שתף קטע נבחר

סמוטריץ' דורש איחוד בימין או סקר רחב: "לא מבקש תפקיד"

שר התחבורה ויו"ר האיחוד הלאומי מתעקש שלא לחבור לאיחוד של רפי פרץ ובן גביר, ודורש סקר רחב שיקבע מיקומים או מיזוג שהרכבו ייקבע על ידי המרכז המאוחד: "דילים חשוכים ותרגילים פוליטיים לא עובדים"

  

 

הפיצול במפלגות הימין לקראת הבחירות: יו"ר מפלגת האיחוד הלאומי, שר התחבורה בצלאל סמוטריץ', ממשיך להתעקש שלא לחבור לאיחוד של מפלגות הבית היהודי ועוצמה יהודית.  לפני כשבועיים עשו יו"ר הבית היהודי הרב רפי פרץ ויו"ר עוצמה יהודית איתמר בן גביר תרגיל לסמוטריץ'. השניים הקדימו לחתום ביניהם על ריצה משותפת, אך בכל זאת שמרו לסמוטריץ' ולאנשיו מקומות ברשימה.

 

מאז החתימה הזו שתק סמוטריץ' אך היום (ג') בצהריים פרסם סמוטריץ' סרטון בו הוא מפרט את טענותיו. לדבריו, הציבור הדתי לאומי איבד אמון בפוליטיקאים שלו וכדי להחזיר את האמון נדרש מהלך שיערב את המצביעים בקביעת רשימה לכנסת שתמזג את כל המפלגות. סמוטריץ' מבהיר שהזמן קצר מכדי לערוך פריימריז רחבים במגזר הדתי לאומי ובמקום זאת מציע שתי חלופות: עריכת סקר רחב שיבחן את עמדת המצביעים הפוטנציאליים של הרשימה ועל פיו ייקבע סדר המועמדים בה, או לחלופין, מיזוג של מרכזי מפלגות הבית היהודי והאיחוד הלאומי, ומתן המנדט למרכז המאוחד לקבוע את הרשימה לכנסת.

בצלאל סמוטריץ' (צילום: יאיר שגיא)
"לא מבקש את המקום הראשון". בצלאל סמוטריץ'(צילום: יאיר שגיא)

שר החינוך רפי פרץ (צילום: אלי מנדלבאום )
מסרב להיפגש איתו. שר החינוך רפי פרץ(צילום: אלי מנדלבאום )

 

 

סמוטריץ' הסביר: "אני לא מבקש את המקום הראשון, גם לא את המקום השני או השלישי, אפילו לא מבקש מקום ריאלי. אני גם לא מבקש תפקיד בכיר או זוטר או כלשהו. כל שאני מבקש ודורש הוא – לקבל מנדט מהציבור. בכל מקום בו הציבור ירצה אותי ויחשוב שאני מתאים, שם אהיה עבורו. כך לדעתי מצופה שינהגו גם שאר המנהיגים בלי לחשוש. מנהיגות לא אמורה לברוח מלהעמיד את עצמה למבחן הציבור באמצעות דילים חשוכים ותרגילים פוליטיים. זה פשוט לא עובד. באופן אישי, אינני רוצה להוביל מישהו שלא הסמיך אותי להוביל אותו".

 

הבוקר פורסמה בידיעות אחרונות טענת גורמים בבית היהודי לפיה סמוטריץ' מסרב אפילו להיפגש עם הרב רפי פרץ. השניים שאך לא מזמן היו שותפים מלאים, לא מצליחים אפילו להיפגש. לדברי אותם גורמים, מספר מתווכים, ובהם גם רבנים בכירים בציונות הדתית פנו לסמוטריץ' וביקשו ממנו להיפגש עם פרץ אך לעת עתה הוא לא מוכן לעשות זאת.

 

הסירוב הזה מפתיע מאוד בעיקר על רקע שיתוף הפעולה ההדוק בין השניים בבחירות אפריל ובספטמבר. באפריל רצה מפלגת הבית היהודי בראשות פרץ ביחד עם מפלגת האיחוד הלאומי בראשות סמוטריץ' ובשיתוף מפלגת עוצמה יהודית - תחת השם: "איחוד מפלגות הימין". בבחירות ספטמבר נגרעה עוצמה יהודית מהחיבור הזה והתמודדה לבדה. אל הבית היהודי והאיחוד הלאומי הצטרפה מפלגת הימין החדש תחת השם: "ימינה".

 

ובינתיים בבית היהודי ובעוצמה יהודית לא ממתינים. בשתי המפלגות הוחלט על השם לאחר בדיקה שממנה עלה כי המותג "הבית היהודי" הוא החזק ביותר בקרב קהל היעד של המפלגה. ברשימה הכינו לוגו המשלב את המילים: "הבית היהודי המאוחד בראשות הרב רפי פרץ" יחד עם שמותיהן של שתי המפלגות החברות ברשימה.

 

יו"ר עוצמה יהודית איתמר בן גביר אמר בנוגע לבחירת השם החדש לרשימה: "השם הזה מסמל את מה שאנחנו. בית יהודי לכולם, למסורתיים, לדתיים, לאנשי הכפר, לאנשי העיר, לציבור הגדול שנאמן לעם ישראל ולארץ ישראל. הציבור צמא לאחדות וברוך השם הצעד שעשינו הוא צעד נפלא של חיבור. החיבור הזה מרתיח את השמאל כי הוא עוזר לניצחון שלנו בבחירות. מבחינתנו הדברים לא מסתיימים בכך ואנחנו עוד שואפים לחיבורים נוספים".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: עמית שאבי
בצלאל סמוטריץ'
צילום: עמית שאבי
מומלצים