שתף קטע נבחר

הצד האפל של "הבית הקסום"

הוא הפעיל במשך שני עשורים קומונות רוחניות בשם "הבית הקסום", אבל תחקיר חדש חושף טענות קשות נגד גלעד חפץ (63) מצד נשים שפותו להגיע לשם: "תקיפות והטרדות מיניות". הוא מכחיש: "אני חף מפשע" | מחר ב"ידיעות אחרונות" במוסף "7 ימים"

תמונה של גלעד חפץ (צילום: שאול גולן)
מכחיש את ההאשמות. גלעד חפץ(צילום: שאול גולן)
 

במשך כשני עשורים הפעיל צייר הקריקטורות גלעד חפץ (63) בתל אביב ובאילת קומונות רוחניות בשם "הבית הקסום", שצעירות רבות נהגו לפקוד אותן. אלא שתחקיר "7 ימים", שיתפרסם מחר (יום ו'), חושף עדויות קשות של נשים שפותו להגיע לשם באמצעות הבטחה למגורים בחינם ובילויים בבריכה – ונקלעו לסיוט של חייהן.

 

העדויות מתארות מסכת של תקיפות והטרדות מיניות, וטענות כי הן שתו חומרים מטשטשים ללא ידיעתן - והתעוררו עם זיכרונות חלקיים של מה שקרה בשעות הללו.

 

שקד, למשל, מספרת שהוזמנה עם חברה ל"בית הקסום" ביפו לפני כחמש שנים, כשהייתה בת 18, קיבלה שם מחפץ תה והחלה לחוש מטושטשת. לדבריה, היא נכנסה לבריכה עם חפץ ועם ע', גבר נוסף שהיה שם. "לא יודעת איך זה קרה, אבל הייתי עירומה והייתי עליו (על ע'). הוא נגע בי וזה ממש היה כבר כמעט סקס. הייתי ממש מעורפלת. אני זוכרת שגם גלעד אמר: 'ע', רק בלי חדירה'. גלעד אמר לי ולחברה שלי, 'יש פה... אם אתן רוצות לענג אחת את השנייה זה בסדר'".

 

לדבריה, חפץ עצמו נגע בה כשהיא צפה במים ואמר: "את צריכה להיפתח מינית'". לטענתה, למחרת החברות התעוררו במיטתו של חפץ. "הרבה זמן לא קלטתי מה באמת קרה שם והאשמתי את עצמי".

"עמית" (שם בדוי) הגיעה לקומונה ביפו לפני כשלוש שנים. לדבריה, חפץ ביקש לאייר אותה בחדרו. "הוא אמר לי, 'בואי תשכבי במיטה' וניסה ממש לגעת בי ולשכב איתי. הדפתי אותו והלכתי. אמרתי שאני לא יכולה להישאר יותר בבית הזה".

 

"נטע" הייתה בת 16 כשהוזמנה לדבריה ל"בית הקסום" של חפץ באילת. "הוא שאל אם אני רוצה תה ואמרתי שכן. שתיתי, ומהרגע הזה כל מה שאני זוכרת זה שנהייתי מטושטשת, רפויה, לא שולטת בעצמי. כל מה שאני זוכרת הוא שהוא מרים אותי, לוקח אותי לחדר ואני רואה הבזקים שלו נמצא מעליי, מתחתיי. הוא עשה לי דברים, ואני לא מרגישה כלום".

 

חפץ הכחיש את הטענות, טען כי מעולם לא כפה עצמו על מישהי וכי הוא מתנגד לשימוש בסמים. "בחיים לא נגעתי בנשים ולא פגעתי בנשים. אני אדם מלא באהבה, תמיד הייתי כזה, ואני לא כופה את עצמי בחיים. אני באמת חף מפשע. אני מבקש סליחה אם עשיתי משהו לא נכון למישהו".

 

באחרונה הוא פתח מקום חדש בתל אביב, "ספת הקסם" שמו. לעיתונאית שהתקשרה השבוע להתעניין לגבי אירוח הוא אמר: "את יכולה לבוא לחיות איתנו... נחלוק את האהבה כל הלילה ונהנה, יהיה מעולה".

 

לפני כשנה הגיעה למשטרה תלונה בנושא "הבית הקסום". ממשטרת ישראל נמסר: "מיד עם קבלת התלונה נפתחה חקירה אשר נמצאת בעיצומה. בסיומה יועברו כלל חומרי החקירה להחלטת הפרקליטות, כמקובל. מטבע הדברים, איננו מפרטים אודות חקירות מתנהלות אולם נדגיש כי משטרת ישראל מבצעת את כלל פעולות החקירה הנדרשות על מנת להגיע לחקר האמת".

 

התחקיר המלא - מחר ב"ידיעות אחרונות" במוסף "7 ימים"

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים