שתף קטע נבחר

שפעת או צינון ולא וירוס הקורונה: שלושה מאושפזים נשלחו לבתיהם

בבית החולים שערי צדק הוחלט לשחרר תיירת בת 25 מסין שהגיעה באלונקה ממוגנת ממוקד "טרם". הפועל הסיני שהובהל אמש לברזילי שוחרר לאחר שהתברר כי מדובר בשפעת. אישה שאושפזה באיכילוב סובלת מצינון קל

תיירת בת 25 מסין הועברה היום (ב') באלונקה מבודדת לבית החולים שערי צדק בירושלים מחשש שלקתה בנגיף הקורונה, אך שם הוחלט לשחררה משום שלא סבלה מתסמיני המחלה. כמו כן שוחררו לבתיהם אישה בת 60 שסובלת מצינון קל ואושפזה בבידוד לאחר שחזרה מסין ופועל סיני שהועבר לברזילי. התברר שלקה בשפעת. עד כה מתו מהנגיף 81 חולים. בישראל אושפזו כמה חולים בבידוד בישראל, אך בכל המקרים התברר כי לא לקו בנגיף המסוכן.  

 

התיירת הסינית הגיעה למוקד "טרם" בירושלים בארמון הנציב בירושלים כשהיא סובלת מתסמיני שפעת. לכן הוחלט להעביר אותה באמצעות אלונקה ממוגנת של מד"א לבית חולים שערי צדק. מבית החולים נמסר כי האישה התלוננה על חום לפני כמה ימים. צוותי המיון נערכו מבעוד מועד לקבלתה באמצעות המיגון המתאים. לאחר בדיקת המטופלת עלה היא לא עונה על הגדרות התסמינים של נגיף הקורונה. בתיאום עם משרד הבריאות הוחלט לשחררה. "שערי צדק פועל בהתאם להנחיות משרד הבריאות לטיפול במטופלים שקיים חשד שנחשפו לנגיף הקורונה ונערך עם כלל אמצעי הבטיחות, הבידוד והמיגון בהתאם להנחיות". 

 

 
הפועל הסיני, שהובהל אתמול משדרות לבית החולים ברזילי באשקלון עם חשד לווירוס הקורונה שהה בבידוד במהלך הלילה ובבדיקות שנלקחו התגלה שלקה בשפעת. הוא קיבל טיפול ושוחרר לביתו.

צוות מד
צוות מד"א פינה פועל סיני לאשפוז בבידוד. בהמשך התברר שלקה בשפעת(באדיבות משרד הבריאות)
 

בבית החולים איכילוב עדכנו בצהריים כי האישה בת ה-60 שחזרה בימים האחרונים מסין ואושפזה מאתמול בבידוד לקתה בצינון קל. מבית החולים איכילוב נמסר אמש כי "מטופלת ישראלית בשנות ה-60 לחייה שחזרה לפני ארבעה ימים מסין התקבלה במחלקה לרפואה דחופה של איכילוב עם חום וסימנים למחלה נשימתית. היא הוכנסה מיד לבידוד הייעודי במיון מחשש להידבקות בנגיף הקורונה בתנאים הנדרשים. מצבה טוב והיא ועלתה לאשפוז בבידוד במחלקה פנימית. בית החולים נערך מראש לחשיפת הנגיף כאן בארץ ומיד הפעיל את כל מנגנוני הבטיחות הנדרשים ומתן טיפול מתאים לפי הנחיות משרד הבריאות והיחידה למחלות זיהומיות".

 

משרד הבריאות הפציר אתמול בציבור להימנע מנסיעות לא הכרחיות לסין. מהמשרד נמסר כי יש לעקוב אחר מגבלות התנועה של השלטון הסיני במדינה בזמן אמת, והומלץ שלא להגיע בכלל למחוז חוביי, שבו התפרץ הנגיף. עוד נמסר כי "מערכת הבריאות ערוכה ומוכנה ונמצאת בקשר מתמיד עם ארגון הבריאות העולמי ורשויות הבריאות בעולם".

 

המשרד הדגיש כי תיירים שחזרו מסין ולא פיתחו את תסמיני המחלה אינם נדרשים להיבדק, אך במקרה של הופעת תסמיני חום ושיעול בעת הנסיעה לסין או בשבועיים שלאחר הביקור במדינה, יש לפנות בהקדם לרופא המטפל בקופת חולים או לחדר מיון. כמו כן, יש להודיע מראש לצוות המיון על התסמינים ועל עצם השהייה בסין.
 
היום עדכן משרד הבריאות הסיני כי מספר החולים שמתו עלה ל-81, ומספר מקרי ההידבקות שאושרו עד כה עומד על 2,744. לפי המשרד, 769 מקרים חדשים של הידבקות בנגיף נחשפו ביממה האחרונה.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
באדיבות משרד הבריאות
פועל מסין הובהל אמש לבית החולים
באדיבות משרד הבריאות
מומלצים