שתף קטע נבחר

רפי פרץ הכריז: בחירות לראשות הבית היהודי אחרי הבחירות לכנסת

יו"ר המפלגה הדתית-לאומית הסביר כי מדובר ב"צעדים בוני אמון, במטרה להחזיר את המפלגה לימי הזוהר שלה". הוא קרא לשקד וסמוטריץ להתמודד על הנהגת המפלגה, "לטובת אחדות הציונות הדתית"

3082 (Photo: Yariv Katz)
"המהלכים יחזקו את הבית". השר רפי פרץ(Photo: Yariv Katz)
 

יושב ראש הבית היהודי, השר רפי פרץ, הכריז הערב (שני) על בחירות פנימיות להנהגת המפלגה שייערכו בחודש יוני - כשלושה חודשים אחרי הבחירות הקרובות לכנסת. השר פרץ גם קרא לח"כ איילת שקד וליו"ר האיחוד הלאומי בצלאל סמוטריץ' להתמודד על הנהגת המפלגה, "לטובת אחדות הציונות הדתית".

 

"מאז כניסתי לתפקיד ידעתי תמיד כי אצטרך לקבל לגיטימציה נוספת מהציבור", הסביר השר פרץ, שמונה ליו"ר המפלגה על ידי ועדת איתור לקראת בחירות אפריל 2019, אחרי שהיו"ר דאז נפתלי בנט פרש ממנה והקים את "הימין החדש". "בצר לנו, מדינת ישראל הלכה למערכת בחירות אחרי מערכת בחירות, ללא חלון זמן שבו ניתן היה לקיים בחירות פנימיות",  כתב פרץ במכתב לחברי מרכז המפלגה.

 

 

"לאחר התייעצות עם סגנים וחברי מועצות ועם פעילים מרכזיים בתוך הבית היהודי החלטתי על שורה של צעדים בוני אמון, במטרה לשקם את המפלגה ולהחזיר אותה לימי הזוהר שלה", הוסיף שר החינוך. "מהלכים אלו יחזקו את הבית, יגבירו את האמון בו ויחברו חזרה כמה שיותר קהלים למפלגת הציונות הדתית".

  

פרץ קרא קרא בהודעתו רק לשניים להתמודד על ראשות המפלגה - ח"כ איילת שקד והשר בצלאל סמוטריץ'. על ח"כ מוטי יוגב, שהיה מספר 2 בבית היהודי ופרש מהרשימה במחאה על התנהלותו של היו"ר, כתב פרץ כי הוא "מוקיר ומעריך את כל פועלו ועשייתו של ח"כ מוטי יוגב ובטוח שהוא ימשיך לתרום בהנהגת המפלגה", אך לא קרא לו להתמודד. מקורבים לפרץ הסבירו כי הוא קרא רק לשקד ולסמוטריץ' להצטרף "כי הם כל הזמן רצו לבוא לבית היהודי" וכי "בנט כבר עומד בראשות מפלגה". זאת למרות שגם סמוטריץ' הוא יו"ר מפלגה - האיחוד הלאומי.

בצלאל סמוטריץ' איילת שקד (צילום: אלכס קולומויסקי )
פרץ קרא להם להתמודד על ראשות הבית היהודי. סמוטריץ' ושקד(צילום: אלכס קולומויסקי )
 

התנהלותו ואמירותיו של פרץ זכו לביקורת חריפה בתקופה האחרונה. זמן קצר אחרי שהוכרזו בחירות החליט פרץ לכרות ברית עם מפלגת הימין הקיצוני "עוצמה יהודית" בראשות איתמר בן גביר - מהלך שעורר זעם בקרב פעילים בציונות הדתית. לפני כשבוע התחוללה סערה בעקבות אמירותיו של השר בגנות קהילת הלהט"ב בריאיון ל"ידיעות אחרונות". בעקבות האמירות נשמעו נגדו גינויים רבים במערכת הפוליטית ומחוצה לה, ופרצה מחאה נגדו במערכת החינוך. עם סגירת הרשימות בשבוע שעבר ספג פרץ מהלומה נוספת, כשנכנע ללחץ כבד מצד ראש הממשלה בנימין נתניהו, וחזר בו מההסכם עם עוצמה יהודית. זאת כדי להשתלב ברשימה עם הימין החדש בראשות נפתלי בנט.

 

הבוקר נחשף ב-ynet יומן הפגישות של פרץ, שמעלה כי הוא נוהג לבקר בעיקר בבתי ספר ובמוסדות להשכלה גבוהה דתיים. מהיומן עולה גם כי חלק ניכר מהאירועים הציבוריים שבהם השתתף פרץ היו מזוהים עם הציבור הדתי, וחלק גדול מאוד מפגישותיו המקצועיות במשרד החינוך הן עם אנשי מקצוע ממנהל החינוך הדתי - לעומת פגישה אחת בלבד שקיים בנושא שקשור לחינוך בחברה הערבית. הוא מעולם לא ביקר בבית ספר ערבי, ולמרות הבטחתו לא נועד עם מורים להט"בים.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: יריב כץ
יו"ר הבית היהודי, השר רפי פרץ
צילום: יריב כץ
מומלצים