שתף קטע נבחר

לוחמת, קצינת מודיעין ולוחם במבצע מרכזי: מצטייני המוסד

13 עובדי הארגון החשאי, בהם 9 גברים ו-4 נשים, קיבלו תעודות הצטיינות בבית הנשיא. ראש המוסד: "איראן נמצאת בראש סדר העדיפויות שלנו. פעילותה בגרעין, בטילים מדויקים וארוכי טווח ובהתפשטות האזורית מאתגרת את ביטחון ישראל". ריבלין: "במילון שלכם אין בלתי אפשרי"

 

 

נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין אירח הערב (חמישי) כמדי שנה את טקס המצטיינים של עובדי המוסד והעניק תעודות הצטיינות ל-13 עובדים ועובדות הארגון החשאי בשל הישגיהם, בהם תשעה גברים וארבע נשים.

 

מצטייני המוסד, ילדיהם ובני משפחותיהם מילאו את אולם בית הנשיא, וריבלין אמר כי "הטקסים הכי משמחים הם אלה שבהם קול הילדים ממלא את האולם". בין מקבלי התעודות: לוחמת ולוחם, שני אנשי מבצעים, ארבעה אנשי מטה וסיוע מבצעי, חמישה קציני מודיעין ומומחי סייבר וטכנולוגיה.

טקס מצטייני המוסד נערך בבית הנשיא (צילום: חיים צח, לע
הנשיא ריבלין וראש המוסד יוסי כהן(צילום: חיים צח, לע"מ)
 

מבית הנשיא נמסר כי הלוחמת שקיבלה את תעודת ההצטיינות עוסקת בהובלת לוחמים לפעילויות מורכבות ומסוכנות ומכשירה דור חדש של לוחמות ולוחמים. תעודה נוספת הוענקה ללוחם שהשתתף במבצע מרכזי ומשמעותית שכלל פעילות ייחודית וענפה בחו"ל, "תוך השקעה אדירה ושאיפה מתמדת למצוינות", לדברי בית הנשיא.

 

עוד הוענקו תעודות לקצינת מודיעין שעסקה בתחומי ליבה אסטרטגיים, מהנדס סייבר שעסק בפיתוח טכנולוגי חדשני המאפשר לקהילת המודיעין גישה ליעדים חדשים, ועובד נוסף שייצר פתרונות מחשוב ייחודיים עבור כלל פעילות המוסד בארץ ובחו"ל.

 

ראש המוסד יוסי כהן אמר בטקס כי "איראן נמצאת בראש סדר העדיפות של עבודת המוסד. כל פעולתה של איראן בגרעין, בטילאות המדויקת וארוכת הטווח, בהתפשטות האזורית ובתמיכתה בארגוני הטרור, מאתגרת את בטחונה של מדינת ישראל ואזרחיה. עובדי המוסד כולם, אנשי ונשות המבצעים העומדים בחוד העשייה, גופי הטכנולוגיה והמודיעין, הביטחון והלוגיסטיקה לצד העוסקים במשאב האנושי, עמלים כאיש אחד כאגרוף אחד להצלחת המשימות. אני מתחייב בשמי ובשם עובדי המוסד כולם שככה נמשיך מתוך דאגה לביטחוננו ואהבת העם והארץ". 

טקס מצטייני המוסד נערך בבית הנשיא (צילום: חיים צח, לע
"הצטיינות היא לא מותרות". הנשיא ריבלין(צילום: חיים צח, לע"מ)

"במילון המוסד לא קיים צמד המילים 'בלתי אפשרי'", אמר הנשיא למצטיינים. "אין מקום רחוק מדי, אין אדם שלא ניתן להגיע אליו, ואין דבר הנסתר מעינו. ארגוני הביון הטובים בעולם גאים לעבוד עם המוסד בשל רוחו, בשל תעוזתכם, אומץ ליבכם ובזכות היצירתיות והחוצפה הישראלית", הוסיף ריבלין שהזכיר בנאומו את מרסל ניניו ורפי איתן, לוחמי המוסד שהלכו השנה לעולמם.

 

ריבלין הוסיף כי "המרחק בין הצלחה לכישלון הוא לעיתים כהרף עין. פסיעה מיותרת, חפץ שנשכח, חותם ביולוגי שנותר כעדות במקום. כשמדובר במוסד, הצטיינות היא לא מותרות, זוהי השפה היחידה שעימה ניתן לשרוד בעולם הצללים. אתם, הזוכים בפרסי ההצטיינות, מצטייני המצטיינים חיוניים לביטחוננו. אויבינו אורבים לנו, מחכים למצוא כל סדק וחרך להיכנס בו. הם מתוסכלים מכישלונם לפגוע בנו, ולא מפסיקים לחפור ולנבור כדי לתפוס אותנו לא מוכנים.

 

"כדי להגן על עצמנו בשכונה שבה אנו חיים אין לנו ברירה, עלינו להיות חדים יותר וטובים הרבה יותר", אמר. "יש לנו אמצעים טכנולוגיים לרוב, כלי נשק מתוחכמים, תוכנות מתקדמות וכלי לוחמת סייבר, אבל בסוף זה אתם ואתן שניצבים מולם. ללא הסוכן שמצליח להסתנן לאי שם, המפענח שמצליח למצוא את הנקודה, המתכנת שכותב שורות קוד ללא שגיאה, הלוחם שפוגע במקום הנכון וכורה המידע שדולה מים האינפורמציה פנינה שהופכת למבצע - בלעדיכם - לא היינו יכולים לנצח".

 

הנשיא חתם את דבריו בהכרת תודה למשפחות המצטיינים ואמר: "תודה לכם, תודה על סבלנותכם, תודה לכם על התמיכה הגדולה. עלו והצליחו, חג אורים שמח".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: חיים צח, לע"מ
ריבלין וראש המוסד
צילום: חיים צח, לע"מ
מומלצים