שתף קטע נבחר

עוד שני יישובים מצטרפים למערך הסעות החינם בשבת

לת"א, גבעתיים, רמת השרון וקריית אונו יצטרפו בעוד שבועיים יהוד-מונוסון ושוהם. נקודות האיסוף יתפרסו על כביש 461, בכניסות הראשיות לעיר

 

 

חודש וחצי אחרי תחילת הפעלת "נעים בסופ"ש", שני יישובים נוספים מודיעים על הצטרפותם למיזם ההסעות בחינם בשבת : מועצת העיר יהוד-מונוסון אישרה אמש (יום ב'), ברוב של 10 מול 4, החלטה להצטרף למערך קווי השבת של מטרופולין גוש דן, שמנוהל על ידי עיריית תל אביב. החלטה דומה קיבלו גם חברי מועצת שוהם. יהוד-מונוסון ושוהם יצטרפו למערך ההסעות החל מעוד שבועיים (17 בינואר 2019) ונקודות האיסוף של הקו החדש יתפרסו על כביש 461.

 

ראש העיר יעלה מקליס אמרה כי "כשעיריית תל אביב הציעה לנו להצטרף למיזם התחבורה שמתעצם בכל רחבי גוש דן רבתי, בדקתי את הנושא מכל כיוון. הבנתי שמדובר בשירות שגם אם נדחה את השתתפותנו בו, הוא במילא יעבור בנקודות שיכולות לסייע לצעירי העיר היוצאים לבלות בתל אביב לחזור הביתה בשלום. קווי התחבורה לא ייכנסו לתוך העיר ויעברו בארבע תחנות על כביש 461 - ברחובות אלטלף, ויצמן, מנחם בגין ומונוסון. מאחר שהן יהיו רחוקות מבתי התושבים, לא תהיה פגיעה ברגשותיהם". מקליס הוסיפה כי "לפני שמועצת העיר אישרה את ההחלטה להצטרף למערך ההיסעים התקיים דיון רציני ומעמיק וההחלטה שהתקבלה בכובד ראש מהווה עדות לקהילה החזקה ביהוד-מונוסון המכבדת את כולם ודואגת לרווחתם".

הצבעה קוי שבת תחבורה ציבורית ב עריית יהוד מונוסון ()
ההצבעה במועצת יהוד-מונוסון על הצטרפות לקווי השבת

תחבורה ציבורית בשבת (צילום: דנה קופל)
המיניבוסים עמוסים, וגם האוטובוסים. נעים בסופ"ש(צילום: דנה קופל)

גם חברי המועצה בשוהם אישרו את ההצטרפות למיזם, ללא מתנגדים - 11 תמכו שני חברי מועצה דתיים נמנעו מלהצביע. ראש המועצה, איתן פטיגרו, אמר כי "צעירי שוהם לא יזדקקו בקרוב לנהג תורן. הנסיעות ייצאו משוהם, יעברו לאורך כביש 461 ויגיעו עד למרכז תל אביב. משם יוכלו הנוסעים להמשיך לכל רחבי העיר גוש דן. זו בשורה אמיתית לחיילות וחיילים, סטודנטים ולצעירים, שיוכלו לצאת לבלות בצורה בטוחה ונגישה גם בסוף השבוע". יהוד-מונוסון ושוהם ייכנסו למיזם באופן רשמי ב-17 בינואר ויחלקו קו אחד משותף בתוך מיזם קווי השבת שמובילה עיריית תל אביב.

 

מיטל להבי, סגנית ראש העיר תל אביב יפו ומחזיקת תיק התחבורה שמובילה את המיזם ואת הקשר עם הרשויות השותפות, הגיבה: "אני מברכת את שוהם ויהוד-מונסון על הצטרפותם למיזם. הרחבת הרשת והרחבת פריסת הקווים מאפשרת לתת מענה לצרכי התניידות של אזרחים נוספים במטרופולין המרכז בסופי השבוע. שאפו לראשי הערים איתן פטיגרו משוהם ויעלה מקליס מיהוד-מונסון על אישור ההצטרפות והתקציב במועצת העירייה לטובת תושביהן. ידינו נטויה להרחיב את מעגל השירות גם לישובים פריפריאליים ולצרף רשויות נוספות שכן מדובר בשירות חיוני ומבוקש על ידי הציבור".

 

במיזם קווי השבת "נעים בסופ"ש" משתתפות, פרט לתל אביב, גם גבעתיים, רמת השרון וקריית אונו. הקו הירוק שמספרו 705 מחבר בין תל אביב לגבעתיים, הקו האדום (706) נוסע מרמת השרון לתל אביב, והקו הסגול (707) לכיוון ההפוך. הקו הכחול (708) והכתום (709) פועלים בתחומי תל אביב והקו הוורוד (710) מחבר בין קריית אונו לתל אביב דרך רחוב האלוף שדה ברמת גן. בעיריית תל אביב עדיין מנסים לרתום לתוכנית ערים נוספות מגוש דן, בהן הרצליה והוד השרון. רמת גן החליטה שלא להצטרף למיזם, ובמקום זאת להרחיב את מערך ה"סבבוס" שפעל בתחילת הקיץ.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: מוטי קמחי
מיזם ההסעות
צילום: מוטי קמחי
מומלצים