שתף קטע נבחר

שלח: "נתניהו בורח ממשפט יותר משנה"; שטייניץ: "כחול לבן עושים פארסה מהכנסת"

השר מהליכוד אמר בריאיון לאולפן ynet כי יו"ר הכנסת אדלשטיין צדק כשהגן על היועץ המשפטי של הכנסת: "הוא עשה טעות חמורה, אבל לא צריך לתקוף אישית". שלח על האיחוד בשמאל: "לא יכול להגיד שאני לא שמח"

 

 

 

ברקע התכנסותה של הוועדה המסדרת של הכנסת, שצפויה להקים את ועדת הכנסת שתדון בחסינות ראש הממשלה בנימין נתניהו, טען הבוקר (יום ב') השר יובל שטייניץ (הליכוד) באולפן ynet כי "כחול לבן יוצרת תקדים שלא היה בתולדות ישראל לטובת ניגוח פוליטי של בנימין נתניהו". ח"כ עפר שלח (כחול לבן) אמר מנגד: "נתניהו מעכב אותנו סביב סוגיית בריחתו מהמשפט כבר יותר משנה, אין שום צורך להמשיך את העיכוב הזה. צריך לעשות את הדיון הזה, ולעשות אותו כמו שצריך".

 

חצי חצי יובל שטייניץ ו עופר שלח (צילום: אבי מועלם)
עפר שלח ויובל שטייניץ(צילום: אבי מועלם)

שטייניץ התייחס לדבריו של יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין אתמול, שהגן על היועץ המשפטי של הכנסת איל ינון ברקע מתקפות הליכוד נגדו: "יולי אמר דבר נכון, לא צריך לתקוף אישית. היועץ המשפטי של הכנסת טעה טעות חמורה, לדעתי אין דבר כזה שהוא פוסל את עצמו מהדיונים אבל לא מהפרוצדורה. אני לא מכיר דבר כזה בעולם המשפט ששופט אומר 'אני לא אתן את פסק הדין אבל אני אקבע את המהלכים של המשפט, את הפרוצדורות של המשפט'. פסילה זו פסילה וגם מראית עין של ניגוד עניינים מחייבת פסילה. אני לא יודע איך אני הייתי נוהג במקומו של יולי, אבל אני חושב שהכנסת הולכת כאן למקום רע מאוד של שימוש בתקדים שלא היה כדוגמתו רק לטובת הצרכים הפוליטיים של כחול לבן".

 

- צריך להגיד שיש הרבה תקדימים פוליטיים בחודשים האחרונים.

"לא כזה. זו לא סתם ועדה, בית המשפט העליון קבע שתהליך של דיון בחסינות צריך להיות תהליך אחר, נקי עד כמה שאפשר משיקולים פוליטיים והוא פסל אותו כאשר חברי הכנסת לא התייחסו אליו ברצינות וקבעו את עמדתם מראש. לכן העובדה שכחול לבן הולכים גם נגד פסיקות של בית המשפט העליון בעבר ולוקחים את התהליך שאמור להיות חצי שיפוטי והופכים אותו לתהליך של תעמולה פוליטית גרידא לטובת בחירות זה לדיראון בתולדות הכנסת והדמוקרטיה".

 

שלח טען כי דחיית הדיונים נועדה אך ורק לאפשר לנתניהו להמשיך ולהתחמק ממשפט: "רה"מ ביקש חסינות מהכנסת בגלל שהיה צריך לעשות את זה תוך 30 יום, אז אנחנו צריכים לאפשר לו להתחבא מאחורי זה עד יוני? לבוחר מגיעה איזשהי וודאות, מגיע לו אחרי שלוש מערכות בחירות שלכולן נגררו כי בנימין נתניהו ביקש לעכב את ההליך המשפטי, לדעת האם רה"מ בנימין נתניהו, יהיה גם הנאשם בנימין נתניהו אחרי הבחירות".

 

- בתקופת הזמן הזאת עד הבחירות אפשר יהיה לעשות מהלך יסודי בוועדה ולקבל הכרעה אם כן תהיה לו חסינות או לא?

"אם הדבר הזה ייעשה בטוב וביעילות, חודש זה מעל ומעבר. הטיעונים לחסינות הם טיעונים שלא נוגעים לא לאשמה של הבן אדם שמבקש את החסינות אלא האם זה עומד בעילת החסינות או לא, יכול להיות שיהיו טיעונים משכנעים למה זה עומד בעילת החסינות. את הדיונים האלה אפשר לעשות ברצינות".

 

שלח: "נקים ממשלה עם ברית זוגיות ותחב"צ בשבת"

על האיחוד בשמאל והאפשרות לאיחודים בימין אמר שטייניץ: "אין ברירה. חייבים להתאחד, כי אם המפלגות שמימין לליכוד ירוצו בכמה ראשים הן נותנות סיכוי מאוד גבוה לניצחון השמאל. הימין הפסיד 2-3 ואפילו 4 מנדטים בכל מערכת בחירות, לכן לא היו לנו 61 חברי כנסת ואסור שהטרגדיה הזאת תחזור עוד פעם, בשמאל, אני מוכרח להגיד לזכותם, גילו בגרות והתאחדו, עכשיו גם בימין צריך לגלות בגרות ולא להעביר על מגש של כסף את השלטון לשמאל בהובלת כחול לבן".

 

שלח התייחס גם הוא לאיחוד בשמאל ואמר כי "זו החלטה של העבודה ושל מרצ, הם קיבלו את ההחלטה ואני לא יכול להגיד שאני לא שמח".

 

- הם קיבלו החלטה שטובה לכם, עכשיו אתם יכולים לשתות אותם.

"אנחנו לא נעשה קמפיין של מפלגה גדולה כי ברור לנו שזה לא הסיפור. ברור לנו שצריך למקסם את הקולות שמי שמבקש שינוי צריך להשיג. אני חושב שהחיבור הזה מאפשר בהחלט ליצור מצב שבו תהיה הכרעה, וצריכה להיות הכרעה בבחירות האלה, אני חושב שגם ההערכה תבוא מזה שמה שנראה כמו איזה גוש מונוליטי של נתניהו גם הוא לא יהיה גוש מונוליטי אחרי הבחירות".

 

- עם מי כחול לבן ילכו? מרצ-העבודה או עם בנט ושקד?

"לא אלה פסולים ולא אלה פסולים, אנחנו נצטרך בסוף להגיע ל-61 ולהביא לזה שהטרלול המופרך הזה שאנחנו נמצאים בתוכו כבר שנה יגמר ובני גנץ יהיה ראש ממשלה. נעשה את זה עם מי שנוכל".

 

 

עמיר פרץ וניצן הורוביץ ()
עמיר פרץ וניצן הורוביץ. שלח: "האיחוד בשמאל משמח"

- האופציה המיטבית ביניכם היא עדיין ממשלת אחדות עם הליכוד?

"שתי מערכות הבחירות האחרונות הראו שהעם חלוק. בסיטואציה הזאת ממשלת אחדות היא טובה הן מהבחינה הזאת שהיא תייצר ממשלה יציבה והן מזה שאנחנו צריכים איזה תקופת פיוס אחרי הטירוף שנתניהו הכניס אליו, אבל אנחנו בסופו של דבר בשני במרץ נסתכל על תוצאות הבחירות, זה נורא קשה לדבר על הדברים האלה באופן תיאורטי".

  

שלח התייחס לדבריו של מספר 3 בכחול לבן, משה יעלון, באולפן ynet שאמר כי הצהרות ה'ממשלה החילונית' נאמרו לצרכי קמפיין: "אנחנו נקים ממשלה לא רק על פי היכולות שלנו אלא גם על פי העקרונות שלנו, אני לא יודע מה זה חילונית. אני אומר שברית זוגיות לזוגות להט"בים ולכל פסולי החיתון במדינת ישראל תהיה, תחבורה ציבורית בשבת תהיה, חוק גיוס יהיה ועל הקווים האלה שהם הקווים במצע שגם בוגי יעלון חתום עליו וגם אני חתום עליו תקום ממשלה בראשות כחול לבן".

 

- נראה לי שלא כולם מסכימים בכחול לבן.

"יש לכחול לבן מצע, אני הייתי בין האנשים שניסחו אותו, המצע הזה מנוסח באופן אופרטיבי, ככה הגענו אליו כיוון שיש חילוקי דעות. ניסחנו אותו, חילי טרופר, יועז הנדל ואני. בין יועז הנדל לביני יש חילוקי דעות, זה לא סוד, בלא מעט דברים".

 

על דבריו של טרופר כי כחול לבן אינה פוסלת את רפי פרץ כשר חינוך ברקע הריאיון שהעניק ל"ידיעות אחרונות" אמר שלח: "אני לא מתעסק בהרכבת הממשלה ולא בפסילת אנשים, דעות כמו של רפי פרץ לא יהיו הדעות שלפיהן תנהג ממשלה בראשות כחול לבן. זה לא עיסוק בכלל בפסילה של אנשים.אנחנו נרכיב ממשלה, אם ננצח, שתהיה לפני קווי היסוד של כחול לבן ובשביל להיות בממשלה יצטרכו לקבל אותם".

 

 

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: אבי מועלם
עפר שלח ויובל שטייניץ
צילום: אבי מועלם
מומלצים