שתף קטע נבחר

"חשד בדאבוס: מרגלים רוסים בתור שרברבים"

בעוד טראמפ ומנהיגי העולם מתכנסים לפורום הכלכלי בעיירת הסקי השווייצרית, מדווח עיתון מקומי כי באוגוסט אשתקד תשאלו שם הרשויות שני רוסים ש"נשלחו להתקין ציוד מעקב". המשטרה אינה מאשרת את הפרטים: "הם תושאלו, אבל לא זוהתה עבירה כלשהי והם עזבו עם דרכונים דיפלומטיים"

עיתון בשווייץ דיווח היום (ג') כי הרשויות במדינה הצליחו לסכל מבצע ריגול של רוסיה, שבמסגרתו ניסו סוכני מודיעין רוסים להתחזות לשרברבים כדי להתקין ציוד ריגול בדאבוס, עיירת הסקי שבה מתכנס בימים אלה – כמדי שנה – הפורום הכלכלי העולמי.

 

עוד סיפורים מהעולם בעמוד הפייסבוק של דסק החוץ

 

שווייץ הפורום הכלכלי העולמי דאבוס (צילום: AFP)
דאבוס, שווייץ. שהות ארוכה(צילום: AFP)

העיתון טאנס-אנצייגר מדווח כי המשטרה תשאלה את שני הרוסים, בעלי דרכונים דיפלומטיים, באוגוסט אשתקד, חמישה חודשים לפני כינוס הפורום, וכי את חשד הרשויות עוררה העובדה שהשניים שהו בדאבוס – אתר יוקרתי למדי – זמן רב יחסית.

 

לפי הדיווח, החוקרים השווייצרים חשדו שהקרמלין הפקיד בידי השניים את המשימה להתקין ציוד מעקב באזור דאבוס כדי לעקוב אחר השיחות הפרטיות שינהלו במקום מנהיגי העולם ועשיריו. השניים הצהירו כי הם דיפלומטים, הציגו דרכונים דיפלומטיים – ועזבו בעזרתם את המדינה.

 

הפורום הכלכלי העולמי, נזכיר, הוא אחד הכינוסים הבינלאומיים החשובים של השנה, והאליטה הפוליטית העולמית מגיעה אליו – בכלל זה נשיא ארה"ב דונלד טראמפ ומנהיגי האיחוד האירופי.

נשיא ארה
טראמפ בכינוס היום. רוסיה מכחישה(צילום: AP)

שווייץ הפורום הכלכלי העולמי דאבוס (צילום: AFP)
(צילום: AFP)

משטרת שווייץ ניסתה היום להמעיט בחשיבות הדיווח. לפי המשטרה בקנטון גאובינדן, שבו שוכנת דאבוס, שוטרים אכן תשאלו את שני הרוסים באוגוסט 2019, אך עשו זאת במסגרת בדיקת זהות שגרתית ולא מצאו סימן לעבירה כלשהי.

 

"זה נכון שבדקנו שני אזרחים רוסים בדאבוס ושהם הזדהו באמצעות דרכונים דיפלומטיים, אבל לא מצאנו שום סיבה לעצור אותם. הותר להם להמשיך לדרכם", מסרה דוברת מטעם משטרת הקנטון. שגרירות רוסיה בברן הכחישה בתוקף שמדובר בסוכני מודיעין.

גרטה טונברג הפורום הכלכלי העולמי ב דאבוס ב שווייץ (צילום: EPA)
הנערה פעילת הסביבה גרטה טונברג, היום בפורום הכלכלי העולמי(צילום: EPA)

מנהל קרן ההשקעות ביל בראודר, שמוביל קמפיין לחשיפת שחיתות ולרדיפת נציגי ממשל רוסים שאותם הוא מאשים במות חברו עורך הדין סרגיי מגניצקי, שמת בכלא הרוסי בשנת 2009 אחרי שהתלונן על התעללות, אומר שהאירוע שעליו דווח בשווייץ מעיד עד כמה ארוכה ידה של רוסיה.

 

"הרוסים פועלים נמרצות נגד כל אויביהם בכל המדינות – יש להם משאבים אדירים ודאבוס היא מקום חשוב", אמר היום לרויטרס בעיירה השווייצרית.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: AFP
דאבוס, שווייץ. מנהיגי העולם הגיעו
צילום: AFP
מומלצים