שתף קטע נבחר

דין וסתיו נספו, המשפחות מאשימות: "לעירייה לא אכפת"

אביו של דין שושני שנהרג באסון המעלית בת"א אמר בדמעות כי "המשטרה והכבאות לא דיברו איתנו", אחיה של סתיו הררי ספד: "מקווה שאת במקום טוב יותר עם דין, אחוזים יד ביד". דייר בבניין הציג שיחות למשטרה ולכיבוי אש: "לא ענו פעם אחר פעם"

 

 

הם רק רצו להגיע לרכב - ומצאו את מותם במעלית: סתיו הררי ובן זוגה, דין שושני, בני 25 מתל אביב נהרגו ב"אסון המעלית" ברחוב נדב בעיר, ובני משפחותיהם הפנו היום (א') אצבע מאשימה לרשויות. "איך יכול להיות שאף אחד לא ניגש עדיין לדבר איתנו? אף נציג רשמי לא סיפר לנו מה קרה, אף אחד מהעירייה או מהמשטרה", אמרו קרובי הנספים. בשעה 14:30 החלה ההלווייה המשותפת של השניים, אליה הגיעו אלפים. "אתם נקברים ביחד, לנצח נצחים", אמרה בכאב האחות של דין, עדן.

 

לדברי בני המשפחה, "התשתיות בשכונה לא מטופלות כבר שנים - חוסר אכפתיות של העירייה מהתושבים של השכונה הזאת. זאת הזנחה פושעת. איך קורה שלקח לכוחות ההצלה כל כך הרבה זמן? איך בניין חדש כזה קיבל אישורים בכלל?". דין היה שותף במסעדה חדשה שפתח בשדרות ההשכלה בעיר בשם "מנצ'וק". הוא וסתיו ייטמנו זה לצד זה.

 


סתיו הררי דין שושני ()
סתיו הררי ודין שושני

החניון לאחר ירידת מפלס המים (צילום: איתי בלומנטל)
החניון לאחר ירידת מפלס המים(צילום: איתי בלומנטל)

החניון לאחר ירידת מפלס המים (צילום: איתי בלומנטל)
(צילום: איתי בלומנטל)

אביו של דין, ציון, אמר בדמעות בפתח הבניין על בנו היחיד: "זה קשה מאוד. אבות לא קוברים בנים. דין היה מקסים, נהדר, נבון. קיבלנו את דין ל-25 שנה ועכשיו החזרנו אותו. ככה זה. תיהנו מהזמן שלכם, תיהנו מהחיים שלכם. זה קשה מאוד". הוא אמר כי אינו מחפש אשמים אך ציין כי נציגים רשמיים לא שוחחו איתם. "שבר ענן כזה קורה פעם ב-50 שנה. לא המשטרה ולא הכבאות דיברו איתנו. הגיעו נציגים מהרווחה של עיריית תל אביב". הוא אמר כי דין וסתיו "היו חברים שנים. יד הגורל קשה מאוד".

 

אחיה של סתיו, עמית הררי, ספד לה בפייסבוק: "אחותי הגדולה, האור של המשפחה, הילדה הכי יפה בגן. אני לא מאמין שאני מתעורר לבוקר בלעדייך. אני לא יודע איך נוכל להמשיך לחיות בלעדייך, השארת לנו פצע שלא ייסגר לעולם. את מלאך ואני יודע שאת בגן עדן. אני יודע שנלחמת בכל כוחותייך. אחותי הגדולה - את הדם שלי, הנשימה שלי ואני מקווה שאת שם למעלה במקום טוב יותר עם דין, אוחזים יד ביד. אתגעגע אלייך סתיוש היקרה, אוהב אותך בכל איבר בגופי".

 

אחד מדיירי הבניין הציג הבוקר שיחות שערך אתמול בזמן שהחלה ההצפה בחניון. "ב-12:26 לא נענו. שיחה למשטרה, המשטרה גם לא עונה. עוד פעם שיחה למשטרה, המשטרה שוב פעם לא עונה. ב-12:33 שתי שיחות לכיבוי אש - גם לא עונים. בשיחה אחת ענו לי והפנו אותי למוקד 106. במוקד 106 קיבלתי ניתוק ולא ענו לי.

דין שושני ()
דין שושני: "קיבלנו אותו ל-25 שנה"

החניון לאחר ירידת מפלס המים (צילום: איתי בלומנטל)
המעלית שבה נספו בני הזוג(צילום: איתי בלומנטל)

טלפון נייד שיחות ל 102  ()
דייר מציג: השיחות שלא נענו

"אחד הכבאים ענה לי ואמר לי לפנות למוקד 106. אמרתי לו שהרחוב מתחיל להיות מוצף וזה מתחיל להיות סכנת חיים. הוא הפנה אותי למוקד 106 שיבואו לפנות את המים ולשאוב את המים. מ-106 לא ענו לי. התקשרתי ל-100, פה כבר הבנתי שיש אנשים במעלית ורק בשיחה השלישית פה ענו לי".

 

עבודות שאיבת המים מהחניון ארכו שעות רבות והבוקר המראה התגלה במלואו. המים הגיעו עד לתקרה וגרמו נזק רב למכוניות ולרכוש. במקום נראות מכוניות הרוסות ודלק שנשפך מכלי הרכב. פסולת ובוץ מהרחוב נשפכה גם היא עם הזרם האדיר לתוך החניון. סרטון שמתפרסם מראה את זרם המים האדיר מהרחוב לחניון, שגרם להצפתו בעת שבתל אביב ירדו יותר מ-70 מ"מ גשם תוך שעתיים.

 

הבוקר הגיע למקום קצין מהכיבוי ונציג חברת המעליות על מנת לבדוק אם היה כשל שגרם לכך שהשניים נלכדו במעלית. המבנה אמנם עומד בכל התקנים, אבל כנראה קצר בזמן ההצפה פגע בחשמל והוביל להפסקת פעולת מערכות השאיבה והניקוז, וכמות המים האדירה הציפה את המקום תוך דקות. 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים