שתף קטע נבחר

צעיר נרצח ביריות בג'דיידה-מכר שבגליל

מחמוד אמברשם (26), תושב המקום, נורה למוות ליד חנות מכולת של אימו. קרוב משפחתו אמר: "הגיע הזמן להפסיק לפזר סיסמאות", תושבים במקום תקפו את המשטרה: "אפשר היה למנוע את הרצח, אך כשמדובר בערבי זה לא מעניין". במקביל, תועד ירי בכפר מייסר שבמשולש: "הכתובת על הקיר"

 

 

מחמוד אמברשם (26), תושב היישוב ג'דיידה-מכר שבגליל, נורה למוות בצהריים (יום ב') סמוך לחנות מכולת השייכת לאימו. תחילה מצבו הוגדר קשה והוא פונה על-ידי צוותי מד"א למרכז הרפואי לגליל בנהריה, אולם שם נאלצו הרופאים לקבוע את מותו. על-פי הדיווחים מהמקום, באמברשם פגעו כמה כדורים.

 

כוחות משטרה גדולים הגיעו לזירה ופתחו בחקירה. אחד הכיוונים שנבדקים הוא סכסוך פנימי ביישוב.

רצח נרצח נרצח מ ג'דידה מכר מחמוד אמברשם ()
מחמוד אמברשם

"אני לא יודע מי רצח אותו או מה הרקע לכך", אמר קרוב משפחתו של אמברשם. "כולנו מופתעים, זה אירוע מזעזע. לא יודעים מתי יתחילו להילחם בפשיעה ובאלימות שפוגעת בנו, התופעה הזו מסכנת את חיי כל האנשים".

 

לדבריו, "היום נרצח מחמוד, ואתמול נרצחו אנשים אחרים. מחר אולי אני אהיה בתור. הגיע הזמן להפסיק לפזר סיסמאות, לעבוד ברצינות ולא רק לדבר באוויר". קרוב המשפחה סיפר כי אמברשם לא היה מעורב בעברו באירועים פליליים. "מה עשה אדם צעיר כדי שירצחו אותו?", תהה. "הוא לא פגע באנשים ולצערי אנחנו מאבדים אנשים טובים. הכאב ממשיך ללוות אותנו לכל החיים".

זירת רצח ב ג'דידה  נרצח מכר מחמוד אמברשם ()
זירת הרצח

תושבים מהיישוב סיפרו כי אמברשם כבר נורה בעבר ונפצע באורח קל. "המשטרה יכולה הייתה למנוע את הרצח, אבל כשמדובר בערבי זה לא מעניין אותה", תקפו התושבים.

 

 

בתוך כך, הבוקר נרשם אירוע חריג שבמסגרתו נכנס אדם לבניין המועצה ביישוב יפיע שבצפון והכה את ראש המועצה מאהר חליליה. ראש המועצה נפגע באורח קל. המשטרה פתחה במצוד אחר התוקף ועצרה אותו לבסוף.

 

בשעות הלילה המאוחרות ירו אלמונים לעבר בית בכפר מייסר שבמשולש. יומיים לפני כן נורו יריות לעבר רכב באותה השכונה. בשני המקרים נרשם נזק אך לא היו נפגעים. אחד מתושבי המקום תיעד את הירי, ולאחריו נשמעות צעקות של תושבים.

 

"המשטרה הגיעה לשכונה. לצערי אין טיפול מספיק. הירי מפחיד ילדים ונשים ומסכן את חיינו", אמר תושב המקום. "היורים ירו ללא הפסקה, למרות כל הצעקות הם המשיכו לירות בלי לדפוק חשבון לאף אחד". לדבריו, "אם המשטרה לא תעצור את היורים – שלא תופתע אם יהיה רצח בכפר, כי הכתובת על הקיר".

 

היום הגיעו שוטרים מתחת בקה אל-גרבייה לזירה ופתחו בחקירה, שבמסגרתה נעצר חשוד בירי.

 

מתחילת שנת 2020 נרצחו שישה בני אדם בחברה הערבית. הראשון שבהם היה הנער מחמוד עביד, שנורה למוות בעת שעמד ברחוב ראשי בכניסה לשכונת ג'ואריש ברמלה. אחריו נרצח סאהר אבו אלקיעאן בקטטה ביישוב חורה שבנגב. בהמשך נרצחה שאדיה אבו סריחאן (35) מפזורת ערוער, שנחנקה למוות. אתמול נרצח עבד אלמונעם אלג'ראבעה ביישוב הבדואי אל-סייד שבנגב. בתחילת החודש נרצח גם חמאדה טהא, תושב כפר קאסם, בפיצוץ רכב בכביש 6 ליד מחלף ניצני עוז. 

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
"הכאב ממשיך ללוות". מחמוד אמברשם
מומלצים