שתף קטע נבחר

אושר: יקוזזו 150 מיליון שקלים ממסי הרשות הפלסטינית למחבלים הרוגים

עד כה קיזזה ישראל רק את המשכורות שהועברו לאסירים פלסטינים ובני משפחותיהם. הקבינט החל לדון גם בסוגיית ההסדרה ברקע התיווך המצרי בין ישראל לחמאס. ההסכם המתגבש לא כולל ככל הנראה פיתרון לסוגיית השבויים והנעדרים

הקבינט המדיני-ביטחוני אישר הערב (א') את הצעת שר הביטחון נפתלי בנט לקזז 150 מיליון שקל שמעבירה הרשות הפלסטינית למחבלים פצועים ובני משפחותיהם. בהתאם, יקוזז הסכום מכספי המיסים שמעבירה ישראל לרשות. לפי החוק להקפאת כספים ששילמה הרש"פ למטרות טרור, שאושר ביולי 2018, בסוף כל שנה יביא שר הביטחון לאישור הקבינט המדיני-ביטחוני דו"ח המפרט את סך הכספים ששילמה למחבלים ולבני משפחותיהם בשנה שחלפה. בשנה שלאחר מכן יוקפא בכל חודש סכום חלקי מזה שנקבע בדו"ח מתוך כספי המיסים שישראל מעבירה לרשות.

ארכיון (צילום: EPA) (צילום: EPA)
ארכיון(צילום: EPA)
 

עד כה, קיזזה ישראל רק את כספי המשכורות שהועברו לאסירים פלסטיניים, אסירים משוחררים ובני משפחותיהם, שהגיעו לסכום של כ-500 מיליון ש"ח בשנת 2018. החידוש בהחלטה הוא שיחלו לקזז גם כספים שהרשות מעבירה למחבלים פצועים ומשפחות "שהידים". בסך הכל יקוזזו 650 מליון שקלים בשנת 2018.

 

הקבינט החל לדון גם בסוגיית ההסדרה ושמע סקירה מראש המטה לביטחון לאומי, מאיר בן שבת, על המגעים עם החמאס בעזה בתיווך מצרים. בשבועות האחרונים חלה התקדמות במגעים וכפי שחשף אלכס פישמן במוסף לשבת ב"ידיעות אחרונות" מרבית הנושאים כבר סוכמו ונתניהו מעוניין להשלים את התהליך עוד לפני הבחירות.

 

מדובר בהסכם לפרק זמן של עד חמש שנים. בשלב הראשון אמורה ישראל לאשר כניסתם של 5,000 פועלים עזתים. השב"כ מתנגד באופן שגרתי להכנסת פועלים מעזה מסיבות בטחוניות והנושא עוד פתוח. בנוסף ישראל תאשר הקלות אזרחיות לפלסטינים בעזה בתמורה לשיפור בביטחון. בין היתר יוגדל מרחב הדיג, ישראל תתיר הכנסה של סחורות לעזה, יוגדל מספר ההיתרים לסוחרים שנכנסים מעזה לישראל מ-5,000 ל-6,000. החמאס יתחייב להימנע מירי של רקטות ולהגביר מאמציו למנוע ירי של סוררים. כמו כן יצומצמו צעדות השיבה עד לעצירתן המוחלטת.

 

קיימים לא מעט חורים בהסכם ההסדרה, והוא ככל הנראה לא כולל פיתרון לסוגיית השבויים והנעדרים. כמו כן אין פיתרון לסוגיית מניעת ההתעצמות של החמאס ונסיונות החדירה שלו ליהודה ושומרון שנמשכים כל העת. לקראת ישיבת הקבינט פרסמה משפחת גולדין הצהרה שבה האשימו את נתניהו בזילות ערכי צה"ל וישראל בשביל שקט מזוייף: "נתניהו התחייב ציבורית ואישית שלא תהיה הסדרה ללא השבת הבנים. אנחנו מצפים ממנו שיעמוד בהתחייבויותיו ששמענו בפעם האחרונה לפני חודש וחצי", אמרו לאה ושמחה גולדין הוריו של סגן הדר גולדין המוחזק בידי חמאס.

 

הם הוסיפו כי "בשביל שקט מזוייף, הקבינט יחליט היום למכור את ערכי צה"ל ומדינת ישראל. ההסדרה כבר התחילה וישראל לא גבתה שום דבר מחמאס תמורתה. בעזה יש השקעות של מיליארדים, שדרוג של תשתיות המים, החשמל והביוב ובנוסף מוקמים בתי חולים ומפעלים. ממשלת ישראל החליטה לתת פרסים ומתנות לחמאס בלי לדרוש תמורתם דבר. אין עוד מדינה בעולם שהיתה מוכנה להעביר מאות מיליונים של דולרים לעזה, לעודד ולתמוך בפרוייקטים של מיליארדים ולהמשיך לעמוד מנגד כשחמאס מחזיק בידיו שני חיילים ושני אזרחים".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים