שתף קטע נבחר

דיון מחודש על החניה "הפרטית" שארגן מפקד המחוז

חילופי האשמות בעיריית כפר סבא בעקבות חשיפת ynet שלפיה ניצב עמי אשד "סידר" לעצמו חניה פרטית ברחוב בו הוא גר. סגן ראש העיר: "פסלתי את ההקצאה על הסף, זה נעשה ללא אישורי". גם מח"ש קיבלה פנייה לבדיקת העניין

 

 

עמי אשד  (צילום: דוברות המשטרה)
עמי אשד (צילום: דוברות המשטרה)

 

בעקבות חשיפת ynet, לפיה מפקד מחוז מרכז במשטרה, ניצב עמי אשד, "סידר" לעצמו חניה פרטית ברחוב שבו הוא מתגורר בכפר סבא, הודיעה היום (חמישי) ועדת התנועה העירונית של עיריית כפר סבא כי היא תתכנס לדון בביטול החניה "הפרטית" שהוענקה למפקד לאשד. בעקבות הפרסום, החלו חילופי האשמות בעיריית כפר סבא סביב השאלה מי אישר את מתן ההטבה.

 

סגן ראש העיר ומחזיק תיק התחבורה, עילאי הרסגור-הנדין, אמר כי הקצאת החניה נעשתה ללא אישורו: "ברצוני להבהיר באופן ברור: כשהגיעה אלי בקשת הקצאת החניה הפרטית למפקד המחוז, פסלתי אותה על הסף באופן מנומק וברור. הקצאת החניה נעשתה ללא אישורי". בנוסף, עורך הדין פיני פישלר שיגר מכתב למחלקה לחקירות שוטרים (מח"ש), שגם כך קיבלה דיווח על המקרה, ובו דרישה לבדוק כיצד התקבלה ההחלטה.

 

בעקבות בקשת מפקד משטרת כפר סבא, סגן-ניצב יורם ברינה, הקצתה העירייה למפקד המחוז עמי אשד חניה פרטית ברחוב עם מספר הרכב המשטרתי. לדברי המשטרה, יש צורך מבצעי בחניה שכזאת שכן מפקד המחוז יוצא לעיתים תכופות בשעות הלילה מביתו ולאחר חזרתו הוא לא מוצא חניה.

  

חניה קצין משטרה כפר סבא  (צילום: יאיר שגיא)
החניה הפרטית של אשד ברחוב (צילום: יאיר שגיא)

חניה קצין משטרה כפר סבא  (צילום: יאיר שגיא)
(צילום: יאיר שגיא)

 

 

החניון בתוך הבניין בו הקצין מתגורר (צילום: טל שחר)
החניה הפרטית בבנין של אשד (צילום: טל שחר)

 

עו
עו"ד פיני פישלר

הבקשה לחניה הפרטית  לקצין המשטרה ()
הבקשה לחניה הפרטית לקצין המשטרה

 

ניצב אשד, בעליה של חניה פרטית בבניין שבו הוא מתגורר, הוא הקצין הבכיר ביותר באזור המרכז שאחראי בין היתר הערים גם על כפר סבא. הוא נמצא בתפקידו מזה שנתיים ובמשך זמן רב אכן הצליח "להסתפק" בחניון הפרטי שבבניין מגוריו. לעתים אף מצא מקום חניה פנוי ברחוב סמוך לשפת המדרכה כאחד האדם. אלא של-ynet נודע כי למרות התנאים שמהם נהנה הקצין הבכיר - הכוללים רכב משטרתי (שמתברר כי אינו בנוי למידותיה הצרות של החניה בבניין) ונהג צמוד - מתברר שמשהו בכל זאת היה חסר: מקום חניה משלו - ברחוב.

 

הנושא הגיע לפתחה של ועדת התנועה העירונית בכפר סבא - ואושר על ידי חבריה. ואכן, לפני כמה שבועות, הגיעו אנשי הפיקוח העירוני לרחוב שבו נמצא בניין מגוריו של אשד וסימנו אזור חניה ומעליו תמרור עם מספר לוחית הרישוי. לא זאת אף זאת: אל השלט הוצמדה אזהרה לציבור שבה הובהר באופן חד-משמעי כי מדובר בחניה לרכב משטרתי.

 

בעקבות הפרסום התעורר גל של תגובות נזעמות על ההטבה לה זכה מפקד המחוז. מיד עם חשיפת הסיפור ב-ynet הודיע ניצב אשד כי הוא מתכוון לוותר על החניה שקיבל מהעירייה "כדי למנוע לזות שפתיים". בסביבתו של ניצב אשד ניסו להסביר כי הרכב שברשותו לא מתאים במידותיו למקום שהוקצה לו בחניון הפרטי שבבניין. עם זאת, השבוע - עת צולמו התמונות לעיל של מקום החניה - נצפה אחד מעוזריו של ניצב אשד כשהוא מגיע עם מכונית אחרת מסוג יונדאי, מחנה אותה בחניה הפרטית שניתנה לקצין הבכיר על-ידי העירייה - ונוסע עמו ברכב.

 

במכתב ששיגר עו"ד פישלר לראש עיריית כפר סבא הוא ביקש לקבל את הפרוטוקולים של ועדת התחבורה העירונית. במקביל הודיעה רכזת ועדות תנועה וחניות נכים בעירייה כי היא מתכוונת לקיים דיון חוזר בוועדה ולדון מחדש באישור.

 

פישלר טען במכתב: "אם נטענה טענת 'מבצעיות', האם נומקה? האם אומתה? האם בוססה? אבקש להודיעני מדוע ולמה במהלך כל תקופת כהונתו של אשד כמפקד המחוז לא נטענה טענה זו". במקביל נשלח המכתב גם למחלקה לחקירות שוטרים, אשר על פי מידע שהגיע ל-ynet, כבר אספה חומרים בבדיקה מקדימה על העניין.

 

מעיריית כפר סבא נמסר: "בעירייה התקבלה בקשה ממשטרת ישראל להקצאת מקום חניה למפקד מחוז מרכז בדרגת ניצב מסיבות מבצעיות. בשל הנסיבות שפורטו, הבקשה נבחנה ואושרה על פי כל הנהלים המקובלים".

 

ממשטרת ישראל נמסר בתגובה כי "ההחלטה להקצאת החניה התקבלה כדין על ידי ועדת התנועה של העירייה. עם זאת, בכדי למנוע לזות שפתיים, ביקש מפקד המחוז לבטל את הקצאת החניה ולהסיר את התמרור המוצב במקום".

 

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: דוברות המשטרה
עמי אשד
צילום: דוברות המשטרה
מומלצים