שתף קטע נבחר

הצלחה ל-BDS: חרם על כנס לצמחי מרפא בטבריה

הגילדה האמריקנית לצמחי מרפא, הארגון הגדול בעולם בתחום, תמך תחילה בכנס הבינלאומי על צמחים קדומים - אך קמפיין BDS גרם לחבריו לבטל את הגעתם. יוזמות הכנס מאוכזבות: "חושבים כנראה שטבריה היא שטח כבוש". ההכנות לכנס נמשכות כרגיל: "שבעולם ידעו על המצוינות הישראלית"

בעקבות קמפיין אגרסיבי של תנועת ה-BDS, הגילדה האמריקנית לצמחי מרפא החליטה להחרים כנס בינלאומי ראשון בנושא צמחי מרפא קדומים, שיתקיים בחודש הבא באכסניית אנ"א פוריה שליד טבריה.

 

מדובר בכנס ללא מטרות רווח שאותו יזמו חמישה מומחים לצמחי מרפא מישראל ומחו"ל, שרצו לקיים את הכנס הבינלאומי הראשון בעולם (באנגלית) לצמחי מרפא בישראל. בכנס היו אמורים להשתתף 11 מומחים מישראל ומחו"ל בנושא צמחי מרפא והגילדה האמריקנית לצמחי מרפא – הגוף הגדול והחשוב בעולם בתחום הזה – נתנה את ברכתה לקיומו. נשיא הגילדה אף פרסם סרטון שבו בירך על הכינוס והזמין את חברי הגילדה להגיע לישראל.

היוזמות רוצות להציג לעולם את "המצוינות והחדשנות" הישראלית בתחום. צמחי מרפא, ארכיון (צילום: shutterstock) (צילום: shutterstock)
היוזמות רוצות להציג לעולם את "המצוינות והחדשנות" הישראלית בתחום. צמחי מרפא, ארכיון(צילום: shutterstock)

אלא שאז פעילת BDS אמריקנית בשם שבינה לפלאור גאנג'י פרסמה פוסט ברשת ובו קראה להחרים את הכנס שמתקיים בישראל. "כפי שאתם יודעים כמה מומחים לצמחי מרפא החליטו לשתף פעולה עם כנס לצמחי מרפא קדומים בישראל. בכנס אין דוברים פלסטינים או מוסלמים ואחד הדוברים מתייחס לפלסטינים כקבוצת אנשים, לא עם, שעזבו מרצונם את מולדתם ההיסטורית".

 

פעילת החרם הוסיפה: "אני עומדת מאחורי תנועת ה-BDS לא בגלל שאני שונאת את הישראלים אלא בגלל האהבה שיש לי לפלסטינים. אני מאמינה שמגיע להם כבוד, זכויות אדם, מים נקיים, חינוך, בריאות והיכולת לחיות בחופשיות במולדתם ההיסטורית. כאשר שמעתי על הכנס עשיתי את מה שאני תמיד עושה כשאני שומעת על אנשים שמקבלים החלטות שפוגעות בצורה שיטתית וברוטאלית באנשים. חשתי חסרת תקווה אבל אז דבר נפלא קרה. אנשים מכל העולם החליטו לעשות מעשה ופנו למומחים שמעורבים בכנס".

 

התוצאה של הקמפיין הייתה ששניים מהדוברים המרכזיים שהיו אמורים להגיע מארה"ב ומצפון אירלנד וחברים בגילדה האמריקנית הודיעו על ביטול הגעתם. נשיא הגילדה דרש מיוזמות הכנס למשוך את סרטון התמיכה שלו.

שבינה לפלאור גאנג'י  ()
"תומכת ב-BDS לא כי אני שונאת ישראלית, אלא כי אני אוהבת פלסטינים". שבינה לפלאור גאנג'י

וכך ירדו לטמיון חודשים של הכנות, פרסום, מודעות עם שמות הדוברים המרכזיים - שאת כולם מימנו היזמיות מכיסן הפרטי. רבקה אסולין, מייסדת עמותת "שורשים קדומים ישראל", שהיא מיוזמות הכנס ועולה חדשה מארה"ב, סיפרה: "הייתי בהלם מוחלט. ההתקפה עלינו מצד ה-BDS הייתה אגרסיבית מאוד. הם חושבים כנראה שטבריה היא התנחלות ושטח כבוש אם הם קוראים להחרמת הכנס. זו הוכחה ברורה שהם לא רואים בטבריה חלק מישראל. היינו המומים שארגון פוליטי ישתמש בכנס צמחי מרפא לא פוליטי ויסובבו אותו לאג'נדה הפוליטית שלהם. הכנס הזה לא נוגע לממשלות. זה כינוס לא פוליטי של שלום, של מומחים בתחום צמחי מרפא. כולנו פועלים בהתנדבות".

 

מארגנות הכנס חששו בהתחלה שבעקבות ביטול הגעתם של המרצים ומשיכת תמיכתה של הגילדה האמריקנית יהיה צורך לבטלו. גם קצב מכירת הכרטיסים ירד דרמטית בעקבות הקמפיין. אבל בסופו של דבר הן החליטו שלא להיכנע ולהמשיך בהכנות כרגיל. "לא ניתן ל-BDS לנצח", הכריזה אסולין. "כל הפרויקט הזה הגיע מהאהבה שלי לישראל ומהרצון שלי שבעולם ידעו על המצוינות והחדשנות שיש בישראל בנושא צמחי מרפא. בעולם לא יודעים הרבה על הידע הישראלי הגדול".

 

במקום הדוברים שביטלו את הגעתם נמצאו דוברים חדשים – ביניהם גם מומחית בעלת שם עולמי לצמחי מרפא מארה"ב, שרה חנה סילברסטיין, שהיא יהודייה אורתודוקסית.

 

יזמיות הכנס פנו גם לארגון "מילואימניקים בחזית" בראשות עמית דרי וביקשו את עזרתו. בבירור שעשה גילה הארגון כי כותבת הפוסט גאנג'י היא לא אחרת מאשר העורכת הראשית של המגזין של גילדת צמחי המרפא האמריקנית ומקבלת ממנה שכר חודשי. היא זו שלחצה מבפנים על החרמת האירוע. מבדיקה נוספת התברר כי מדובר בהפרה של הקוד האתי של האגודה, לפיו היא לא תחרים שום אדם או מדינה על רקע פוליטי. הארגון יזם קמפיין נגד הגילדה בדרישה שתחזור בה מהחרם.

 

"זו הצלחה מרשימה של פעילי החרם", אמר דרי. "כנס יחסית לקוני וללא כל הקשר פוליטי, למעט העובדה שהוא מתרחש בישראל, מוחרם על ידי אגודה לא פוליטית אמריקנית. אין לנו ספק שפעילי BDS חודרים לעוד ועוד אגודות מקצועיות שונות על מנת לקדם את אג'נדת החרם על ישראל, דרך איומים והפעלת לחץ על גורמים מקצועיים שונים. האמריקנים צריכים להוקיע ולגנות את העובדה שגוף אמריקני שותף פעיל בחרם הזה. אנחנו נפעל גם בכלים משפטיים העומדים לרשותנו על מנת למצות דין עם מי שיפעל באופן בלתי חוקי ומאיים על גופים ישראליים".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: shutterstock
חרם על כנס בנושא צמחי מרפא
צילום: shutterstock
מומלצים