שתף קטע נבחר

אמה של נעמה יששכר לריבלין: "אחסום בגופי את כניסת פוטין לבית הנשיא"

לקראת ביקורו של נשיא רוסיה בישראל, פנתה יפה יששכר לנשיא ריבלין: "לא יעלה על הדעת שתקבל בכבוד מלכים את מי שמחזיק את בתי כקלף מיקוח פוליטי לסחיטה. זו השפלה אישית ולאומית"

נעמה יששכר ולדימיר פוטין (צילום: רויטרס, AFP)
"השפלה אישית ולאומית". נעמה יששכר וולדימיר פוטין(צילום: רויטרס, AFP)

יפה יששכר, אמה של נעמה יששכר שנידונה לשבע שנים וחצי בכלא הרוסי, פנתה הערב (שבת) לנשיא המדינה ראובן ריבלין והודיעה לו כי בכוונתה לחסום בסוף החודש בגופה את כניסת המשלחת הרוסית והעומד בראשה, נשיא רוסיה ולדימיר פוטין, למשכן נשיאי ישראל. בפנייתה כתבה יששכר: "לא יעלה על הדעת שאתה, נשיא המדינה, תקבל במשכן הנשיאים בכבוד מלכים את נשיא רוסיה, שמחזיק את בתי נעמה שמשמשת כקלף מיקוח פוליטי ולסחיטה".

 

יששכר הוסיפה: "נעמה, שנסעה לטיול בהודו עם חברותיה וסומנה מהרגע הראשון כנכס אסטרטגי לסחיטה פוליטית נגד ישראל, עוברת כבר עשרה חודשים סיוט שאיני מאחלת לאף אחד בעולם. אדוני הנשיא, כשכל מדינת ישראל ראתה כיצד מוחזקת נעמה בתוך כלוב מזכוכית במשך שבע שעות כאריה בגן חיות, ציפיתי ממך כנשיא גאה של מדינת ישראל ואזרחיה, שתודיע באופן ברור למשלחת הרוסית שאין לך כל כוונה לארח בהוד והדר במשכן נשיאי ישראל את האיש שעומד מאחורי כליאתה לצורכי מיקוח מדיני ופוליטי. איך תוכל לארח את נשיא רוסיה במשכן נשיאי ישראל, הסמל לממלכתיות ואחדות ישראל, כשאתה יודע שהוא מחזיק בנעמה בתי כבת ערובה?".

 

היא הדגישה: "כל בקשתי היא שלא תורה לאנשי האבטחה שלך, בני גילה של נעמה, שכל אחד ואחת מהם היה יכול להיות בכלא הרוסי במקומה, למנוע ממני את חובתי כאם וכאזרחית מדינת ישראל הרואה בארוחת הערב המלכותית במשכן הנשיא, בנוכחות נשיא רוסיה, כהשפלה אישית ולאומית".

 

 

שלשום, לאחר שנעמה הועברה בחשאי מהכלא שבו הוחזקה ברוסיה והוחזרה בהתערבות משרד החוץ, אמרה אמה בריאיון לאולפן ynet. "זה עדיין כלא, אבל זה עוזר שבאמת הצליחו לעשות את זה. שמחתי שהצליחו להחזיר אותה לפחות למקום שהיא רגילה אליו", אמרה. על סיכויי השחרור של בתה לפני ביקורו של נשיא רוסיה פוטין ב-23 בינואר הוסיפה: "קשה לי להאמין שהוא יגיע לישראל וישאיר אותה ברוסיה. איך המדינה תקבל אותו?".

 

נעמה, הצעירה בת ה-27 שהורשעה באחזקת 9.5 גרם קנאביס והושת עליה עונש מאסר בן 7.5 שנים, הועברה לאחרונה מהכלא שבו שהתה ללא ידיעת המשפחה, וקרוביה לא ידעו היכן היא נמצאת. לאחר מאמצים רבים של קונסולית ישראל במוסקבה, יפה אוליבצקי, אותרה יששכר בבית סוהר המכונה "כלא 11". לאחר מכן, עורכת דינה נסעה לבקר אותה וגילתה כי הצעירה הישראלית מוחזקת בתנאים ירודים ללא ביגוד חם שנמסר לה על-ידי אמה לאחר הדיון בערעורה בבית המשפט המחוזי החודש.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: רויטרס, AFP
נעמה יששכר וולדימיר פוטין
צילום: רויטרס, AFP
מומלצים