיסונים נוסף. במשרד לא ציפו התנפלות כזו, לאור שיעור ההתחסנות הנמוך מאוד בחודשיים האחרונים, וחששו להזמין מלאים גבוהים יותר של תרכיבים מחשש שיוותרו מאות אלפי חיסונים שייזרקו לפח.

 

לפי ההערכה, בתוך כשבוע לא יישארו עוד תרכיבים בישראל. בעקבות זאת, ייוותרו כשבעה מיליון ישראלים לא מחוסנים, כששיא התחלואה עוד לפנינו. כ-100 איש אושפזו במצב קשה עקב שפעת החורף, 11 נפטרו.

 

מכבי שירותי בריאות הודיעו היום כי יותר מ-12 אלף התחסנו תוך כארבע שעות ואמרו כי הזמינו 45 אלף חיסונים נוספים שיחולקו עד סוף היום למרכזים הרפואיים בכל רחבי הארץ. במכבי דיווחו כי לפי קצב המתחסנים, הצפי הוא לכ-18 אלף מתחסנים עד סוף היום.

 

ד"ר אנג'לה עירוני, ראש אגף סיעוד ומוקדים רפואיים במכבי: "אנו שמחים על כך שהציבור מראה מודעות ואחריות גבוהה ומבקש להתחסן, ומודים לחברי מכבי על הסבלנות שהם מפגינים לאור הביקוש הרב במרפאות האחיות. החיסון נגד שפעת הוא הדרך היעילה ביותר להגן על עצמנו ועל הסובבים אותנו מפני המחלה והשלכותיה".

 

מקופת חולים כללית נמסר כי "לאור מספר המתחסנים הגבוה שנרשם מאז אתמול, יותר מ-30 אלף איש, במרפאות מסוימות אזל מלאי החיסונים נקודתית. אנו דואגים לחדש את המלאי ולנייד חיסונים".

 

בקופת חולים לאומית אמרו כי "היום נמשכה מגמת העלייה בכמות המתחסנים וביום אחד חוסנו 4,400 לקוחות. עלייה של 40 אחוז מאתמול שהיה גם הוא יום עמוס, עם 3,200 מתחסנים".

 

בקופת חולים מאוחדת נותרו מתוך המלאי שהוזמן 45 אלף חיסונים. מהקופה נמסר כי לא מורגש מחסור וניתן להגיע ולהתחסן.


פורסם לראשונה 26/12/2019 17:39

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: רותם אליזרע
בית החולים שיבא
צילום: רותם אליזרע
מומלצים