שתף קטע נבחר

סרטוני ההתעללות הוצגו בביהמ"ש, האם פרצה בבכי: "כמה עוד אפשר?"

במהלך דיון באישום נגד המטפלת ציפורה דוד, שתועדה מכה תינוק, הוקרן תיעוד האלימות. האם פרצה בבכי, וגם המטפלת הנאשמת. דוד הודתה במעשים במסגרת הסדר טיעון, אולם עדיין ישנה מחלוקת על העבירה בה תורשע

תיעוד של המטפלת ציפורה דוד, שתועדה מכה תינוק, שהוקרן היום (א') בבית המשפט הוביל לפרץ של רגשות. בסרטון נשמעות צעקות התינוק, וצעקות המטפלת, שקוראת לעברו "די", ואז תוקפת אותו. עם הצגת הסרטונים פרצה האם בבכי, וכך גם ציפורה דוד.

 

 
ציפורה דוד (צילום: יריב כץ)
ציפורה דוד, המטפלת הנאשמת בהתעללות בבית המשפט(צילום: יריב כץ)
 

בחודש שעבר הודתה דוד במעשים במסגרת הסדר טיעון שהוגש לבית משפט השלום ברחובות, אבל בין הצדדים ישנה מחלוקת על העבירה בה תורשע. הפרקליטות מבקשת להרשיע אותה בהתעללות (שהעונש המקסימלי בגינה היא שבע שנות מאסר) ואילו סנגורה עו"ד ירון פורר מבקש שתורשע בעבירה קלה יותר – תקיפת קטין (שהעונש המקסימלי עליה הוא חמש שנות מאסר). הכרעת הדין תינתן בדיון הבא.

 

בדיון הוצגו לראשונה סרטוני האבטחה שתיעדו את הפגיעה בתינוק, מול הוריו שישבו באולם בית המשפט. התובע, עו"ד מיכאל סטופ מפרקליטות מחוז מרכז, תיאר את הסרטון, ואמר כי "הנאשמת מצמידה מגבת בחוזקה לפניו של התינוק וחונקת אותו. המקרה הסתיים בלי נזק לצמיתות, כולנו תקווה שלא נגרם לו נזק נפשי אבל אין ערובה לכך".

 

בהפסקה בדיון, הטיחה אם התינוק בנאשמת: "שימי מעיל על הראש כי כל החיים תצטרכי להסתתר עד שתמותי". עם זאת, ממשיך פורר לטעון כי מדובר בתקיפה, ולא בהתעללות. "אף אחד לא טוען שהיא מטפלת אידיאלית, אבל צריך לשקול את עצמת האכזריות", הדגיש.

 

הזוג רוגוב עם תינוקם שעבר התעללות  ()
הורי התינוק, בפוסט שפרסמה האם בפייסבוק

 

 לאחר הדיון פרסמה האם פוסט בפייסבוק, שבו תיארה את יומה בבית המשפט. "לשבת שם ולשמוע את השופטת מקריאה את כתב האישום המתוקן, המעודן, ועם כל ההקלות והתיקונים, מדובר בכתב אישום חמור למדי שבו מתארים מה דוד עוללה לבן שלנו, ואז לראות את הסרטונים הקשים שבהם היא צורחת עליו, מזניחה, מתעלמת ממנו, מרביצה, משפילה אותו - תינוק בן 11 חודשים. נגמרתי. כמה עוד אפשר?".

 

כתב האישום נגד דוד המתגוררת במושב בית עובד, הוגש בחודש מאי. היא נאשמת שהכתה את התינוק בזמן שטיפלה בו בבית הוריו וסבתו.

 

עורך דין ירון פורר  ( צילום: מוטי קמחי )
עורך הדין ירון פורר, המייצג את המטפלת( צילום: מוטי קמחי )

 

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: יריב כץ
ציפורה דוד, המטפלת המתעללת
צילום: יריב כץ
מומלצים