שתף קטע נבחר

נתניהו התפטר ממשרדי הממשלה בראשותו - וימנה מחליפים בתחילת השבוע הבא

בעקבות כתב האישום שהוגש נגדו יעזוב ראש הממשלה את תפקידיו כשר הרווחה, החקלאות והתפוצות. ביום ראשון הוא יודיע על זהותם של השרים החדשים

 

הצהרתו של בנימין נתניהו בעניין בקשת החסינות מהעמדה לדין (צילום: רפי קוץ)
ראש הממשלה בנימין נתניהו(צילום: רפי קוץ)

ראש הממשלה בנימין נתניהו הודיע אמש (רביעי) על התפטרותו מכל תפקידי השרים שבהם הוא מחזיק, בעקבות כתב האישום שהוגש נגדו. התפטרותו של נתניהו תיכנס לתוקף ביום ראשון. בתחילת השבוע הבא הוא צפוי להודיע על זהותם של השרים החדשים במשרדי החקלאות, התפוצות והרווחה.

 

בכך מקיים נתניהו ברגע האחרון את התחייבותו לבג"ץ מלפני שלושה שבועות, כי יתפטר מתפקידי השר שבהם כיהן עד 1 בינואר 2020. התחייבותו של נתניהו נמסרה אז בתגובה לעתירת התנועה לאיכות השלטון, שדרשה לסיים את כהונתו של נתניהו במשרדי הממשלה, בהתאם להלכת דרעי-פנחסי בעניין שרים שהוחלט להגיש נגדם כתב אישום.

 

בחודש נובמבר האחרון מונה נפתלי בנט לתפקיד שר הביטחון במקום נתניהו, וביום ראשון השבוע מונה חבר הכנסת יעקב ליצמן לתפקיד שר הבריאות בפועל, במקום תפקיד "סגן שר במעמד שר" שבו החזיק.

 

נגד ליצמן, שמינויו אושר על-ידי מועצת גדולי התורה, עומדות המלצות משטרה להעמדה לדין בגין עבירות מרמה והפרת אמונים והדחה בעדות בעניין ההסגרה של מלכה לייפר, שנאשמת בעבירות פדופיליה באוסטרליה, כן עבירות מרמה והפרת אמונים והצעת שוחד בפרשת בית העסק לממכר מזון.

 

שר הפנים אריה דרעי דרש מנתניהו למנות שרים נוספים ממפלגתו - וביקש את תיקי הרווחה והחקלאות. "מפתח המנדטים שלפיהם הינך ממנה שרים יוצר עיוות כלפי ש"ס, שהיא השותפה הגדולה ביותר של הליכוד וגם הנאמנה ביותר", כתב דרעי לנתניהו בנובמבר. "זהו צעד הוגן, מתבקש ונותן מענה לייצוג חסר של ש"ס בכל השנים האחרונות".

 

נתניהו ימריא הבוקר לאתונה יחד עם שר האנרגיה יובל שטייניץ, כדי להשתתף במפגש פסגה עם נשיא קפריסין ניקוס אנסטסיאדיס ועם ראש ממשלת יוון קיריאקוס מיצוטקיס. מנהיגי שלוש המדינות יחתמו על הסכם צינור הגז "East-Med" שיגיע מישראל, דרך קפריסין ויוון, לאירופה.


פורסם לראשונה 01/01/2020 23:49

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: עמית שאבי
רה"מ נתניהו
צילום: עמית שאבי
מומלצים