שתף קטע נבחר

סתיו שפיר על החיבור בין העבודה-גשר למרצ: "נראה כמו סידור עבודה"

חברת הכנסת שנותרה מחוץ להסכם בין עמיר פרץ לניצן הורוביץ התקשתה לברך על החיבור שפעלה למענו. בימים הקרובים תכריע על המשך דרכה: פרישה מהמרוץ - או התמודדות עצמאית עם המפלגה הירוקה

  

חברת הכנסת סתיו שפיר, שנותרה מחוץ לחיבור בין העבודה-גשר למרצ, התייחסה הבוקר (שני) להסכם בין עמיר פרץ לניצן הורוביץ - והתקשתה לברך. "בוקר לא פשוט", אמרה שפיר ל-ynet. "בשנים האחרונות פעלתי מבוקר עד ערב למען איחוד גדול בשמאל, אבל האיחוד הגדול אמור להיות איחוד של שינוי ושל תקווה. חיבור שמבוסס על הערכים המשותפים ועל הנכונות להילחם עבורם".

 

סתיו שפיר (צילום: אבי מועלם )
סתיו שפיר(צילום: אבי מועלם )

שפיר הוסיפה כי "אסור שהחיבור הזה יהפוך לוויתור על המאבק לצדק חברתי ולצדק סביבתי, על המלחמה בשחיתות, על המאבק לזכויות אזרח ועל שותפות יהודית ערבית. אלה הערכים שהתחייבנו להילחם בעבורם כשהקמנו את המחנה הדמוקרטי, ושאני וחבריי בתנועה הירוקה עושים למענם לילות כימים". שפיר כינתה את הרשימה המסתמנת של פרץ והורוביץ "רשימת סידורי עבודה", ואמרה כי היא רק מרחיקה את הציבור מהפוליטיקה. "המשימה הכי חשובה שלנו היום במחנה שמאמין בישראל - זה לבנות את האמון מחדש. להציע חזון חדש, להציע דרך מגשרת", אמרה.

 

בימים הקרובים שפיר תצטרך להכריע את המשך דרכה הפוליטית, וכרגע האפשרויות שעומדות הן לפרוש מהמרוץ לכנסת - או להתמודד עצמאית. "אנחנו ממשיכים בכל הכוח", הוסיפה חברת הכנסת. "בימים הקרובים אפגש עם התומכים והתומכות שלנו, פעילי המפלגה הירוקה, כדי להחליט לאן מועדות פנינו".

 

 

עמיר פרץ וניצן הורוביץ ()
עמיר פרץ וניצן הורוביץ

 

 

 

 

יו"ר העבודה-גשר, עמיר פרץ, סיכם עם יו"ר מרצ, ניצן הורוביץ, על התמודדות משותפת של מפלגת העבודה-גשר ומרצ בבחירות לכנסת ה-23. השניים סיכמו כי הרשימות ירוצו בבחירות תחת פתק עם האותיות "אמת", המזוהות עם מפלגת העבודה. בפגישה שקיימו השניים בביתו של יו"ר העבודה-גשר בשדרות, הוחלט כי עמיר פרץ יעמוד בראש הרשימה החדשה. אורלי לוי-אבקסיס תהיה במקום השני וניצן הורוביץ במקום השלישי.

 

מבין 11 המקומות הראשונים ברשימה החדשה יישמרו 6 מקומות לחברי העבודה, ו-5 למרצ. חבר הכנסת יאיר גולן (ישראל דמוקרטית) ישובץ על חשבון אחד המקומות ששמורים למרצ, וחברת הכנסת סתיו שפיר כאמור לא תהיה חלק מהרשימה המשותפת בשלב זה.

 

בשבוע שעבר, עוד לפני האיחוד, במרצ הסכימו לשמור לשפיר את המקום החמישי בלבד ברשימה. בכירים במרצ העריכו כבר אז ששפיר לא תהיה חלק מהרשימה והוסיפו כי ישנו כעס גדול במפלגה על התנהלותה של שפיר, שמנהלת לטענתם קמפיין נגד מרצ.

 

לפני כשלושה שבועות הודיעה שפיר כי תרוץ עם המפלגה הירוקה והצהירה: "המפלגה הירוקה רצה לכנסת. מה שקורה בשמאל זה לא מחנה פוליטי - זו הטיטאניק. אין לי כוונה להתנגש בקרחון, אלא לדאוג שתהיה פה אלטרנטיבה שלטונית. מי שרוצה איחוד ולא עסקנות - יבוא איתנו".

 

 

 

 

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: אבי מועלם
סתיו שפיר
צילום: אבי מועלם
מומלצים