שתף קטע נבחר

שוטר שפרץ לדירה וגנב תכשיטים וכסף נשלח לכלא

ארתור עקיבאייב, בעבר בלש במשטרת מרחב דן, גנב צמידים, טבעות, שרשראות ושעונים מדירה בבני ברק שאליה פרץ לאחר חיפוש. היום נשלח לשנה ושמונה חודשים בכלא. הוא ישלם לקורבן 27.5 אלף שקלים, אך לא החזיר את התכשיטים היקרים שגנב

ארתור עקיבאייב, בלש לשעבר במשטרת מרחב דן, שפרץ לדירה שבה ביצע חיפוש, גנב תכשיטי זהב, יהלומים וכסף במזומן, ירצה שנה ושמונה חודשי מאסר וישלם לקורבן 27.5 אלף שקלים. בית המשפט המחוזי בתל אביב גזר היום (ב') את עונשו. השופט מרדכי לוי ציין כי עד היום, עקיבאייב לא החזיר את הכסף והתכשיטים.

 

השמעת גזר דין לארתור עקיבאייב- שוטר המואשם בגניבת מעטפת כסף ותכשיטים מדירה בה ביצע חיפוש בבני ברק (צילום: מוטי קמחי)
ארתור עקיבאייב, השוטר שפרץ וגנב, נשלח לכלא(צילום: מוטי קמחי)

 

 

המחלקה לחקירות שוטרים הגישה בשנה שעברה כתב אישום חמור נגד השוטר בן ה-37 מפתח תקווה שבו נטען כי הגיע ביולי 2017 בצהרי היום עם צוות בילוש לדירה ברחוב הירדן בבני ברק עם צו חיפוש. בחיפוש אותרה מעטפה ובה 7,500 שקלים במזומן. קורבן הפריצה והגניבה סיפר לשוטרים שהמעטפה שייכת לו. בהמשך איתר הצוות בארון חדר השינה קופסה עם תכשיטים מזהב, שכללה עשרה צמידי זהב 18 קראט, שש טבעות זהב, שרשראות זהב, חלקן משובצות יהלומים, שעונים מזהב, אחד מהם משובץ יהלומים.

 

המתלונן סיפר כי מדובר בתכשיטים שקיבל בירושה מאמו ואחותו ז"ל. לכן הוחזר האוסף למקומו. השוטרים הודיעו לו שהוא מעוכב לחקירה בתחנה והוא הניח את הקופסה בסלון. האיש ביקש מהשוטר לנעול את הדירה והשוטר עשה כן ומסר לו המפתחות. לאחר מכן עזבו את הדירה. כשעתיים אחר כך לקח עקיבאייב אופנוע משטרתי, נסע לדירה ופרץ אליה באמצעות אותו מפתח. הוא גנב את מעטפת הכסף והתכשיטים. הוא הואשם בגניבה בידי עובד ציבור והתפרצות והורשע בעבירות אלו.

 

השופט מרדכי לוי ציין כי "הערכים שנפגעו מביצוע העבירות הם קניינו של המתלונן ורגשותיו, אמון הציבור במשטרה ובגורמי אכיפת החוק, חירותם ושמם הטוב של השוטרים בצוות הבילוש ובמיוחד של מפקד הצוות, שהיה עצור במשך יומיים בגין החשד לביצוע העבירות שבהן הורשע הנאשם. הוא ביצע חיפוש משטרתי מתוקף תפקידו ונוכח האמון שנתנו בו מפקדיו ועל-ידי המתלונן, שאותם ניצל לרעה באופן חמור, מכוער ומביש. אין מקום לקבל את המלצת שירות המבחן שהמליץ על עונש מאסר שירוצה בעבודות שירות".

 

מנגד ציין השופט כי עקיבאייב זכה להוקרתם ולהערכתם של מפקדיו בגין תפקידיו, וסיכן את עצמו לא אחת בתפקידו. 

 

עו"ד אליסף קליין מהמחלקה לחקירות שוטרים בפרקליטות המדינה אמר כי "בית המשפט קיבל את עמדת מח"ש וקבע כי יש לראות בחומרה מצב שבו שוטר מנצל את תפקידו וגונב מעצור באמצעות מפתח שהופקד בידו לשמירה. בית המשפט קבע כי דינו של השוטר שביצע עבירת גניבה תוך ניצול תפקידו דינו מאסר ממושך מאחורי סורג ובריח ופיצוי כספי משמעותי".

 

סנגורו משה אלון מסר בתגובה: "היום ניתן גזר הדין. לטעמנו הוא חמור יחסית. אנחנו גם חלוקים על הכרעת דינו של בית המשפט הנכבד, נגיש ערעור לבית המשפט העליון ונקווה ששם הצדק ייצא לאור ונוכל להוכיח את חפותו של מרשי".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: מוטי קמחי
ארתור עקיבאייב, השוטר הגנב
צילום: מוטי קמחי
מומלצים