שתף קטע נבחר

תמהונים? ממשלת בריטניה מחפשת אתכם

היועץ הבכיר של בוריס ג'ונסון מחפש אנשים יצירתיים לתפקידים ממשלתיים, כדי לשפר את המדיניות וקבלת ההחלטות של בריטניה: "צריכים אנשים לא שגרתיים עם כישורים מגוונים - גם תמהונים סופר-מוכשרים"

היועץ הבכיר של ראש ממשלת בריטניה קורא ל"תמהונים" להגיש קורות חיים למשרות ברחוב דאונינג. היועץ דומיניק קאמינגס אמר שאחת המטרות המרכזיות שלו היא לקבל למשרות ממשלתיות "תמהונים סופר-מוכשרים".

 

עוד סיפורים מהעולם בעמוד הפייסבוק של דסק החוץ

 

"אנחנו רוצים לשפר את הביצועים ולהפוך אותי להרבה פחות חשוב – ובתוך שנה לכמעט מיותר", סיפר היועץ הבכיר של בוריס ג'ונסון. לדבריו המומחים שמסייעים כיום לראש הממשלה ולשרים "הם לא מהסוג שאנחנו צריכים. זה חייב להשתנות מהר, כדי שנוכל לשרת את הציבור כראוי".

  (צילום: AFP)
ראש הממשלה בוריס ג'ונסון(צילום: AFP)
 

ג'ונסון, שזכה בחודש שעבר בניצחון גדול בבחירות, הבטיח שיבצע שינויים דרמטיים בשירותי המדינה. קאמינגס לא הסתיר את הבוז שהוא רוחש להתנהלות שירותי המדינה, ואמר שכעת יש בממשל אנשים שמוכנים לקחת סיכונים ולשנות את ההתנהלות.

 

לפי קאמינגס הצורך בשינוי בכישורים של העובדים וברקע שלהם נובע מ"בעיות מהותיות בדרך שבה המדינה מקבלת החלטות". סיבה נוספת לדבריו היא הפרישה מהאיחוד האירופי – שמצריכה שינויים מבניים גדולים במדיניות ובקבלת ההחלטות.

בוריס ג'ונסון (צילום: AFP)
(צילום: AFP)
 

בבלוג שלו כתב קאמינגס שבריטניה רוצה להעסיק "אנשים לא שגרתיים עם כישורים ורקע שונים", כולל "מוזרים ותמהונים עם כישורי חריגים". בריטניה מחפשת מועמדים לתפקידים של מפתחי תוכנה, מדעני נתונים, כלכלנים, מומחי מדיניות, מנהלי פרויקטים ויועצי תקשורת.

 

במקום בוגרי האוניברסיטאות היוקרתיות אוקספורד וקיימברידג', קאמינגס רוצה לראות בתפקידים ממשלתיים "אנשים בלתי צפויים, אמנים, אנשים שמעולם לא למדו באוניברסיטה ונלחמו לצאת מחורים מזעזעים".

דומיניק קאמינגס ה יועץ הבכיר של בוריס ג'ונסון (צילום: gettyimages)
דומיניק קאמינגס(צילום: gettyimages)
 

הוא הוסיף: "אם אנחנו רוצים לדעת מה האנשים בסביבתו של פוטין עלולים לעשות, או איך כנופיות פשע בינלאומיות עלולות לנצל פרצה בגבול הביטחוני שלנו, אנחנו לא רוצים עוד בוגרים בלימודי אנגלית מ'אוקסברידג' שמפטפטים על לאקאן בארוחות ערב עם מפיקיד טלוויזיה ומפיצים פייק ניוז על פייק ניוז". קאמינגס הבטיח שאחד מאותם מועמדים "יצירתיים" יהיה העוזר שלו.

 

קאמינגס היה מנהיגי קמפיין הפרישה מהאיחוד האירופי בימי משאל העם. ג'ון מייג'ור, ראש הממשלה לשעבר, הגדיר את קאמינגס בתור "אנרכיסט פוליטי". דייב פנמן, ראש איגוד עובדי המדינה FDA, אמר ל-BBC: "זה יהיה אירוני אם בניסיון להביא מחשבה רדיקלית וחדשה קאמינגס יקיף את עצמו באינדיבידואלים כמוהו – שהתקבלו לעבודה בזכות מה שהם מאמינים בו, ולא בזכות מה שהם יודעים לעשות". פנמן אמר שאותם עובדים לא יצליחו לספק לשר בממשלה את העצמה המתאימה.

 

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: AFP
ראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון
צילום: AFP
מומלצים