שתף קטע נבחר

האונס בבסיס חיל הים: ראיית DNA קשרה את הקצין למעשים

הפרקליטות הצבאית הגישה כתב אישום נגד קצין בדרגת רב סרן בגין שלושה מעשי סדום ואונס אישה שעבדה כאזרחית בבסיס שבו שירת. הפרשה נחשפה ב-ynet. הראייה קשרה את הקצין למעשים - שהוא טוען כי היו "בהסכמתה וביוזמתה" של הנפגעת

 

 

 

 

הפרקליטות הצבאית הגישה היום (שני) לבית הדין הצבאי בחיפה כתב אישום נגד קצין מחיל הים בדרגת רב סרן, בגין שלושה מעשי סדום ואונס אישה שעבדה כאזרחית בבסיס בו שירת. הפרשה נחשפה ב-ynet לפני כשבועיים כאשר הקצין עוכב לחקירה. מעצרו הוארך עד לדיון הבא בעניינו שייערך ביום שלישי הבא. לדברי עו"ד תמי אולמן, המייצגת את הנאשם, הוא מכחיש את המיוחס לו.

 

DNA שנבדק במסגרת הראיות בתיק הצביע על התאמה ממקום האירוע לנאשם. תחילה הוא הכחיש כי קיים יחסים מיניים כלשהם עם המתלוננת, אך לאחר מתן דגימות ה-DNA הוא אישר כי התקיימו ביניהם שתי אינטראקציות מיניות, "בהסכמתה וביוזמתה" של האישה.

 

לדברי התובעת בבית הדין הצבאי, סא"ל בתאל ארז לוינסקי, המתלוננת תיארה ארבעה מקרים שבוצעו נגדה: שלושה מעשי סדום כפי שמפורט בכתב האישום ומעשי אינוס. 

הגשת כתוב אישום נגד רב סרן מחיל הים החשוד באונס אזרחית שעבדה בבסיס בו שירת (צילום: אחיה ראב
הקצין המואשם באונס, בבית הדין הצבאי(צילום: אחיה ראב"ד)
 

עוד טענה עו"ד אולמן, המייצגת את הנאשם יחד עם עו"ד יעקב שלומוביץ, כי המתלוננת היא "בעייתית". לדבריה, האירוע האחרון היה לפני כחצי שנה: "ומאז היא הייתה בתחנת משטרה כדי להגיש תלונה על אדם שהיכה אותה, אך היא לא הזכירה את האירוע של האונס. היא מעידה על מקרי אונס רבים שעברה בעבר, עד כדי כך שאפשר לכנות אותה 'נאנסת סדרתית', ומעולם לא התלוננה. מהעדויות שמסרה לחבריה, עולות גרסאות שונות שמסרה לכל אחד", אמרה הסנגורית.

 

הקצין מואשם, כאמור, בשלושה מעשי סדום ובסעיף אחד של אונס. חקירת מצ"ח העלתה כי הוא תקף מינית את האישה בכמה הזדמנויות במתחם הבסיס. עדותה, לצד ראיות נוספות שנאספו במהלך החקירה, חיזקו את החשדות נגד הקצין, שהושעה מתפקידו. בית הדין דחה את הבקשה שלא לפרסם את שמו, אבל דחה את הפרסום ביממה כדי לאפשר להגנה לערער.

 

מדובר צה"ל נמסר אתמול בתגובה: "ב-23 בינואר 2020 הורה בית הדין הצבאי על מעצרו של קצין בדרגת רס"ן עד ליום ב', 27 בינואר 2020, לצורך הגשת כתב אישום בעניינו. הקצין חשוד בביצוע עבירות מין חמורות באזרחית שעבדה ביחידה שבה שירת הקצין. עם הגשת כתב האישום, תבקש התביעה הצבאית את מעצרו עד לתום ההליכים המשפטיים בעניינו".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: אחיה ראב"ד
הקצין המואשם באונס
צילום: אחיה ראב"ד
מומלצים