שתף קטע נבחר

תיעוד: תקרית ימית בין ספינת קרב רוסית למשחתת אמריקנית

ספינת קרב רוסית התקרבה באופן מאיים אל משחתת אמריקנית בים הערבי. בצי האמריקני האשימו: "העיכוב בהיענות לאזהרות כמעט גרם להתנגשות". הרוסים טענו: "הספינה האמריקנית חצתה את נתיב ההפלגה שלנו"

 

 

ספינת קרב רוסית התקרבה ביום חמישי באופן מאיים למשחתת של הצי האמריקני בצפון הים הערבי, תוך שהיא מתעלמת מהתרעות האזהרה של כלי השיט האמריקני. בסרטון שפורסם אמש (שישי) נראית הספינה הרוסית מתקרבת בקצב מהיר אל המשחתת "פארגוט", למרחק של עשרות מטרים בלבד, לפני ששינתה את מסלולה.

 

עוד סיפורים מהעולם בעמוד הפייסבוק של דסק החוץ

ספינה רוסית מתקרבת לספינה אמריקאית בים הערבי (צילום: רויטרס)
הספינה הרוסית התעלמה מהאזהרה. תיעוד מהסרטון(צילום: רויטרס)

ספינה רוסית מתקרבת לספינה אמריקאית בים הערבי (צילום: רויטרס)
(צילום: רויטרס)

ברשת CNN דווח כי המשחתת האמריקנית ביצעה חמש יריות אזהרה, הסימן הבינלאומי בין כלי שיט המתריע על קרבה מסוכנת, וקראה בקשר לרוסים לשנות את מסלול הפלגתם. "הספינה הרוסית סירבה בתחילה להיענות לאזהרות, אך בסופו של דבר שינתה את מסלולה. העיכוב שבהיענות לאזהרה כמעט וגרם להתנגשות מסוכנת", נמסר בהצהרה רשמית שפרסם הצי החמישי, הפועל במזרח התיכון. 

 

התקרית הנוכחית היא דוגמה אחת מיני רבות למתיחות בין חילות הים של שתי המעצמות, עליה התריעו בעבר גורמים בצי האמריקני, שהתלוננו על "פרובוקציות" מצד כלי שיט רוסים.

 

משרד החוץ הרוסי דחה את ההאשמות  וטען מנגד כי המשחתת האמריקנית היא שחצתה את נתיב הפלגתה של הספינה הרוסית באופן "בלתי מקצועי, ובהפרה בוטה של נורמות בטיחות בינלאומיות".


פורסם לראשונה 10/01/2020 23:55

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: רויטרס
תיעוד מהסרטון
צילום: רויטרס
מומלצים