שתף קטע נבחר

ארה"ב מתגברת את השגרירות, צפו בניסיון הפריצה

אחרי ההסתערות על השגרירות בבגדד תשלח ארה"ב חיילים נוספים לאבטח את המקום. טראמפ, שהאשים את איראן במהומות, אמר שבמקרה של נזק או פגיעה באמריקנים היא תשלם מחיר כבד: "זו לא אזהרה, זה איום. שנה טובה!"

 

מזכיר ההגנה האמריקני מרק אספר אמר היום (ג') שארה"ב תשלח כוחות נוספים לאבטח את השגרירות בבגדד, אחרי המהומות בצהריים וניסיון ההסתערות של ההמון הזועם על הבניין. הערב פרסמה פרסמה הטלוויזיה העיראקית תיעוד מהשגרירות האמריקנית, שעות אחרי המהומה.

 

עוד סיפורים מהעולם בעמוד הפייסבוק של דסק החוץ

 

 

קודם לכן אמרו גורמים אמריקנים לרויטרס שתגבור החיילים בשגרירות יהיה בהיקף קטן, ושמדובר בחיילי מארינס שכבר משרתים באזור. אחד הגורמים אמר שבעקבות המהומות מחוץ לשגרירות ונסיון הפריצה נשלחו לאוויר שני מסוקי אפאצ'י, לצורך הרתעה בסביבת השגרירות.

 

בהצהרה של מזכיר ההגנה אמר אספר: "נקטנו את צעדי ההגנה המתאימים כדי לשמור על ביטחונם של האזרחים האמריקנים, אנשי הצוות הצבאיים והדיפלומטים במדינה, ולהבטיח את הזכות שלנו להגנה עצמית. כמו בכל המדינות, אנחנו סומכים שהכוחות של המדינה שמארחת אותנו יעזרו לנו בהגנה על אנשי הצוות במדינה, וקוראים לממשלת עיראק למלא את האחריות הבינלאומית שלה לעשות זאת".

 

 

  (צילום: רויטרס)
חיילים אמריקנים בשגרירות בבגדד(צילום: רויטרס)

  (צילום: רויטרס)
(צילום: רויטרס)

  (צילום: רויטרס)
(צילום: רויטרס)

מסוק אפאצ'י פצצות תאורה ליד שגרירות ארה
מעל השגרירות: פצצות תאורה של מסוק אפאצ'י אמריקני(צילום: AFP)

אלפים מתומכי המיליציות הפרו-איראניות בעיראק התפרעו היום מחוץ לשגרירות, בתגובה למתקפה האמריקנית שלשום שבה נהרגו 25 מאנשי "גדודי חיזבאללה" – מיליציה פרו-איראנית. הם השליכו אבנים לעבר המתחם וקראו "מוות לאמריקה" ו"מוות לישראל". עשרות מהם הצליחו לפרוץ למתחם, אך לא הגיעו לבניין המרכזי. הם הבעירו עמדות וניפצו חלונות. ארגון הגג של המיליציות השיעיות דיווח שלפחות 20 מפגינים נפצעו.

 

אנשי הצוות האמריקנים פונו מהמקום. מסרה מחלקת המדינה האמריקנית שהכוחות שלה בשגרירות בטוחים ושכבר אין צורך לפנות אותם, מכיוון שלא הייתה פריצה לאתר. נשיא ארה"ב דונלד טראמפ האשים בצהריים כי איראן עומדת מאחורי ההסתערות על השגרירות האמריקנית בבגדד.

ניסיון פריצה לשגרירות ארה
ההרס במתחם השגרירות(צילום: AFP)

ניסיון פריצה לשגרירות ארה
(צילום: AFP)

ניסיון פריצה לשגרירות ארה
(צילום: AFP)
 

"אין הרגה אזרח אמריקני ופצעה רבים. אנחנו הגבנו בתקיפות, וכך נעשה תמיד", כתב נשיא ארה"ב, כשכוונתו למתקפת הרקטות של מיליציה פרו-איראנית על בסיס עיראקי בשבוע שעבר שבה נהרג אמריקני. בעקבות אותה מתקפה הפציץ הצבא האמריקני את הבסיסים של המיליציה הפרו-איראנית בעיראק ובסוריה.

 

"עכשיו איראן עומדת מאחורי ההתקפה על שגרירות ארה"ב בעיראק", כתב טראמפ בטוויטר. "הם (איראן) יישאו במלוא האחריות. בנוסף, אנחנו מצפים מעיראק להשתמש בכוחותיה כדי להגן על השגרירות", אמר הנשיא.

  (צילום: רויטרס)
(צילום: רויטרס)

  (צילום: רויטרס)
(צילום: רויטרס)

  (צילום: AP)
(צילום: AP)

 עיראק אנשי ו תומכי מיליציות פרו איראניות דיווח הסתערות שגרירות ארה
(צילום: רויטרס)

 עיראק אנשי ו תומכי מיליציות פרו איראניות דיווח הסתערות שגרירות ארה
(צילום: רויטרס)
 

מאוחר יותר שלח טראמפ מסר לעם העיראקי. "למיליונים רבים של עיראקים שרוצים חופש, ולא רוצים שאיראן תשלוט עליהם, זה הזמן שלכם!", כתב. בציוץ נוסף אמר טראמפ שהוא סיים פגישה טובה בנושא המזרח התיכון, הצבא והסחר – זמן קצר אחרי שחזר לאחוזתו בפלורידה ממגרש הגולף. לא ברור עם מי נפגש טראמפ. "פגישה טובה מאוד על המזרח התיכון, הצבא והסחר. חוזר לבית הלבן הדרומי (מאר א-לאגו!). עדכונים במהלך היום", אמר.

 

טראמפ המשיך לאיים על איראן, וכתב הערב בטוויטר שבמקרה של פגיעה בנפש או ברכוש במתקן אמריקני כלשהו איראן תשלם מחיר כבד. "הם ישלמו מחיר כבד מאוד! זו לא אזהרה, זה איום. שנה טובה!", כתב בטוויטר.

 

על חמינאי, המנהיג העליון של איראן, עודד הערב את תומכי המיליציות להמשיך במהומות. הוא אמר שמדינה ללא רוח התנגדות תאבק את כבודתה ועצמאותה, ותאפשר למעצמות זרות לפלוש אליה ולשלוט בה.  

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: רויטרס
חיילים אמריקנים בשגרירות אחרי ההסתערות
צילום: רויטרס
מומלצים