שתף קטע נבחר

חוזרים מחו"ל? ייתכן ששוב לא תמצאו מונית מנתב"ג

נהגי המוניות ממשיכים לנקוט צעדים במחאה על שינוי חישוב תעריפי הנסיעה ומרחיבים את העיצומים: בכל יום יושבתו הנסיעות מנמל התעופה מ-13:00 עד 18:00 - כולל בימי שישי. בנמל התעופה רמון ומרכז העיר אילת יושבתו המוניות מ-13:00 עד 16:00 בכל יום

  

מחאת נהגי המוניות נמשכת: הנהגים, המוחים על שינוי חישוב תעריפי הנסיעה, מתכננים להרחיב את העיצומים החל מהיום (ה') ולא לספק שירותי הסעה מנמל התעופה בן גוריון. יצוין כי הנהגים נקטו את הצעד כמה פעמים בשלושת השבועות האחרונים.

 

השבתת הנסיעות בנמל התעופה בן גוריון, אם תצא לפועל, תתבצע בכל יום מ-13:00 עד 18:00 - כולל בימי שישי. בנמל התעופה רמון ומרכז העיר אילת יושבתו המוניות מ-13:00 עד 16:00 בכל יום.

הפגנת נהגי מוניות בנתב"ג (צילום: ניצן דרור) (צילום: ניצן דרור)
הפגנת נהגי מוניות בנתב"ג(צילום: ניצן דרור)

הפגנת נהגי המוניות וחסימת הכביש בעזריאלי (צילום: ספיר עטר)
נהגי מוניות חוסמים את צומת עזריאלי(צילום: ספיר עטר)

הפגנת נהגי המוניות וחסימת הכביש בעזריאלי (צילום: יריב כץ)
(צילום: יריב כץ)

הנהגים, כאמור, מוחים על שינוי חישוב התעריפים. לטענתם, ראש הממשלה הורה למזכיר הממשלה לבקש ממשרד התחבורה לבטל את השינוי ולהתחיל הליך של גישור עם הנהגים שבמהלכו תוקפא הורדת התעריפים.

 

ביום ב' השבוע שבתו כאלף נהגי מוניות באזור תל אביב מהבוקר ועד 16:00. הנהגים יצאו מתחנות שונות בעיר ונסעו לחניון רידינג בנסיעה איטית - שם הפגינו במשך כשעה. משם המשיכו הנהגים לכיוון צומת עזריאלי, וחסמו את שדרות מנחם בגין למשך זמן קצר.

הפגנת נהגי המוניות וחסימת הכביש בעזריאלי (צילום: יריב כץ)
(צילום: יריב כץ)

הפגנת נהגי המוניות וחסימת הכביש בעזריאלי (צילום: יריב כץ)
(צילום: יריב כץ)
 

יהודה בר-אור, יו"ר איגוד המוניות, אמר השבוע: "אין לנו ברירה. לא ניתן יד לפגיעה אנושה בשכרם של נהגי המוניות, אנשים שנוהגים שעות ארוכות בכבישי ישראל ונאבקים לפרנס את משפחותיהם". הוא הוסיף כי "שינוי התעריפים היה אמור להבטיח שכר הוגן לנהגי המוניות. אני מבקש וקורא למשרדי האוצר והתחבורה להקפיא את יישום השינויים". הנהגים מוחים על החובה להצטייד עד 1 בינואר 2020 במונה החדש. המונים ימשיכו לפעול במתכונת של שני תעריפים, יום ולילה או שבת וחג, אך חישוב מחיר הנסיעה ישתנה.

 

להערכת משרדי התחבורה והאוצר, שיזמו את המהלך, עלות הנסיעה הבין-עירונית תוזל ב-6.7% והנסיעה בעיר תתייקר ב-13%. אולם, לדברי נציגי הנהגים - נתוני משרדי הממשלה לא מדויקים.

 

נציגי הנהגים טוענים כי נערכו בדיקות שטח המשוות בין שיטת החישוב החדשה לזו הקיימת, שמהן עולה כי הכנסתם תרד בכ-30% בנסיעות הבין-עירוניות; ההכנסה בנסיעה העירונית תעלה רק בכ-6%. מבדיקתם עולה כי שכר הנהגים צפוי להיפגע בשיעור של כ-25%-30%.

 

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: מוטי קמחי
מוניות בנתב"ג, ארכיון
צילום: מוטי קמחי
מומלצים