שתף קטע נבחר

שרת התרבות הרוסית פרסמה בעבר: "לא סובלת תרבות"

אולגה ליובימובה בת ה-39, שמונתה לתפקיד בקרמלין לפני ימים אחדים, כתבה בבלוג רוסי לפני יותר מעשור כי "מוזיקה קלאסית, בלט, אופרה ומוזיאונים הם בזבוז זמן". היא אף סיפרה על חבר שהזמין אותה לקונצרט, אך היא "פשוט לא הייתה מסוגלת". דבריה עוררו ביקורת וחלקם נמחקו מהרשת

אולגה ליובימובה שרת התרבות הרוסית (צילום: AFP)
"לא סובלת תרבות". השרה אולגה ליובימובה(צילום: AFP)

שרת התרבות של רוסיה, אולגה ליובימובה בת ה-39, העידה על עצמה לפני יותר מעשור שהיא "לא סובלת תרבות". בפוסטים שהיא פרסמה בבלוג בשנים 2010-2006 היא גם שיתפה: "אני חושבת שמוזיקה קלאסית, בלט, אופרה והליכה למוזיאונים הם בזבוז זמן". כך דווח ברשת BBC ובכלי תקשורת רוסיים. דברי השרה, שמונתה לתפקיד רק ביום שלישי האחרון, גררו תגובות בקרב הציבור הרוסי ובהם אנשי אמנות ורוח - ונמחקו מהרשת.

 

עוד סיפורים מהעולם בעמוד הפייסבוק של דסק החוץ

 

"הייתי בפריז אבל לא במוזיאון הלובר. הייתי במוזיאון בבריטניה ובעוד כמה באירופה וברוסיה, ואני חושבת שבזבזתי שם את זמני", כתבה ליובימובה באחד התכנים שהיא העלתה לרשת. בהזדמנות אחרת ציינה השרה, שעבדה בין היתר בהפקת סרטים תיעודיים, כי היא "לא יכולה לצפות ברובם המוחלט של הסרטים".

מיכאיל מישוסטין  (צילום: AFP)
ראש הממשלה החדש, מיכאיל מישוסטין (צילום: AFP)

ההתבטאויות הללו נחשפו כאמור זמן קצר לאחר שליובימובה מונתה לכהן כשרה תחת ראש הממשלה החדש, מיכאיל מישוסטין, במסגרת "שינוי מאזן הכוחות" בקרמלין. דבריה עוררו כאמור תגובות בקרב הציבור הרוסי וכלי התקשורת - וגם ביקורת. חבר בארגון למען שקיפות העלה לטוויטר את אחד הפוסטים המדוברים וכתב: "ברור שהיא הייתה יכולה להתמנות למגוון תפקידים - רק לא לראש מדיניות התרבות של רוסיה".

 

עם זאת, היה גם מי שהגן על השרה. מבקר הקולנוע הרוסי אנטון דולין כתב בפייסבוק: "אני מכיר את אולגה כבר די הרבה זמן. אני שמח שיש לרוסיה שרת תרבות צעירה, אינטליגנטית, משכילה ונטולת ציניות".

  

ליובימובה היא האישה הרביעית המכהנת כשרת תרבות ברוסיה, ואחת משלוש הנשים בממשלה החדשה. היא למדה עיתונאות באוניברסיטה במוסקבה ובמחלקה ללימודי תיאטרון במכון הרוסי לאמנויות התיאטרון. בשנת 2001 היא החלה לעבוד בתור כתבת טלוויזיה.

 

בנוסף, היא בתו של בוריס ליובימוב, ממלא מקום נשיא בית הספר לתיאטרון הגבוה "מיכאיל שצ'פקין", ונכדתו של וסילי קשלוב - שחקן רוסי מפורסם מראשית המאה ה-20.

 

השרה החדשה טרם הגיבה לדברים. לפי שעה גם במשרד התרבות לא נמסרה הודעה בנושא.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: AFP
"לא סובלת תרבות". שרת התרבות הרוסית
צילום: AFP
מומלצים