שתף קטע נבחר

ננעל בתא מטען של אוטובוס אגד ודיווח: "אני מפחד" | האזינו לשיחה

אמריקני בן 18 ניסה לקחת את המזוודה שלו מאוטובוס שעצר בצומת אל על, אבל אז סגר הנהג את תא המטען. ב-20 הדקות עד צומת חמד הוא הספיק לדווח למשטרה ולהעלות סטורי לאינסטגרם. האוטובוס אותר באמצעות אפליקציה של המשטרה. נערך בירור עם הנהג. האזינו לשיחה וצפו בסטורי

 

 

"אני תקוע מתחת לאוטובוס. זאת לא בדיחה". אמריקני בן 18 שהגיע לישראל לביקור ננעל בשבת בתא המטען של אוטובוס "אגד" בקו 947 לירושלים, ושם נשאר במשך 20 דקות בנסיעה מצומת אל על ועד חילוצו בצומת חמד. בשיחה למוקד 100 של המשטרה הוא אמר: "ניסיתי להוציא את המזוודה שלי, הדלת פתאום נסגרה והנהג המשיך בנסיעה. אני צריך עזרה. אני ממש מפחד".

 

משטרת ישראל הגיעה אל האוטובוס אחרי שזיהתה את מיקומו באמצעות אפליקציית "המאתר" שברשותה. שוטרים הורו לנהג לעצור וחילצו את הצעיר כשהוא בריא ושלם.

 

בזמן הנסיעה בתא המטען הספיק התייר, תושב ניו ג'רזי, להעלות סטורי באינסטגרם ולעדכן את עוקביו בהתרחשות. "חברים, אני בתא מטען של אוטובוס בזמן שהאוטובוס בתנועה", אמר. "הלב שלי דופק במהירות, אבל אני בסדר. התקשרתי למשטרה, בינתיים אני פה בין כל התיקים והמזוודות. זה ממש מלחיץ".

 

הסטורי שהעלה התייר מתא המטען של האוטובוס:

התייר בתא המטען ()

התייר בתא המטען ()

בשיחת הטלפון למשטרה אמר הצעיר: "אוקיי, אני על אוטובוס קו 947, הגעתי לצומת ובאתי לקחת את המזוודה שלי מתא המטען. הדלתות נסגרו ונשארתי בתוך תא המטען, אני צריך עזרה, אני מאוד מפחד".

מוקדנית: אוקיי, איפה אתה בדיוק עכשיו?

נוסע: "אני בדרכי לחורש, מחלף שורש, זו התחנה הבאה".

מוקדנית: רק רגע, אוקיי? אתה השארת את המזוודה שלך באוטובוס?

נוסע: "כן, הלכתי לקחת את המזוודה שלי מתחת לאוטובוס ואני תקוע בתא המטען".

 

מוקדנית: תישאר איתי, אוקיי?

נוסע: "כן, תודה, הנהג נוסע".

מוקדנית: אני שולחת משטרה עכשיו, אוקיי? מס' האוטובוס 947?

נוסע: "כן, ירושלים. תודה, אני מפחד מאוד".

מוקדנית: אל תדאג, אני שולחת משטרה ברגע זה, אתה צריך איזושהי עזרה רפואית?

נוסע: "לא, לא נפגעתי".

מוקדנית: "אתה תייר?".

נוסע: "לא, הייתי בישיבה בשנה שעברה ובאתי לבקר את הישיבה שלי".

 

אחרי השיחה הוזנקו ניידות אגף התנועה ומחוז ירושלים לסריקות אחר האוטובוס. מרכז השליטה של המשטרה הפעיל את אפליקציית המאתר וזיהה את האוטובוס בכביש 1. עם עצירת האוטובוס חולץ התייר מתא המטען כשהוא מבוהל אך ללא פגע. צוות מד"א שנקרא למקום קבע שהוא לא נזקק לטיפול.

 

עם הנהג נערך בירור באשר לנסיבות האירוע. גם את זה תיעד הצעיר בחשבון האינסטגרם שלו וכתב: "כל זה בשבילי? לא הייתם צריכים".

 

מהמשטרה נמסר: "הודות לשיתוף פעולה בין יחידות המשטרה תוך שימוש בטכנולוגיה מתקדמת, הצלחנו לאתר את הנוסע במהירות וללא פגיעה פיזית".

 

אגד: הנוסע לא עדכן את הנהג

דובר אגד רון רטנר אמר בתגובה כי בדיקת האירוע מעלה כי הנוסע נכנס לתאי המטען של האוטובוס בקו 947 בצומת אל על כדי להוציא את כבודתו "מבלי לעדכן את הנהג מבעוד מועד ומבלי להתייחס לשילוט המואר והבולט המזהיר על הסכנה הכרוכה בכך, שילוט המפנה את הנוסעים לבקש את עזרת הנהג כדי שחלילה לא ימצאו עצמם ננעלים בתאים כפי שאירע במקרה מצער זה".

 

עוד אמר הדובר כי "האירוע התרחש ביום קשה, סוער וגשום ולנהג לא הייתה כל יכולת לחזות או לראות את התנהגותו הנאיבית וחסרת האחריות של הנוסע שרק בדרך נס הפגין תושייה ועוז רוח תוך כדי נסיעה, הזעיק את המשטרה כדי שזו תאתר ותעצור את האוטובוס בדרכו לירושלים.

 

"הנוסע הבין והודה ברוב יושרו בטעותו ואף בתום חילוצו התחבק בחום עם נהג האוטובוס ההמום תוך שהוא מודה שהאירוע נגרם בשל רשלנותו ושאין לו כל טענה לנהג האוטובוס שכאמור נדהם לגלותו נחלץ בדרך נס מהאירוע הקשה הזה. יש לשבח את משטרת ישראל על מהירות תגובתה ופעולתה הנמרצת לחילוץ הלכוד כמו גם לקרוא ולהתריע את ציבור הנוסעים שלא להיכנס עם כל גופם לתאי המטען לצורך הוצאת כבודה אלא להסב את תשומת לב הנהגים ולבקש את עזרתם כדי להימנע מאירועים חריגים וקשים שיכולים היו להסתיים בדרך טרגית ביותר".

 

קו 947 מחיפה לירושלים סוקר לאחרונה בהרחבה בנסיבות טרגיות בעקבות התאונה הקטלנית בכביש 40. הקו קנה לו שם מפוקפק בקרב נהגי החברה המכנים את העבודה בו "עונש". אחד מהם סיפר: "עשיתי את הקו הזה כמה פעמים והוא לא קל. אתה חוצה איתו הרבה נקודות, והוא מאוד צפוף באנשים וזמנים". אחר הוסיף: "אתה עושה את הקו במשמרת הלוך חזור ולפעמים אין זמן להפסקה. כשאתה מגיע לתחנת הרענון אתה יוצא ממנה, עושה פיפי על הגלגל ויוצא שוב. אני עצמי הייתי סופג קנסות ונח, הולך לעשות קפה ומאחר לתחילת הנסיעה הבאה, כי העדפתי לשוב הביתה בריא ושלם".

 

בהכנת הכתבה השתתף רועי רובינשטיין
לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מתוך הסטורי שהעלה התייר מתא המטען
מומלצים